سیاسی

ترقی: محدود کردن رسانه‌ها توسط دولت شایعات را گسترش می‌دهد

سردبیر هفته نامه شما گفت: برخورد اخیر دولت با رسانه‌های منتقد، تناقضی آشکار با شعارهای دولت دارد. تهدید رسانه‌ها توسط دولت منجر به کاهش گردش اطلاعات صحیح خواهد شد.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با «نسیم» خاطرنشان کرد: اگر روند حذف شدن رسانه‌ها و مطبوعات در اثر تخلف از قانون و مقررات قانونی باشد طبیعتأ به سالم سازی فضای اطلاع رسانی کشور کمک می‌کند اما اگر این روند صرفا به دلیل اطلاع رسانی و واقع گویی باشد به طور قطع منجر به بسته شدن فضای نقد منصفانه به عملکرد مسؤلان خواهد شد و البته این به ضرر مسئولین و دولتمردار است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: اگر انتقاد از مسئولین باب نباشد آنها به زوایای کار خود و نقاط قوت و ضعف خود آگاه نخواهند شد و موجب استمرار اشتباهات در حوزه فعالیتی آنها خواهد شد.

وی یادآور شد: حذف و توقیف رسانه ها و مطبوعات کشور و البته تهدید آنها منجر به کاهش گردش اطلاعات صحیح خواهد شد و اجازه نخواهد داد نخبگان سیاسی کشور و کسانی که به ارزیابی حرکات دولتمردان هستند به اطلاعات بیشتری دست یابند تا عملکرد دولت را مورد انتقاد قرار دهند. این حرکت از سوی دولت به وجود ظن و گمان و حتی تحلیل اشتباه در جامعه کمک می‌کند و باز شدن این فضا به نفع کشور و جامعه نیست.

سردبیر هفته نامه شما برخورد اخیر دولت با رسانه ها و به خصوص رسانه‌های منتقد را تناقض آشکار و شایانی با شعارهای انتخاباتی رییس جمهور و حتی سخنرانی های وی بعد از انتخاب ایشان به عنوان رییس دولت مبنی بر استقبال از فضای نقد و باز بودن فضا دانست و خاطرنشان کرد: این تناقض بیانگر شکافی آشکار میان آنچه که دولت بیان می‌کند با آنچه که عمل می‌کند ایجاد کرده است دولت این تفاوت باید به شکلی جبران کند و فاصله بین عمل و گفتار را کاهش دهد.

ترقی افزود: مطبوعات نیز اگر رعایت قانون را در دستور کار خود داشته باشند و از صداقت و امانتداری برخوردار باشند به مرور این فاصله ها کم خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/C4ONye