سیاسی

تحقق بخشیدن به ارزش ها جز از مسیر صلاح و سداد میسر نیست

جنجال رسانه ای علیه برگزاری کنسرت در قزوین از جمله رخدادهایی بود که نشان داد ، می شود از کاهی،کوهی ساخت و وارد جامعه کرد و چگونه به راحتی می توان آرامش و امنیت روانی جامعه را دگرگون کرد و وقت مسئولان را برای هیچ و یا موضوعی نازل و کم بهاء برای ساعت ها هزینه کرد تا مسئله ای که ایجاد کرده ایم ختم به خیر شود.
محمدحسین شفیعیها گفت: جنجال رسانه ای علیه برگزاری کنسرت در قزوین از جمله رخدادهایی بود که نشان داد ، می شود از کاهی،کوهی ساخت و وارد جامعه کرد و چگونه به راحتی می توان آرامش و امنیت روانی جامعه را دگرگون کرد و وقت مسئولان را برای هیچ و یا موضوعی نازل و کم بهاء برای ساعت ها هزینه کرد تا مسئله ای که ایجاد کرده ایم ختم به خیر شود.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین افزود: باید به  موضوع موسیقی و جایگاه آن در میان مردم واقع بینانه نگریست. نباید به بهانه اقبال و علاقمندی بسیار مردم محدوده های شرع و دین که از سوی فقهای عظام و
به ویژه ولی فقیه عادل و حاکم عالیقدرجامعه دینی تعیین می گردد نادیده گرفت و هنجار های دینی را خدای ناکرده در نوردید و به ورطه گناه و معصیت فرو غلتید و نیز نباید  اجازه داد سلایق و اجتهاد های شخصی و غیر تخصصی در قالب یک مطالبه به ظاهر دینی و شرعی غالب شوند  و جرأت داشته باشند اقدامی مغایر با قانون به کرسی بنشانند.

وی خاطر نشان کرد: نه نفی و رد مطلق موسیقی بر سبیل تشرع است و نه فرو غلتیدن در هنر موسیقی با هر شکل و وضعش و بی مهابا انس گرفتن بدان ، بدون احتراز از حرمت ها نشانه روشنفکری و هنرمندی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ابراز عقیده کرد:  موسیقی هنری است که جاذبه های خاص خودش را دارد و طیفی از جوانان علاقمند به یادگیری آن و بخشی از مردم نیز مشتاق شنیدن آن هستند .

با این واقعیت می بایست به درستی و منطقی برخورد شود و باید زمینه بهره مندی مناسب و منطبق با موازین شرعی از موسیقی فراهم شود تا مشتاقان به عرصه های غیر قانونی و غیر شرعی سوق داده نشوند.

وی با اشاره به وضعیت فاجعه باری که در برخی
عرصه های موسیقی همچون برخی مجالس عروسی و جشن ها با آن روبروئیم ، افزود: هنرمندان موسیقی هم باید توجه داشته باشند که توسعه و عمق بخشیدن به این هنر فاخر تنها در سایه اجتناب از گرایش به غنا و موسیقی لهوی است که نه تنها موجب آرامش روحی نخواهد بود بلکه باعث سایش و آسیب روح و روان آدمی می شود.

شفیعیها با تاکید بر اینکه باید باور کنیم و به جریانات و عناصر دغدغه مند بباورانیم که تحقق بخشیدن به
ارزش ها و حاکم کردن فضای معطر دینی و حیات طیبه جز از مسیر صلاح و سداد و پرهیز از هرگونه تخطی از رضای خدا میسر نیست، نهی از منکر با در افتادن گناهانی همچون دروغ و سوء ظن را ناشدنی دانست و یادآور شد: فرو افتادن به چنین شیوه های مذموم نه تنها چهره  زیبای دین را برای مردم جذاب و دلربا نمی کند که باعث انزجار و دوری از آن خواهد شد.

قبول کنیم در این خصوص ضعف بسیار داریم و کم نیست مواردی که بد عمل کرده ایم و طبعا نتیجه منطقی آن را هم شاهد هستیم.

وی در پایان افزود: از خداوند عاجزانه می خواهم که بصیرت کافی در فهم دین به همه عنایت کند تا زمینه ارتقای هرچه بیشتر روحی و فکری جامعه فراهم گردد.

https://shoma-weekly.ir/FJ3Q6z