سیاسی

تداوم «رفتار نجیبانه» موجب توفیق اصولگرایان می شود

اصولگرایان باید همین تقوایی که پیشه کرده اند و همچنین رفتار نجیبانه، که لقب بسیار خوبی بود که حضرت آقا به آنها دادند را سرلوحه عملشان قرار دهند. در موضوع وحدت هم باید همین موضوع، سرلوحه قرار گیرد. وحدتی هم که اخیرا شکل گرفت، جدای از مسائلی که در تهران رخ داد، بسیار خوب و مثمر ثمر بود و به اعتقاد بنده این باید حفظ بشود؛ البته بنده ائتلاف را نمی گویم، بلکه تأکیدم روی وحدت است.
اشاره: مجلس دهم تا کمتر از 3 هفته دیگر به شکل رسمی آغاز به کار خواهد کرد. در خصوص وظایف این مجلس و نیز مسائل سیاسی آن، خبرنگار هفته نامه «شما» گفتگویی را با احمدعلی مقدم؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

با توجه به اینکه مجلس دهم به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، به نظر شما منتخبان این مجلس، ریل گذاری آن را چگونه و بر چه اساسی باید قرار دهند؟

برای نمایندگان مجلس، هم در قانون تکالیف و وظایفی تعیین شده است و هم اینکه دستورالعمل هایی از سوی حضرت امام(ره) و حضرت آقا صادر شده است. اگر نمایندگان، اینها را سرلوحه کار خود قرار دهند، ما هیچ غم و غصه ای نخواهیم داشت، ولی متأسفانه بعضاَ دیده می شود که عزیزانی که به مجلس راه پیدا می کنند، این تکالیف را فراموش می کنند و به جای آنها، به مسائل جناحی و زد و بندهای سیاسی روی می آوردند. ریل گذاری که آنها باید انجام دهند، باید بر مبنای دستورالعمل های مقام ولایت باشد؛ مسائل فرهنگی کشور، بحث اقتصاد مقاومتی و نیز اولویت هایی از این قبیل که باید در کشور به سامان برسند. نکته بعد این است که وظیفه نظارتی آنها، تبدیل به امری سیاسی و جناحی نشود و واقعا یک نظارت جدی و درستی باشند، بدون هیچ مسامحه و کوتاهی.

اصولگرایان قبل از انتخابات مجلس، اعلام کردند که یک سری برنامه برای مسائل مختلف کشور دارند. حال که تعداد قابل توجهی از آنها به مجلس راه یافته، در خصوص عمل به
برنامه هایشان چه اقداماتی را باید انجام دهند؟

معمولا در همه مجالسی که تاکنون تشکیل شده، طیف گسترده ای از نیروهای آن، افراد جدید و به اصطلاح صفر کیلومتر بوده اند؛ کسانی که تجربه نمایندگی را دارند، باید به آنها کمک کنند و آنها را با مسائل مختلف آشنا کنند. اصولگرایان در برنامه های آینده خود، طبیعتا باید به موضوع اقتصاد مقاومتی و نیز مسائلی که در کشور تبدیل به معضل شده است، توجه ویژه ای داشته باشند و برای آنها برنامه ریزی کنند. البته این اقدام هم بر می گردد به فراکسیونی که تشکیل می شود. اصلاح طلبان تا جایی که ما شاهد هستیم، بیشتر در وادی مسائل جناحی و سیاسی سیر
می کنند؛ اینکه رئیس مجلس چه کسی باشد،
فراکسیون ها چگونه باشند و مسائلی از این قبیل؛ درواقع ظاهرا اصلا برنامه ای برای مسائل و مشکلات زیربنایی کشور ندارند. در حالی که آن چیزهایی که مورد توجه آنها قرار گرفته، مسائل فرعی محسوب می شوند و اصل، همان مسائل کلان کشور است. در مقابل، آن چیزی که برای اصولگرایان اهمیت دارد، مسائل کلان و زیربنایی جامعه است.

با توجه به اینکه پس از چند دوره، تعداد نسبتا بالایی از اصلاح طلبان به مجلس راه یافتند، آیا
می توان احتمال داد که شاهد مجلس ششم دیگری باشیم؟ چکار باید کرد که مجلس دهم به آن سمت و سو کشیده نشود؟

اعتقاد بنده بر این است که؛ امکان اینکه مجلس ششم برگردد، اصلا وجود ندارد. ممکن است آنها چنین بنایی داشت باشند و یا حتی بعضا بخواهند بدتر از آن مجلس هم پیش بیاید، اما آنها در همین ابتدا به اهدافشان نرسیدند؛ یعنی اینکه نتیجه انتخابات آنگونه که مدنظر آنها بود، رقم نخورد. جلوتر که برویم متوجه خواهیم شد که آن ظرفیتی که اصلاح طلبان پیش بینی کرده بودند، محقق نشده است. حالا بعید نیست که چند نفر تندرو و بی منطق وجود داشته باشد که بخواهند مثلاٌ تنشی ایجاد کنند، اما زمان، به گونه ای نیست که پذیرش این اتفاقات وجود داشته باشد.

ضرورت وحدت بین نیروهای اصولگرا، با توجه به وضعیت فعلی کشور چیست و چه راهکارهایی را برای رسیدن به این مسئله، پیشنهاد می کنید؟

اصولگرایان باید همین تقوایی که پیشه کرده اند و همچنین رفتار نجیبانه، که لقب بسیار خوبی بود که حضرت آقا به آنها دادند را سرلوحه عملشان قرار دهند. در موضوع وحدت هم باید همین موضوع، سرلوحه قرار گیرد. وحدتی هم که اخیرا شکل گرفت، جدای از مسائلی که در تهران رخ داد، بسیار خوب و مثمر ثمر بود و به اعتقاد بنده این باید حفظ بشود؛ البته بنده ائتلاف را نمی گویم، بلکه تأکیدم روی وحدت است.

https://shoma-weekly.ir/SaQpxP