سیاسی

ترامپ در پی تقویت طالبان و داعش علیه انقلاب اسلامی است

اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد آمریکا و تلاش این کشور برای مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی با جنگ نیابتی، خاطرنشان کرد: هدف ترامپ، تقویت طالبان با ادعای نتیجه ندادن راه حل نظامی و ضرورت راه حل سیاسی است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نقش رسانه‌ها را در ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی ویژه خواند.

محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش ایران در وحدت منطقه اظهار کرد: گفتمان وحدت آفرین انقلاب اسلامی چنان پتانسیلی در خود داشت که عراق را به عنوان مجری اصلی سیاست واپاشی امت اسلامی در چهار دهه گذشته به یکی از کانون‌های گفتمان وحدت آفرین محور مقاومت تبدیل ساخته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین رخداد‌ها در حوزه تحولات قدرت نرم در جهان، موجب تغییر محور‌های وحدت در جهان از سلطه پذیری یکی از دو قطب آن روز به سوی وحدت جهان اسلام و حتی فراتر از آن مستضعفین جهان شد.

وی یادآور شد: غرب از جذابیت اسلام دچار چنان هراسی شده است که از دوره جرج بوش، به صورت مضاعف سعی به تصویرسازی کاذب از اسلام داشت تا آن را به عنوان بسترساز تروریسم معرفی کرده و به عنوان یک دشمن برای امنیت غرب در افکار عمومی تثبیت کند.

اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد آمریکا و تلاش این کشور برای مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی با جنگ نیابتی، خاطرنشان کرد: هدف ترامپ، تقویت طالبان با ادعای نتیجه ندادن راه حل نظامی و ضرورت راه حل سیاسی است.

وی افزود: اگرچه حضور آمریکا در افغانستان به مهار چین و روسیه نیز نیم نگاهی دارد؛ اما عملکرد اخیر این کشور در جابجایی سران داعش از سوریه به افغانستان با تجهیزات نظامی رسمی دولت آمریکا و دیگر پشتیبانی‌ها نشان می‌دهد که نشان دادن چهره افراطی از اسلام از یک سو و ایجاد یک نایب مسلمان در منطقه به مدیریت سعودی جهت وحدت شکنی جهان اسلام تا چه اندازه برای غرب موضوعیت دارد.

اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط امروز تا نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد و در صورت ایجاد وحدت کامل میان مسلمین، با توجه به منابع اقتصادی، قدرت نظامی، جمعیت گسترده و ... هیچ قدرتی توان سلطه بر آن‌ها را نخواهد داشت.

مدیر مسئول هفته نامه شما افزود: برای حصول وحدت باید در عمل مشترکاتمان را که بیشتر از موجبات مفرّق هست، تقویت کنیم و در این میان رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دراین برجسته سازی مشترکات و ایجاد وحدت در میان کشورهای اسلامی دارند.

https://shoma-weekly.ir/GkLPyt