بین الملل

ترس صهیونیست ها از مقاومت تیک آبی 20 دلار آب می خورد بازگشت نتانیاهو به نخست‌وزیری صهیونیست‌ها نخست‌وزیر عراق پیگیر مبارزه با فساد

ترس صهیونیست ها از مقاومت

در حالی امروز انتخابات صهیونیست‌ها آغاز می‌شود که شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کردپلیس رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان صهیونیست توصیه کرده است با خود اسلحه حمل کنند. این شبکه اعلام کرد که این توصیه‌ها به دلیل ترس از انجام عملیات توسط نیروهای مقاومت فلسطینی در روز انتخابات است. منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که سلاح به کار رفته در عملیات تیراندازی جمعه گذشته در کریات اربع در شهر الخلیل، از نوع Tzali M۱۶ بوده که ماه گذشته از صهیونیست‌ها به سرقت رفته بود.

تیک آبی 20 دلار آب می خورد

توییتر قصد دارد، قیمت اشتراک ماهانه سرویس توییتر بلو (Twitter Blue) را از ۴.۹۹ دلار به ۱۹.۹۹ دلار افزایش دهد و قابلیت های جدیدی شامل احراز هویت پولی عرضه کند. وب سایت ورج به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، تحت این برنامه، کاربران احراز هویت شده ۹۰ روز فرصت دارند ثبت نام کنند، در غیر این صورت، تیک آبی خود را از دست خواهند داد. به افرادی که در این پروژه کار می کنند، گفته شده است اگر به مهلت هفتم نوامبر برای انجام این پروژه عمل نکنند، اخراج خواهند شد.

بازگشت نتانیاهو به نخست‌وزیری صهیونیست‌ها

رأی‌گیری برای انتخابات کنست (پارلمانی) رژیم صهیونیستی، راس ساعت ۷ امروز (به وقت محلی سرزمین‌های اشغالی) آغاز خواهد شد. نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که شانس پیروزی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق برای تصدی نخست‌وزیری بیشتر است. اگر یکی از احزاب عربی نتواند آرای لازم را در انتخابات تصاحب کند، نتانیاهو بیشترین شانس را برای تشکیل دولت خواهد داشت.

نخست‌وزیر عراق پیگیر مبارزه با فساد

طبق اعلام رسانه‌های عراقی محمدشیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با حضور در سازمان پاکدستی شخصاً فساد موسوم به «سرقت قرن» را پیگیری کرد و از روند مربوط به فساد پرس‌وجو کرد. گفتنی است مبلغی بالغ بر 2/5 میلیارد دلار از سازمان امور مالیاتی در دولت مصطفی الکاظمی به سرقت رفته است. منابع آگاه تأکید می‌کنند که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در روزهای آتی با کمک دستگاه‌های قضایی و نظارتی عراق پرونده‌های فساد متعددی را دنبال خواهد کرد.

ژنرال بازنشسته ارتش لبنان

توان نظامی مقاومت جلوی جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی را گرفت

«هشام جابر» ژنرال بازنشسته ارتش لبنان و رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در بیروت در گفت‌وگو با تسنیم گفت که توان نظامی حزب‌الله از جمله قدرت پهپادی آن باعث هراس اسرائیل نسبت به وقوع جنگ با لبنان شد و همین امر به توافق ترسیم مرزهای دریایی انجامید.

این گفت‌وگو به‌بهانه توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه 5 آبان امضا شد، صورت گرفت.

اسرائیل بر این باور است که میدان قانا نیز به این رژیم اشغالی تعلق دارد؛ در این شرایط نقش مقاومت لبنان در فرایند این توافق چه بود؟

هشام جابر: مقاومت از وقوع جنگ جلوگیری کرد، ابتدا باید یادآوری کنم نیروی مقاومت با به‌کارگیری وسایل جنگی از جمله پهپادها و قایق‌های جنگی باعث شد اسرائیل از لبنان بترسد. باید اذعان کنم اسرائیل نمی‌خواهد اما برای تحریک هم که شده آماده است تا موشک‌های مقاومت به مناطق این رژیم اصابت کند، زیرا این گونه می‌تواند نقش مدافع را به خود بگیرد، اما خلاصه بگویم، اسرائیل می‌داند جنگ با لبنان بسیار هزینه‌بر است و آمریکا نیز در زمان حاضر آمادگی حمایت از اسرائیل را در این شرایط ندارد؛ زیرا به چین و روسیه مشغول است.

اهداف آمریکا در خصوص این توافق چه بود؟

هشام جابر: بایدن در این توافق سه هدف اساسی را دنبال می‌کرد، تا جایی که با میشل عون تماس گرفت و توافق را به او تبریک گفت. چگونه ممکن است رئیس جمهور آمریکا برای این امر با تماس تلفنی تبریک بگوید؟ این امر به‌منزله توجه بایدن به توافق است؛ اما چرا؟ زیرا همان‌طور که گفتم از درگیری نظامی میان حزب‌الله و اسرائیل می‌ترسید؛ همین موضوع درباره اسرائیل نیز صحت دارد. دوم اینکه، آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند به‌سرعت از این میادین گاز استخراج کنند و به اروپا برسانند در برهه‌ای که به گاز روسیه دسترسی ندارند. سوم اینکه، رئیس جمهور آمریکا انتخابات، پیشِ‌رو دارد و دموکرات‌ها نیز انتخابات کنگره را پیشِ‌رو دارند، بنابراین بایدن در تلاش است به آمریکایی‌ها ثابت کند موفقیتی تاریخی با این توافق رقم زده است.

https://shoma-weekly.ir/dYjjyb