سیاسی

تحقق حماسه اقتصادی در گرو حضور مردم و ایجاد اشتغالهای خرد است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه درایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار نباید آنان را از محور خانواده جدا کرد،گفت:ما قصد نداریم تنها به بعد اقتصادی خانواده ها بپردازیم؛ بلکه ثبات خانواده در کنار آن دارای اهمیت است.
حسین انواری در اولین جلسه شورای سیاست گذاری همایش کسب و کارهای خرد(الگوها،برنامه،آثار و نتایج اقتصادی) با اشاره به مدل کمیته امداد در ایجاد کسب و کار خرد،گفت:در این نهاد به دلیل اینکه با خانواده هایی مواجه هستیم که به علت ضربات سهمگینی که به آنان وارد شده در فاز افسردگی،یاس و ناامیدی قرار گرفته اند،با ویژگیهای خاص تری در ایجاد اشتغال مواجه هستیم؛ ایجاد اشتغال برای این افراد تنها از طریق ارائه مشاوره شغلی و تسهیلات میسر نیست؛ بلکه زمان و کار ویژه نیاز است تا این افراد وارد مرحله اشتغال شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پایداری مشاغل ایجاد شده در کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت،خاطر نشان کرد: این امر به خاطر مراقبتها و نظارتی است که بعد از ایجاد اشتغال صورت می گیرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با بیان اینکه اشتغالهای کوچک را دولت نمی تواند ایجاد کند،افزود: ایجاد اشتغالها باید از میان مردم و تنها با پشتیبانی دولت شکل گیرد.

انواری توفیق این نهاد در امر اشتغال را به خاطر حضورمردم و تعامل نزدیک این نهاد با مردم معرفی کرد و یادآور شد: کمیته امداد امام (ره) تا عمق خانواده نفوذ پیدا می کند و علت تاثیر و ثبات مشاغل ایجاد شده نیز توجه به شاکله خانواده در کنار بعد اقتصادی است.

وی به نوعی از ایجاد کارانگیزی در جهت مشغولیت افراد تحت حمایت این نهاد بدون انتظار تولید اشاره کرد و افزود:این نوع از کارانگیزی در طبقه بندی اشتغال و جزء آمار محسوب نمی شود؛ چرا که افرادی هستند که چنانچه داخل خانواده بیکار باشند، تاثیر سوء در خانواده می گذارد و آثار و برکات آن در پیشگیری از مفاسد اجتماعی و ناهنجاریهای روحی و روانی داخل خانواده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند در ایجاد کسب و کارهای خرد مدل منحصر به فرد خودش را در سطح بین المللی عرضه کند،تصریح کرد:تحقق حماسه اقتصادی که سرمایه گذاری در تولید داخلی است جز با حضور مردم و ایجاد اشتغالهای خرد امکانپذیر نیست.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان این جلسه اظهار امیدواری کرد که برگزاری همایش کسب و کارهای در سطح بین المللی می تواند در جهت تحقق خواسته های مقام معظم رهبری و رهاوردی برای دولت جدید باشد.


https://shoma-weekly.ir/JoFBgj