سیاسی

تذکر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران با قرائت نامه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به شهردار منطقه یک، نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در خیابان ولنجک هشدار داد.
 احمد مسجدجامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر نامه مصطفی میرسلیم به شهردار منطقه یک را به شرح زیر خواند:

«وقتی همراه شما (یزدانی) و معاون وقت شهرداری از ساخت و سازهای کوهپایه ولنجک بازدید کردیم، معاون مربوطه گفت برای متقاضیان ساخت و ساز در سایر قطعات موجود در حریم 1800 متری پروانه صادر شده که با مراعات آسمان همسایه ها از هفت تا 9 طبقه ملک خود را بسازند. اکنون یکی از گروه های دارای مجوز، علاوه بر چهار طبقه زیرزمین، 11 طبقه روی همکف بنا کرده است. آیا حقوق همسایگی در این مورد رعایت شده است؟

من در گزارش قبلی خود وضع ناهنجار ولنجک شمالی و مشکلات متعدد را تشریح کردم. صدور آن پروانه ها ظاهرا بر عهده گروه تطبیق بوده، اما آن گروه سهل انگار است؛ زیرا مجتمع توچال را نادیده گرفته است. مراجعان آن مجتمع نیازمندی هایی دارند، از جمله امکان تردد بدون معطلی و توقف خودروها و موتورسیکلت ها و عبور عابران پیاده با ایمنی. در حال حاضر دسترسی به مجتمع توچال از طریق خیابان ولنجک انجام می شود که به دلیل دایر شدن غیراصولی کارگاه ساختمانی در کنار دروازه ورودی مجتمع و توقف انبوه خودروها در خیابان اصلی، تردد بسیار مشکل شده است. زمین های غربی دروازه مجتمع نیز جزو منابع طبیعی است که در دوران تصدی شهرداری پیشین به کارکنان شهرداری واگذار شده و امکان ایجاد میدانی برای تردد را غیرممکن کرده است.

از سه سال پیش کاربری زمین های واقع شده در دو طرف بلوار دانشجو از فضای سبز به فضای مسکونی تبدیل شده که نه تنها موجب محرومیت ولنجک از فضای سبز مورد نیاز و امکانات متناسب با مجتمع توچال شده، بلکه به مشکلات موجود شدت بخشیده است. به این ترتیب باید در آینده نزدیک شاهد درگیری بین مراجعان و اهالی باشیم که زندگی عادی را بیش از پیش مختل خواهد کرد. این نابسامانی ها به مثابه مرگ طبیعی یک محله است. بروز چنین پریشانی هیچ توجیهی جز کسب منافع و درآمد در کوتاه مدت و نابودی محله در بلندمدت ندارد.

سرمایه گذاری شهرداری برای ایجاد و نگهداری فضای سبز هرچند در جای خود قابل تقدیر است، اما نمی تواند این نابسامانی ها را که در برخی محلات منطقه یک به صورت لکه ننگ ایجاد شده، توجیه کند. اصلاح و حل این مشکل در مقابل مدیریت جهادگونه حاکم بر شهرداری بسیار ساده و تنها نیازمند اراده و همت است».

در ادامه جلسه مهدی چمران، رئیس شورا گفت از شهردار منطقه یک می خواهیم به صحن علنی شورا بیایند و به این تذکر پاسخ بدهند و اگر مشکلی هست، حل کنند.

https://shoma-weekly.ir/FclhGQ