سیاسی

تخلفی دیگر از رییس جمهور در اجرای قانون

حبیبی با اشاره به ارائه بودجه دولت هم گفت: طبق قانون قرار بوده رئیس جمهور همراه بودجه سالانه گزارش عملکرد یک‌ساله پیشرفت برنامه پنجساله را هم به مجلس ارائه بدهد که تاکنون این کار انجام نشده است. فکر می‌کنم اگر رئیس جمهور گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تحقق اهداف برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه را به مجلس ارائه دهد، یک گام به جلو برای رسیدن به یک تصویر شفاف از عملکرد دولت و عملیاتی شدن برنامه پنجم برخواهیم داشت.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گزارش حقوق بشر سازمان ملل از ایران گفت: قدرتهای جهانی با حمایت از تروریسم میخواهند به حیات قبلی تروریستها در ایران مشروعیت ببخشند. گزارش احمد شهید یک بیانیه در حمایت از تروریسم است.

اجرای احکام اسلامی در ایران را
 نقض حقوق بشر می دانند

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت افزود: احمد شهید وقیحانه اجرای احکام اسلامی در ایران را نقض حقوق بشر معرفی کرده است و متجاوزین به حقوق عمومی و نیز کسانی که فساد اخلاقی دارند را مورد حمایت قرار داده است.

ملت ایران اجازه احیای تروریسم
 با پشتوانه سازمان ملل را نخواهد داد

حبیبی اظهار داشت: مقامات ایرانی تا کنون 100 تخلف احمد شهید گزارشگر سازمان ملل را گزارش دادهاند اما ارادهای وجود ندارد که به این گزارش اعتنا کند. غرب و آمریکا باید بدانند پس از سالهای 60 که اوج خشونت و قتل و خونریزی تروریستها در ایران بود، ملت ایران اجازه احیای تروریسم با پشتوانه بیانیههای حقوق بشری سازمان ملل را نخواهد داد.

گزارش احمد شهید هیچ سندیتی ندارد

وی افزود: آنچه احمد شهید تهیه کرده است توسط منافقان و محاربان با نظام اسلامی تدارک دیده شده و هیچ سندیتی ندارد.

مسئولان به تذکر رهبری پاسخ دهند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت اقتصادی کشور و تعهدات رئیس جمهور و دولت به مردم برای کاهش تورم و گرانی بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان نکاتی را به مسئولان تذکر دادند از جمله اینکه «به مردم گزارش دهند که در موضوع گرانی چه کردهاند». اکنون یک آرامش نسبی بر بازار حاکم است. داد و ستد به طور طبیعی صورت میگیرد، مردم از گرانیها گلایه دارند اما نمایشگاههای بهاره در کنترل و مهار گرانی مؤثر بودهاند.

تخلف از قانون در ارائه  گزارش عملکرد برنامه پنجساله به مجلس

حبیبی با اشاره به ارائه بودجه دولت هم گفت: طبق قانون قرار بوده رئیس جمهور همراه بودجه سالانه گزارش عملکرد یکساله پیشرفت برنامه پنجساله را هم به مجلس ارائه بدهد که تاکنون این کار انجام نشده است. فکر میکنم اگر رئیس جمهور گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص تحقق اهداف برنامه پنجساله پنجم توسعه را به مجلس ارائه دهد، یک گام به جلو برای رسیدن به یک تصویر شفاف از عملکرد دولت و عملیاتی شدن برنامه پنجم برخواهیم داشت.

توانایی در کنترل و مهار تحریمها و فشارها

وی ادامه داد: ما معتقدیم مجموعه تواناییهایی که ملت و در دستگاههای اجرایی هست، قادرند تحریم ها و فشارهایی که از سوی قدرتهای جهانی وارد میشود را کنترل و مهار کنند.

اگر مقاومت کنیم به نتیجه میرسیم

حبیبی همچنین در خصوص عقبنشینی غرب در برابر مقاومت ملت ایران در پرونده هستهای اظهار داشت: یک حقیقت را باید باور کنیم و آن اینکه اگر مقاومت کنیم به نتیجه میرسیم. آنچه در آلماتی گذشت اعتراف قدرتهای جهانی به بخشی از حقوق هستهای ملت ایران بود.

مشروعیت از دست رفته قطعنامههای سازمان ملل

وی افزود: اگر آنها در برابر حقوق ملت ایران تمکین کنند خود به خود قطعنامههای ظالمانه سازمان ملل و تحریمهای یکجانبه آمریکا، مشروعیت خود را از دست میدهند چرا که این قطعنامهها براین اساس شکل گرفتهاند که آنها غنیسازی اورانیوم و بهرهمندی از فناوری صلحآمیز هستهای را برای ایران به رسمیت نمیشناسند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تأکید کرد: البته داوری در این مورد دشوار است که آیا آنها همچنان قصد عقب نشینی دارند یا نه، این را باید در اجلاس آینده دید.

اخلال نکنند، پرونده هستهای به صورت عادی به آژانس برمی گردد

حبیبی خاطر نشان کرد: اگر گفتگوها خوب پیش برود و صهیونیست ها در روند گفتگوها اخلال نکنند، میشود پیشبینی کرد روابط با غرب به سمت منطقی و عقلانی پیش برود و پرونده هستهای ایران به صورت عادی به آژانس برگردد.

نشانه روش همگرایی بین خبرگان و نخبگان کشور

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به اجلاس خبرگان اشاره کرد و گفت: انتخاب مجدد آیت الله مهدویکنی به ریاست مجلس خبرگان را تبریک میگوئیم و این انتخاب را نشانه روش همگرایی بین خبرگان و نخبگان کشور تلقی میکنیم.

بیانیه نهایی خبرگان، حرف دل مردم

وی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس خبرگان بیان داشت: بیانیه نهایی مجلس خبرگان حرف دل مردم است و امیدواریم مسئولان به مفاد آن توجه کنند.

مقامات امنیتی پاکستان صدای اعتراض ملت ایران را بشنوند

حبیبی در مورد کشتار شیعیان در پاکستان نیز گفت: مراجع تقلید دروس حوزه را روز شنبه گذشته تعطیل کردند تا اعتراض ملت ایران را به گوش مقامات امنیتی پاکستان برسانند. ما نمیتوانیم هر روز شاهد کشتار بیرحمانه شیعیان در کشور برادر و دوست، پاکستان باشیم و از این اخبار متأثر نباشیم.

آرزوی جنگ شیعه و سنی را به گور ببرند

وی افزود: نیروهای اهریمنی غرب در پاکستان که جنگ شیعه و سنی را به عنوان یک هدف دنبال میکنند باید این آرزو را به گور ببرند. علمای شیعه و اهل تسنن دست آنها را خواندهاند و انشاالله تروریستها در این میان رسوا خواهند شد.

نقش چاوز در پدیداری موج ضد استکباری
 در آمریکای لاتین

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا را به ملت این کشور تسلیت گفت و افزود: آمریکای لاتین مدتهاست در اثر موج عظیم استکبارستیزی از زیر سلطه آمریکا خارج شده است. نقش چاوز در پدیداری موج ضداستکباری در آمریکای لاتین تعیین کننده بوده و ما از این جهت به شخصیت او ارج مینهیم.

https://shoma-weekly.ir/e204hW