سیاسی

تبیین شرایط کشور و ملت

                                                                                                                 
حمیدرضا ترقی
www.hamidrezaTaraghi.ir
رهنمودهای مهم و تحلیل عمیق و مستند و مستدل مقام معظم رهبری از شرایط کنونی کشور و روحیه ملت ایران بار دیگر مثل همیشه تحلیل‌ها و استنباطات بسیاری از تحلیلگران سیاسی را تحت تأثیر قرار داد و چشمان اهل سیاست را بر روی واقعیات باز و آنها را از گرفتار شدن در فضای ساختگی و روانی دشمن و دوست نادان نجات داد.

تحلیل‌های غلط
عده‌ای از نخبگان و اهل فکر و اندیشه اقتصادی در کشور با نگاه به مجموعه برنامه‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران و اعمال تحریم‌ها و فشارهای گوناگون و فقدان جامع‌نگری و دوراندیشی و تحلیل دقیق شرایط؛
1- در مجلس جلسه غیرعلنی برای «نجات اقتصاد ملی» تشکیل می‌دهند.
2- در تحلیل شرایط تحریم اقتصادی مثل آقای رحیمی، حکومت ایران را در شرایط شعب ابیطالب می‌دانند.
3- در تحلیل اوضاع ارزی مثل آقای بهمنی تحریم بانک مرکزی را موجب قرار گرفتن ایران در شرایط شعب ابیطالب می‌دانند. در عین حال که می‌گویند ما برای بدتر از شرایط شعب ابیطالب هم ایران را آماده کرده‌ایم.
4- صادق خرازی گفته در مقابل بحران اقتصادی غرب ناچار به دادن امتیاز هستیم.
5- اکثر رسانه‌های خارجی و سایت‌های ضد انقلاب به دنبال تحریم‌های غرب اوضاع اقتصاد ایران را بحرانی جلوه می‌دهند.
قطعاً کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی و نارسایی‌ها و ضعف‌ها در این عرصه نیست، ولی اینکه ما بدون توجه به بحران اقتصادی جهان و فشارهای تحمیلی به کشور از سوی دشمنان، تلاشها و اقدامات مثبت اقتصادی را نادیده بگیریم و قلم قرمز بر تمام این زحمات بکشیم و پیشرفت کشور را در عرصه‌های مختلف اقتصادی و توسعه را نبینیم و خود را در شعب ابیطالب تصور کنیم به نظر می‌رسد نه تنها بی انصافی است، بلکه نگاه سطحی و غیرکارشناسانه به اوضاع کشور است.  رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند ما امروز در شرایط شعب ابیطالب نیستیم، ما در شرایط بدر و خیبریم، ملت ما به بسیاری از مراحل پیروزی با سرافرازی دست پیدا کرده است.  بنابر این اگر کسانی هنوز به این تحلیل از شرایط کشور نرسیده‌اند، باید در تحلیل خود تجدید نظر کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.
 
