بین الملل

تبانی آمریکا و ترکیه در خاک سوریه

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تبانی میان آمریکا و ترکیه در خاک سوریه به واقعیت نزدیک است و اکنون آمریکا قصد به منظر نیل به این هدف علاوه بر جلب نظر کردها، شرایطی فراهم کند تا ترک‌ها هیچ گونه ترسی از مسائل امنیتی نداشته باشند.
حسن لاسجری با بیان اینکه سوریه محل تنازع و کشمکش میان ترکیه و آمریکاست، گفت: هم اکنون اختلاف نظری میان دو کشور ترکیه و آمریکا بر سر مسائل سوریه وجود دارد و از طرفی ترک‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم و بهبود مسائل امنیتی خود وارد این کشور شده اند تا بدین طریق اهداف خود را محقق کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ادامه داد: از طرفی دیگر ایالات متحده که پیش از این نیرو‌های خود را در منبج و عفرین قرار داده بود، اکنون علاقه‌مند است تا به وسیله شبه نظامیان کرد در این کشور و در جهت تحقق اهداف خود نقش آفرینی کند.

لاسجردی با بیان اینکه حل این موضوع توسط مقامات دو کشور می‌تواند دو معنای متفاوتی داشته باشد، افزود: یکی اینکه هر دو طرف نقش بازی کرده و در ظاهر از ادبیات دیپلماتیک استفاده می‌کنند، اما درحقیقت با یکدیگر دعوا دارند و یا اینکه هر دو دارای هدفی واحد و تجزیه و تقسیم مناطق سوری هستند.

وی تصریح کرد: البته در این میان تبانی میان آمریکا و ترکیه در خاک این کشور بیشتر به واقعیت نزدیک است و اکنون آمریکا قصد به منظر نیل به این هدف علاوه بر جلب نظر کردها، شرایطی فراهم کند تا ترک‌ها هیچ گونه ترسی از مسائل امنیتی نداشته باشند.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان با بیان اینکه تحولات سوریه تفاوت زیادی با تحولات یمن دارد، گفت: به جهت جایگاهی که سوریه در منطقه دارد بنابراین نمی‌تواند به عنوان یک پرونده بسته شده قابل توجه نباشد ما نیز هر روزه با یک اتفاق بزرگ مواجه خواهیم شد.

https://shoma-weekly.ir/v8PY2g