سیاسی

تداوم مناظرات مانع موفقیت جنگ روانی انتخاباتی خواهد شد

مناظرات انتخابات سال 88 نقطه آغازی بود برای مطالبه جامعه از مسئولین ارشد که در گفتگوی رو در رو و چالشی حضور یافته و با صحبت های خود باعث هوشمندی مردم در انتخابات شوند.
محمدمهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «سراج24»، درباره تأثیر ادامه روند مناظرات بر افزایش آگاهی اجتماعی اظهار داشت: مناظرات انتخابات سال 88 نقطه آغازی بود برای مطالبه جامعه از مسئولین ارشد که در گفتگوی رو در رو و چالشی حضور یافته و با صحبت های خود باعث هوشمندی مردم در انتخابات شوند.

مدیر موسسه مطبوعاتی «شما»(حزب موتلفه) بر همین اساس تصریح کرد: سال 92 هم شاهد برگزاری این مناظرات بودیم البته این در حالی است که مقام معظم رهبری بعد از سال 88 به ادامه روند این مناظرات طی 4 سال گذشته متذکر شده بودند و انتظار می رفت در دوره دهم ریاست جمهوری هم ادامه پیدا کند که البته وقفه افتاد.

وی افزود: مناظرات سال 92 نشان داد این عقیده که فتنه، شیوه مناظرات را تحت تأثیر قرار خواهد داد اتهام غلطی است و مشخص شد هرجا با مردم شفاف تر برخورد شده است بهترین همراهی نیز از سوی مردم ابراز شده و مطلوب ترین نتیجه دریافت شده است.

اسلامی در ادامه به تأثیر مفید ادامه روند مناظرات در 4 ساله دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: ادامه این روند به انتخاب های بعدی مردم بسیار کمک می کند ضمن اینکه کسانی که در مدت کوتاه تبلیغات قصد موج سواری داشته و چهره اصلی خود را پنهان می کنند، در رسیدن به اهداف خود بازمانده و افراد خدمتگزار واقعی روی کار می آیند.

 

مدیر موسسه مطبوعاتی «شما» در پایان با تأکید بر استفاده از مخاطبین به صورت غیرمستقیم، خاطرنشان کرد: امروزه به مخاطب توجه ویژه می شود چرا که مخاطب و رسانه جدایی ناپذیرند از این رو حضور مردم به طور غیرمستقیم حتی در روند تولید سوالات مثمر ثمر خواهد بود ضمن اینکه مسئولین رسانه و کارشناسان باید به بررسی بازخوردهای اجتماعی پرداخته و به آن نیز دقت کنند.

 

https://shoma-weekly.ir/1c8jeJ