زنجیره‌های اقتدار ملت
رهبر معظم انقلاب اسلامی دو عامل مهم در ایجاد اقتدار ملت ایران را در جمع مردم قم به مناسبت 19 دی چنین برشمردند:
1- تصمیم قاطع نظام بر عدم انحراف و عدم تسلیم در برابر دشمن
2- حضور هوشمندانه و مصممانه مردم وفادار به انقلاب در صحنه
تصمیم نظام بر عدم انحراف از مسیر آرمانهای انقلاب و اسلام و امام و ایستادگی در این راه که با مجاهدتها و فداکاری‌ها و جانبازی‌های حماسی همراه بوده است، مبتنی بر منطق و استقلال و جوانب‌نگری و محاسبه دقیق و بصیرت و آگاهی از سرانجام و عواقب آن بوده و دهها کارشناس و مشاور روند آن را مورد دقت و کالبدشکافی قرار داده‌اند و مستمراً مورد بازنگری قرار می‌دهند.
به تعبیر معظم له؛(نظام اسلامی با هویت جمعی خود، بطور قاطع می‌داند چکار می‌کند و راه را علی بصیرتن انتخاب کرده است، و پای آن ایستاده است). 19/10/90
این راهی است که رسول‌الله(ص) رفته و بر آن استقامت نشان داده است.
این راهی است که تمام اولیاء و اوصیاء الهی رفته‌اند و بر آن پافشاری کرده‌اند.
این راهی است که هر ملت استقلال طلب و آزاده و با ایمانی باید برود.
اینکه مسئولان نظام به پشتوانه خداوند و اسلام و رهبری و ملت عزیز دچار اختلال در نیت خود نشده‌اند و در برابر لشکر متراکم کفر و ضلالت عقب‌نشینی نکرده‌اند و اگر گاهی سستی و تزلزلی داشته‌اند رهبری آن را جبران کرده است. بخاطر درستی و حقانیت این راهی است که انتخاب کرده‌ایم.
حضور وفادارانه و هوشمندانه مردم عزیز کشورمان در تمام صحنه‌های سیاسی کشور که امروز ملت ما را به پیشکسوت حضور و مشارکت سیاسی تبدیل کرده بر هیچ کس حتی دشمن پوشیده نیست، اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای خسته کردن مردم از حضور و پشتیبانی‌شان از نظام اسلامی به گسترش تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی دست می‌زنند، خود نشانگر تأثیر حضور مردم و واقعیت حضور آنهاست واِلا اگر حضور مردم بی تأثیر بود و دشمن‌شکن نبود، اینقدر واکنش هزینه‌بر از خود نشان نمی‌دادند. چرا غرب حاضر است میلیاردها دلار خسارت را در شرایط بحران اقتصادی تحمل کند، تا شاید بتواند یک رأی را از مردم ایران کم کند و حضور ملت ایران در انتخابات را کمرنگ کند؟
یقیناً این حضورهاست که کمر او را شکسته و نقشه‌های او را نقش بر آب کرده و توطئه‌‌های آنها را خنثی ساخته است. مردم باید قدر این حضورهای حماسی خود را بدانند و اطمینان داشته باشند که هر رأی آنها تیری بر پیکر دشمن است.
 
عوامل موفقیت در برابر فشارها
رهبر فرزانه انقلاب دو عامل مهم موفقیت ملتها در راهی که شروع می‌کنند را بصیرت و صبر دانستند و در تبیین این دو عامل فرمودند: بصیرت؛ یعنی گم نکردن راه، اشتباه نکردن راه، دچار بیراهه‌ها و کجراهه‌ها نشدن، تأثیرنپذیرفتن از وسوسه خناسان و اشتباه نکردن کار و هدف. این مفاهیم عمیق که باید مورد توجه و دقت همه مردم و تصمیم گیرندگان و تصمیم‌سازان در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد عامل موفقیت همه ملتهای پیروز بوده است.
دشمنان آرمانهای ملت ما تمام تلاش‌ها و توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را متمرکز کرده‌اند تا مردم راه انقلاب را گم کنند در انتخاب اشتباه کنند، در مسیر حرکت خود به بیراهه بروند، در اثر یک انتخاب نادرست به کجراهه کشیده شوند.
از تبلیغات والقائات دشمن تأثیربپذیرند و خناسان و منافقان و توطئه‌گران آنها را وسوسه کرده و از ادامه راه باز دارند.
لذا بصیرت و آگاهی ملت است که می‌تواند او را در مسیر پیروزی و موفقیت سوق داده و مانع شکست او شود. صبر و ایستادگی ملت در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی عامل دیگری است که باید ملت و رهبری آن را همیشه حفظ کنند. مردم عزیز باید با شناخت جریان فتنه و فتنه‌گران و اهداف آنها مراقب باشند که در راه آنها قدم نگذارند.
مردم عزیز باید با شناخت جریان انحرافی و اهداف آنها از پیروی راه و روش آنها پرهیز نمایند.
مردم عزیز باید تحت تأثیر وسوسه خناسان به آینده بدبین نشده و اعتماد‌شان به نظام را از دست ندهند.
مردم عزیز باید هدف را اشتباه نگرفته و خود را مشغول مسائل فرعی نکنند.
مردم عزیز باید توطئه دشمن برای خسته کردن ملت در پیمودن راه انقلاب را خنثی سازند. مردم عزیز باید مشکلات اقتصادی را که ناشی از سیاستهای تحریمی دشمن است تحمل کرده و در برابر آن مقاومت کنند. بی شک با برخورداری از این دو عامل صبر و بصیرت باز هم ملت عزیز ایران موفق خواهد شد.
https://shoma-weekly.ir/p3TvMg