بین الملل

ترکیه می خواهد چهره میانجی برای خود بسازد

اردوغان احتمالا بین طرح چهار گانه ای که کشورهای عربی مطرح کردند و مذاکراتی که ترک ها با مقامات قطری داشتند، یک حلقه ارتباطی برقرار می کنند تا به این شکل یک راه حل برای حل بحران قطر پیدا کند و خود را به عنوان کشوری که میانجیگری می کند، نشان دهد.
تحلیلگر مسائل منطقه به سفر منطقه ای اردوغان اشاره کرد و بیان داشت: موضوع مهم سفر منطقه ای اردوغان، قطر است و در حقیقت اردوغان به دنبال این است که با رایزنی های منطقه و فرامنطقه ای، برای چالش قطر یک راه حلی برای کشورهای عربستان و کویت پیدا کند.

برنامه "رویداد" با موضوع سفر اردوغان به منطقه و با حضور دکتر حسن لاسجردی تحلیلگر مسائل منطقه و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به روی آنتن رفت.

دکتر حسن لاسجردی به سفر منطقه ای اردوغان اشاره کرد و بیان داشت: موضوع مهم سفر منطقه ای اردوغان، قطر است و در حقیقت اردوغان به دنبال این است که با رایزنی های منطقه و فرامنطقه ای، برای چالش قطر یک راه حلی برای کشورهای عربستان و کویت پیدا کند.

وی افزود: اردوغان اعلام کرده است برای برون رفت از اختلافات موجود، پیشنهاداتی را به کشورهایی که در حال حاضر به عنوان مخالف مطرح هستند، ارائه کند. با توجه به ارتباطی که اردوغان و تیم حاکم ترکیه با قطر داشتند بعد از یک ماه از بحران قطر، در تلاش هستند با یک شناخت مناسب از تحولات و درخواست های طرفین اقدام به رفع چالش های موجود کنند.

تحلیلگر مسائل منطقه درباره طرح اردوغان اظهار داشت: اردوغان احتمالا بین طرح چهار گانه ای که کشورهای عربی مطرح کردند و مذاکراتی که ترک ها با مقامات قطری داشتند، یک حلقه ارتباطی برقرار می کنند تا به این شکل یک راه حل برای حل بحران قطر پیدا کند و خود را به عنوان کشوری که میانجیگری می کند، نشان دهد.

وی با بیان اینکه کشورهای متخاصم علیه قطر بر این باور هستند، قطر محل و مرکز حمایت از تروریسم است، عنوان داشت: کشورهای عربی در تلاش هستند موضوع ارتباط قطر با ایران را به چشم بیاورند. از طرفی کشورهای عربی بر این باور هستند با حمایت از جریان اخوانی در منطقه یک فضای جدید تروریسم و گسترش تروریسم در منطقه ایجاد کردند.

https://shoma-weekly.ir/zIcrLX