سیاسی

ترقی: پیروزی اسد تقویت جبهه مقاومت علیه جبهه سازش بود

مسئول روابط بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا، اروپا و مرتجعین منطقه به خوبی دریافتند که اگر دموکراسی واقعی در منطقه حاکم شود، مردم دیگر کشورهای منطقه همچون سوریه رأی خود را بر خلاف خواست غرب به صندوق خواهند انداخت.
حمیدرضا ترقی مسئول روابط بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در مورد تحولات سوریه، اظهار داشت: انتخابات سوریه نشان دهنده گرایش مردم به مقامات و سیاست‌های دولت بود بنابراین این انتخابات شکست سیاست‌های آمریکا، غرب و مرتجعین منطقه تلقی می‌شود.

وی افزود: حضور باشکوه مردم سوریه پای صندوق‌های رای نشان داد که مخالفان دولت بشار اسد از پایگاه اجتماعی و مردمی ضعیفی برخوردار هستند و یا به تعبیر دیگر هیچ پایگاهی ندارند و این مخالفین تروریست قریب به اتفاق مزدوران اعزامی از 70 کشور دیگر بوده اند که توسط آمریکا و غرب و مرتجعین منطقه بویژه عربستان و قطر و ترکیه حمایت و پشتیبانی میشده اند .

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مردم سوریه به صحنه آمدند تا بار دیگر میزان تنفر خود از غرب و مرتجعین منطقه رااعلام کنند و به عبارت دیگر رأی مردم تبلور تنفر از آمریکا و صهیونیست‌ها بود.

وی در ادامه به تلاش برخی رسانه‌ها و کشورهای غربی برای زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات سوریه اشاره و تصریح کرد: حضور گسترده مردم سوریه در حضور ناظران بین‌المللی به قدری بزرگ بود که غربی‌ها ناچار به پذیرش این حقیقت خواهند بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین گفت: آمریکا، اروپا و مرتجعین منطقه به خوبی فهمیدند که اگر دموکراسی واقعی درکشور های خاورمیانه تحقق یابد، همانگونه که مردمسوریه رای خود رابرخلاف خواست غربی‌ها به صندوق انداختند مردم دیگر کشورها نیز بر همین جهت حرکت خواهند کرد به تعبیر دیگر خاورمیانه جای دست نشانده ها ی غرب نیست.

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه یکی از آثار این انتخابات را افزایش نفوذ و هژمونی ایران و حزب الله در منطقه و تقویت موضع روسیه و چین در معادلات منطقه دانست وافزود ملت سوریه کاملا واقف است که این پیروزی بدون کمک ایران و حزب الله و پشتیبانی روس و چین در شورای امنیت بدست نمی آمد .

ترقی تقویت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه علیه اسرائیل را اثر دیگر این پیروزی و انتخابات در برابر جبهه سازش دانست و افزود با این انتخابات سیر نزولی دولتهای حامی تروریسم و تکفیری ها آغاز شده است .

https://shoma-weekly.ir/DuPYFY