سیاسی

تجدید نظر «ظریف» در سفر «فابیوس» به تهران

موضع‌گیری‌های صریح فابیوس علیه ایران در طول مدت 2 سال باعث می‌شود که آمدن وی به تهران قابل توجیه نباشد.
حمیدرضا ترقی رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در هفته آینده به تهران اظهار داشت: مشخص نیست که فابیوس با چه رویی می‌خواهد به ایران بیاید چرا که موضع‌گیری‌های بد و زشت او در طول مذاکرات در طی این دو سال و موضوع مربوط به انتقال خون‌های آلوده به ایدز به ایران، جای انتقاد دارد.

ترقی تأکید کرد: موضع‌گیری‌های صریح فابیوس علیه ایران در طول مدت 2 سال باعث می‌شود که آمدن وی به تهران قابل توجیه نباشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: هیأت‌های تجاری فرانسوی که پیش از این به ایران آمدند هیچ نتیجه‌ای از آمدنشان حاصل نشد و سیاست‌های آنها متأثر از سیاست‌های آمریکا بود لذا سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران مناسب و در شأن جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به لزوم تجدیدنظر وزارت امور خارجه در سفر فابیوس به تهران تأکید کرد: با توجه به مواضع وی در طول مذاکرات به عنوان سرسخت‌ترین مخالف ایران، آمدن این مقام فرانسوی به تهران قابل توجیه نیست و وزارت امور خارجه به جای موافقت با سفر او باید مخالفت خود را اعلام کند.

به گزارش فارس، نتیجه سهل‌انگاری دولت فرانسه در دوران نخست‌وزیری «لوران فابیوس»، ابتلای اولین فرد به بیماری ایدز در ایران است. پرونده رسوایی خون‌های آلوده هم‌چنان بدون پرداخت غرامت از سوی فرانسوی‌ها باز است.

https://shoma-weekly.ir/DVmhwF