سیاسی

ترقی: پاسخ بدون حاشیه احمدی نژاد بعید است

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: محصول جنگ و دعوا در مجلس چه چیزی برای مردم خواهد داشت، آیا طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی نفعی برای ملت دارد و مشکلی را حل می‌کند.

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: محصول جنگ و دعوا در مجلس چه چیزی برای مردم خواهد داشت، آیا طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی نفعی برای ملت دارد و مشکلی را حل می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو ، حمیدرضا ترقی در جمع دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در شرایط فعلی کشور آیا سوال از رئیس جمهور به صلاح است یا نه گفت: سوال از رئیس جمهور حق مجلس است و طبیعتا مجلس برای رفع ابهامات خود را موظف به طرح سوال کرده است و مراحلی نیز از روند این سوال گذشته است.
 وی گفت: مقام معظم رهبری در 13 آبان موضع‌گیری خود را ایراد فرمودند که هر گونه عملی که موجب استفاده از احساسات مردم شود و اختلافات افسران به درون جامعه کشیده شود، خیانت است.
 معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه  با بیان اینکه استنباط از موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب در بین نمایندگان متفاوت است، گفت: در مناظره مطهری و زارعی در تلویزیون شاهد بودیم که برخی از دوستان عنوان می‌کنند نباید رهبری را وارد موضوع کنیم و در واقع نباید رهبری را به‌طور مصداقی وارد موضوع شوند.
 ترقی گفت: مفهوم اختلاف به داخل جامعه انداختن چیست؟ آیا اگر در جلسه غیر علنی این سوال از رئیس جمهور پرسیده شود، اختلاف است یا اینکه از تریبون رسمی این فعل انجام شود، اختلاف است.
 وی با بیان اینکه نتیجه این مسئله چه خواهد شد، ادامه داد: نتیجه تجربه قبل سوال از رئیس جمهور چه چیزی را حاصل مردم کرد، آیا براساس منافع مردم این سوال پرسیده شد.
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: براساس شناختی که از رئیس جمهور داریم احتمال اینکه بدون حاشیه و منطقی به این سوال جواب شود، بعید است پس دو حالت دارد یا اینکه رئیس جمهور باید در تریبون رسمی برخی از اسرار مملکت را بیان کند که آن موقع دشمن نیز از اسرار مملکت آگاه شود و یا اینکه بخواهد جوابی کوتاه دهد که آن هم قانع کننده نخواهد بود پس در هر دو صورت این پاسخ رئیس جمهور به نفع ملت آنهم در تریبون رسمی نیست.
 ترقی گفت: در مدیریت قبلی پرسش و پاسخ از رئیس جمهور مجلس متوجه شد که عملا نمی تواند این پرسش و پاسخ را مدیریت کند پس اصلاحاتی را وارد آیین نامه سوال از رئیس جمهور کرد که یک یا چند نماینده به مدت ربع ساعت بعد از سخنان رئیس جمهور صحبت کنند و پس از آن رای‌گیری انجام شود که آیا این پاسخ رئیس جمهور قانع‌کننده بوده یا نه.
 وی افزود: اگر پاسخ قانع‌کننده نباشد این عدم پاسخ به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.
 این فعال سیاسی با بیان اینکه در این گیرودار چه چیزی حاصل مردم می‌شود، گفت: محصول این جنگ و دعوا در مجلسی که دقیقه پنج میلیون تومان برای آن هزینه می‌شود چه چیزی برای مردم خواهد داشت، آیا طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی نفعی برای ملت دارد و مشکلی را حل می‌کند.
 ترقی خاطرنشان کرد: باید این موارد در جلسه خصوصی مطرح شود و علی‌رغم حق قانونی مجلس در سوال از رئیس جمهور این تصمیم، تصمیم منطقی نبوده است.
 وی همچنین در مورد تصمیم اصولگرایان در مورد انتخابات گفت: اولا تحلیل واقع‌بینانه‌ای در شرایط کشور اعم از چالش‌ها و فرصت‌ها به صورت تحلیل جامع باید پیاده شود که مورد قبول همه نیروها و جریان‌های اصولگرایی باشد.
 معاون امور بین الملل حزب موتلفه عنوان کرد: ‌با توجه به این نوع تحلیل‌ها اینکه چه نوع تفکر و چه شخصی می‌تواند کشور را اداره کند باید بررسی شوند.
 ترقی تصریح کرد: پس از گذراندن این مراحل نوبت به ترسیم گفتمان آینده می‌رسد که به چه کسی و باچه برنامه‌های و چه گفتمانی باید اجماع کنیم.
 وی بیان داشت: شاخصه‌های رئیس جمهوری که می‌تواند این گفتمان را مطرح کند باید با 30-40 نفری که برای این پست مطرح هستند، تطبیق داده شود و پس از آن فردی که جامعیت بیشتری با این خصوصیات داشت به جامعه معرفی شود.
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: علاوه بر معرفی فردی منطبق با شاخصه‌های ریاست جمهوری باید تیمی قوی را در کنار این مصداق معرفی کنیم تا جامعه بتواند با شناخت بهتری به فرد مورد نظر برای ریاست جمهوری برسد.

https://shoma-weekly.ir/AsxuCw