بین الملل

ترقی: شورای امنیت آتش جنگ یمن را شعله‌ورتر ‌کرد

جلوگیری از ارسال سلاح برای مردم و ارتش یمن موجب تشدید جنگ خواهد شد.
رئیس مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی قطعنامه شورای امنیت برای یمن را نشان‌دهنده ناتوانی این شورا در قبال حقوق ملت‌ها دانست و گفت: این قطعنامه نه تنها موجب کاهش تجاوزات عربستان نمی‌شود بلکه آتش جنگ را نیز شعله‌ورتر می‌کند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تجاوز عربستان به یمن، اظهار داشت: آنچه دراین باره از سوی شورای امنیت تصمیم‌گیری شد نشان‌دهنده ناتوانی این شورا در قبال حقوق ملت‌ها و ابزار دست شدن برای آمریکا و غرب در جهت پیشبرد اهداف آنها در خاورمیانه است.

ترقی ادامه داد: محدود کردن ملتی که می‌خواهد از خود در برابر متجاوزین دفاع کند نشان‌دهنده آزاد گذاشتن گرگ و بستن دست کسی است که در معرض تجاوز قرار دارد و این تصمیم به عربستان و هم‌پیمانانش این امکان را می‌دهد که برخلاف تعهدات بین‌المللی به کشتار مردم بی‌گناه مردم یمن ادامه دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه این قطعنامه نه تنها موجب کاهش تجاوزات عربستان نمی‌شود بلکه آتش جنگ را نیز فراگیرتر می‌کند، تصریح کرد: این مسئله خطر ناامن‌سازی برای کل خلیج‌فارس و  اقیانوس هند را در برخواهد داشت.

وی اظهار داشت: برخلاف تصوری که فکر می‌کنند جلوگیری از ارسال سلاح برای مردم و ارتش یمن می‌تواند باعث فروکش شدن جنگ شود این امر موجب تشدید جنگ خواهد شد و یقینا کشورهایی همانند روسیه و ایران در برابر این تجاوزات نمی‌توانند ساکت بمانند و به این ترتیب زمینه گسترش درگیری در منطقه فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس با محوریت تحریم علیه جنبش انصارالله یمن را که توسط اردن به در نشست شورا مطرح شده بود ، با 14 رأی موافق و تنها رأی ممتنع روسیه تصویب کرد.

ممنوعیت ارسال سلاح برای جنبش انصارالله و حامیان علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن و لزوم عقب نشینی انصارالله از مناطق مختلف یمن از جمله بندهای این قطعنامه است.

آمریکا بلافاصله ضمن استقبال از تصویب این قطعنامه تاکید کرد که از هراقدام مهار کننده و تحریمی علیه حوثی ها حمایت می کند.
https://shoma-weekly.ir/rtPwoc