سیاسی

ترقی: دولت حق توقف چرخش سانتریفیوژها را ندارد

رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تعهد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ملت، گفت: براساس این تعهد دولت نمی‌تواند چرخش سانتریفیوژها را متوقف کند، پیشنهاد غربی‌ها نمی‌تواند از سوی ما قابل قبول باشد و این طرح یک فریب و سفسطه جدید است.
حمیدرضا ترقی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشنهاد جدید آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای مبنی بر حذف اتصالات میان بخشی از سانتریفیوژ‌های نیروگاه‌های هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: طبیعی است که ایران نمی‌تواند توانمندی خود را برای غنی‌سازی اورانیوم در حد نیازی که دارد از بین ببرد و کشورمان باید همیشه قادر باشد در صورت هر گونه عدم اجرای توافقنامه هسته‌ای از سوی طرف غربی به نقطه قبل بازگردد و نسبت به غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز اقدام کند.

*دولت به ملت تعهد داده چرخش سانتریفیوژها متوقف نشود

وی خاطرنشان کرد: تصمیماتی که موجب شود راه‌اندازی سانتریفیوژ‌ها و غنی‌سازی مورد نیاز کشور متوقف شود و آن را عقب بیندازد از سوی ملت قابل پذیرش نیست.

ترقی با اشاره به تعهد دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ملت، بیان داشت: براساس تعهدی که دولت دارد نمی‌تواند چرخش سانتریفیوژها را متوقف کند و پیشنهاد غربی‌ها نمی‌تواند از سوی ما قابل قبول باشد و این طرح یک فریب و سفسطه جدید است.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب خطوط کلی مذاکرات با کشورهای 1+5 را تعیین کرده‌اند، تصریح کرد: با این اقدام آمریکایی‌ها مشخص می‌شود که با نوع موضع‌گیری‌های خود به طور مستمر در حال بالا بردن توقعات خود هستند و این روند فزاینده مذاکرات را به بن‌بست می‌کشاند.

*می‌خواهند امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کنند اما در اشتباه هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران باید موضعی اتخاذ کند که حقوق هسته‌ای ملت در آن دچار آسیب نشود، یادآور شد: در این گام ما درصدی از اعتمادپذیری را می‌پذیریم و از طرف دیگر امکانات و فناوری هسته ای خود را حفظ خواهیم کرد زیرا فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان هیچ گاه تهدیدی برای کشورهای دیگر نبوده و نخواهد بود و کسی نمی‌تواند ما را در این خصوص متهم کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه برهمین اساس تاکید کرد: البته این مسئله نفی‌کننده ضدیت ما با رژیم صهیونیستی نیست و آنهایی که فکر می‌کنند با جلوگیری از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان می‌توانند امنیت رژیم جعلی صهیونیستی را تضمین کنند در اشتباه هستند چراکه فناوری هسته‌ای ایران بازدارنده است و هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه نبوده و نخواهد بود.


https://shoma-weekly.ir/Zykcbp