بین الملل

تروریست ها سوریه را به اوکراین ترجیح می دهند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به احتمال حرکت گروه های تروریستی سوریه به سمت اوکراین برای مقابله با روسیه، عنوان کرد: گروه های سلفی سوری با توجه به دیدگاه عقیدتی خود، سوریه را ترک نخواهند کرد.
حسن لاسجردی کارشناس مسائل سیاسی پیرامون حرکت تروریست های فعال سوریه به سمت اوکراین ، با هدف مقابله با روسیه به خبرنگار سیاسی پانا گفت: احتمال این اقدام تروریست های تکفیری وجود دارد، اما نظر به این که پرونده سوریه با توجه به تقابل غرب و شرق از اهمیت بالاتری نسبت به اوکراین برخوردار است و شاید حضور موافقین و مخالفین در خود اوکراین، نقطه مقابله غرب و شرق به نظر می رسد، عملیاتی شدن این موضوع بسیار کمرنگ به نظر می رسد.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از عوامل تروریستی در سوریه، با دیدگاه سرزمینی نسبت به اوکراین ممکن است از سوریه شوند، اظهار داشت: می توان گفت که در این زمینه شاید چچنی ها یا کسانی که دغدغه های متمایل به مخالفت با روسیه دارند، احتمال بیشتری می رود که از سوریه جدا شوند. ولی گروه هایی مثل داعش و النصره و جیش الاسلام و سایر گروه هایی که دغدغه های این منطقه را دارند، بعید است که سوریه را ترک کنند.

لاسجردی در ادامه تصریح کرد: در عین حال با توجه به اینکه دیدگاه بسیاری از گروه های افراطی و شورشی سلفی، نگاه عقیدتی و مذهبی است، به سرزمین اوکراین توجه ویژه ای نخواهند کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: مگر آنکه تحولات اوکراین بتواند گروه هایی مانند چچنی ها، که دغدغه های سرزمینی و همچنین مخالفت با روسیه را دارند، تهییج کند و آنها بتوانند دیگران را نیز با خود همراه کنند. هرچند این همراهی پررنگ نخواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/qxLefm