بین الملل

تجارت نامشروع از خیابان‌ها تا پادگان‌های ارتش اسرائیل

جذب پدیده ای به نام حریدی ها که به ارتش معنوی ترجمه می شود و حتی شهروندان عرب اسرائیل عضو آن ارتش بودند که باعث شد اخیرا حزب کادیما به رهبری شائول موفاز، از دولت ائتلافی خارج شود. انتظار می رود که مسئله خدمت سربازی یکی از مسائل محوری انتخابات آینده اسرائیل باشد. یهودیان سنت‌گرا می‌گویند مسئله خدمت سربازی آنها به ابزاری در دست سیاستمداران برای جذب رای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است هر چند با توجه به وضعیت فعلی زنان و ایجاد فضای ناآرام در کف خیابان های اسرائیل به واسطه ناهنجاری ایجاد شده در این قشر از این جامعه چندان، فروپاشی کشور خودساخته و نامشروع اسرائیل دور از ذهن نخواهد بود.
شاید رؤیای اسرائیل بزرگ که روزی با شعار نیل تا فرات در جهان مطرح شد و خیل نسبتا کثیری از یهودیان ساکن سرزمین های گوناگون را به خود جلب کرد تا چندی قبل قابل تحقق می نمود اما امروز این رؤیا تبدیل به یک کابوس شده است، وضعیت آشفته اسرائیل در تمامیت ارضی خود ساخته خویش که با تمام سانسورهای خبری و عدم نفوذ اخبار به خارج گویای این امر است در این بین جامعه ی زنان اسرائیل نیز علاوه بر تبعیض آشکاری که در دین تحریف شده وجود دارد از این وضعیت رنج می برند و این امر سبب گردیده است تا بالاخره یکی از رسانه های اسرائیل به زبان آمده و وضعیت زنان را شرح دهد. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اخیرا گزارشی از وضعیت داخلی اسرائیل و پدیده ی فساد زنان در اثر مشکلات اقتصادی و عدم پایبندی به اخلاقیات  که به امری رایج در آنجا بدل شده، پرداخته است.این گزارش حاوی نکات تکان‌دهنده‌ای از اوج نابسامانی اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی است و این پدیده را به عنوان صنعتی پردرآمد در جامعه ی اسرائیلی روبه اضمحلال  معرفی نموده است .
اما آنچه درخور توجه است این است که این رژیم که سران آن با سرمایه‌گذاری بر روی صنایع ضد اخلاقی با محوریت زنان سعی داشته‌اند تا دیگر جوامع بشری را به فساد کشانده و جوانانشان را با مسائل جنسی سرگرم و مشغول نگه دارند تا خود بتوانند با آسودگی و فراغ خاطر به چپاول و غارت و سیطره خود ادامه دهند، این بار خود به دام این عمل ضد اخلاقی افتاده و به مصائب آن مبتلا گشته است.
به دنبال افزایش استفاده ابزاری در حوزه جنسی از زنان و قاچاق انسان برای فعالیت در این زمینه در شهرهای مختلف اسرائیل، مسئولان این رژیم با تصویب قانونی بر آن شده‌اند تا با گسترش فساد و فحشا مقابله کنند. به موجب این قانون، فعالیت شرکت‌ها و افراد در زمینه تجارت زنان و نیز تن‌فروشی آنها جرم شناخته شده و با اشخاص متخلف برخورد قانونی می‌شود.لوی لائر، مؤسس یکی از سازمان‌های غیردولتی این رژیم، در تایید این قانون بیان داشته است: «این تغییرات حاوی پیام روشنی است و آن اینکه بدن انسان‌ها در یک جامعه دیگر برای فروش نیستند، و تجارت مسائل جنسی دیگر اقدامی قانونی در خیابان‌های اسرائیل به حساب نمی‌آیند.»با وجود تجارت پرسود این کسب و کار غیر اخلاقی، حال باید دید که آیا جامعه یهودی حاضر است واقعا دست از این بازار سودآور بر دارد اما نکته ی بسیار مهم این است که مسائل و مشکلات زنان در اسرائیل که در اثر بحران اقتصاد و البته عدم تعمق باورهای دینی دستخوش تحریف و همچنین تمکین به ایده برابری زن و مرد ایجاد شده است تمام ابعاد زندگی اسرائیلیان را تحت الشعاع قرار داده است به گونه ای که این برابری زنان را با بحرانی به نام بحران سربازی دختران و عواقب ناشی از عدم تعهدات اخلاقی مواجهه ساخته است خدمت زنان در ارتش در هیچ سطحی از ارتش قابل طرح برای بحث نیست حتی در سطح خاخام‌های ارتش.
