سیاسی

تحلیل ترقی از آینده برجام پس از انتخابات آمریکا

ترقی با اشاره به رقابت بین ترامپ و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: پیروزی هر یک از این دو نامزد تاثیر متفاوتی در اوضاع برجام خواهد گذاشت.
ترقی با اشاره به رقابت بین ترامپ و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: پیروزی هر یک از این دو نامزد تاثیر متفاوتی در اوضاع برجام خواهد گذاشت.

وی افزود: از موضع گیری های هیلاری کلینتون استنباط می شود که تغییری در سیاست امریکا در قبال برجام اتخاذ نخواهد شد و همچنان روش بدعهدی و عدم پایبندی به تعهدات توسط امریکا استمرار خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این مطلب که مواضع ترامپ در خصوص برجام روشن و شفاف است گفت: موضع ترامپ مخالفت با برجام است و تکلیف را روشن می کند ولی کلینتون در واقع برای نیل به اهداف خود سعی دارد سیاست منافقانه را اجرایی کند.

وی همچنین درخصوص روابط امریکا و عربستان بعد از انتخابات این کشور نیز اظهار کرد: امریکا در ارتباط با عربستان به یک بن بستی مانند صدام می رسد همانطور که از صدام در یک مقطع زمانی خواست و توانست استفاده کند و بعد طومار او را به هم پیچید، عربستان هم دقیقا حالت ابزاری برای امریکا دارد و در حال اتمام قانونی یا حیات سیاسی برای امریکا است چون بیشتر از این نمی تواند برای نیابت خودش از عربستان استفاده کند در نتیجه قطعا روابط تغییر خواهد کرد.

ترقی در پایان به تاثیر انتخابات امریکا بر روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: اگر امریکایی ها مجبور شوند دموکراسی را در داخل عربستان پیاده کنند شرایط ما با عربستان نیز تغییر پیدا خواهد کرد، اما مثبت یا منفی بودن این تاثیرات را باید بر اساس تغییراتی که هم در امریکا و هم در عربستان رخ خواهد داد ارزیابی کنیم و در حال حاضر نمی شود چیزی را به طور قطعی پیش بینی کرد.

https://shoma-weekly.ir/LHxMsT