به گزارش روزنامه هاآرتص طی مطلبی در مورد خدمت سربازی زنان به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل اینگونه آمده است: «خدمت سربازی برای زنان از قدیم معمول نبوده است.»
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص می‌نویسد: رانتسکی در همایشی درباره مشکلات پیش‌ روی مشمولان سرباز زن اعلام کرده که معتقد است "خدمت اجباری زنان در ارتش از قدیم معمول نبوده است.»
این روزنامه ادامه داد: «البته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خیلی زود در مقابل صحبت‌های این خاخام یهودی واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای تکلیف همه را روشن کرد: «خدمت زنان در ارتش در هیچ سطحی از ارتش قابل طرح برای بحث نیست حتی در سطح خاخام‌های ارتش».
از سوی دیگر، «آویخای رانتسکی»، خاخام ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از ارتش این رژیم خواستار لغو خدمت اجباری زنان و دختران در رژیم صهیونیستی شده است.
این روزنامه افزود: «یکی از ویژگی‌های ارتش اسرائیل این است که برگه پایان دوره سربازان دختر اسرائیلی در اتاق فرماندهان، مُهر و امضاء می شود. این امضاء اما کمی متفاوت است؛ امضایی که از آن به عنوان یک «تجاوز نظامی» تعبیر می شود.
این روزنامه ادامه داد: «”یشیوا” جایی است که این روزها جوانان اسرائیلی برای فرار از ارتش اسرائیل به آن روی آورده‌اند. یشیواها مدارسی مذهبی هستند که جوانان با رفتن به آنجا و کسب معارف مذهبی از دوره سربازی معاف می‌شوند.  یک سرباز اسرائیلی در همین مورد می‌گوید: «با وقت و عمر من در سربازی، بازی کردند؛ اگر به جای تفنگ، تورات دستم گرفته بودم، حداقل یک نقطه روشن در زندگی‌ام وجود داشت. اما حالا چه؟ من، مانده‌ام و دو فلسطینی که با گلوله من کشته شدند و در خواب و بیداری، مدام جلوی چشمانم هستند.»
یک سرباز دیگر اسرائیلی هم در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «مطالعه کتب دینی به بهانه‌ای برای فرار از مهمترین وظیفه ملی در اسرائیل تبدیل شده است.»
اما با این حال، اعتبار قانونی که معافیت سربازی اکثر اسرائیلی‌های یشیوا رفته را ممکن ساخته بود، یکم اوت به پایان رسید. حالا یافتن جایگزینی برای این قانون در حال حاضر به بزرگترین مشکل داخلی پیش روی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تبدیل شده و بعید است که به این زودی ها، راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.
لازم به ذکر است اختلاف بر سر چگونگی جذب پدیده ای به نام حریدی ها  که به ارتش معنوی ترجمه می شود و حتی شهروندان عرب اسرائیل عضو آن ارتش بودند که باعث شد اخیرا حزب کادیما به رهبری شائول موفاز، از دولت ائتلافی خارج شود. انتظار می رود که مسئله خدمت سربازی یکی از مسائل محوری انتخابات آینده اسرائیل باشد. یهودیان سنت‌گرا می‌گویند مسئله خدمت سربازی آنها به ابزاری در دست سیاستمداران برای جذب رای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است هر چند با توجه به وضعیت فعلی زنان و ایجاد فضای ناآرام در کف خیابان های اسرائیل به واسطه ناهنجاری ایجاد شده در این قشر از این جامعه چندان، فروپاشی کشور خودساخته و نامشروع اسرائیل دور از ذهن نخواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/j1pPfn