سیاسی

تاکید رییس سازمان محیط زیست بر تقویت ارتباط ایران و چین

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط کنونی جهانی و تحولات اخیر منطقه ای ، ارتباط و همگرایی بین دو کشور ایران و چین باید بیش از پیش تقویت شود .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط کنونی جهانی و تحولات اخیر منطقه ای ، ارتباط و همگرایی بین دو کشور ایران و چین باید بیش از پیش تقویت شود .
'محمد جواد محمدی زاده ' در دیدار 'آی پینگ 'معاون وزارت ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین و هیات همراه در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به تحولاتی که در منطقه آسیا رخ داده و اثرات آن بر کشورهای عربی مشهود است، همکاری ایران و چین در جهت دهی مناسب این تحولات بسیار مهم است .
معاون رییس جمهوری افزود : آمریکا و اروپا در صدد استفاده از این تحولات به نفع خودشان هستند اما چون پایگاه مردمی ندارند در رسیدن به این هدف نا توان هستند. بر عکس ایران به دلیل بحث فرهنگی ، دینی و اعتقادی می تواند کمک موثری برای کشورهای متحول شده، باشد .محمدی زاده یادآور شد که کشور چین به دلیل توانایی های خوبی که در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد می تواند حامی و پشتیبان خوبی برای کشورها باشد .این امر ضرورت تعامل بین دو کشور ایران و چین را بیشتر می کند.
'آی پینگ ' معاون وزارت ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین نیز در این دیدار بر تقویت و ارتقای سطح روابط دو کشور ایران و چین تاکید کرد و گفت : وضعیت جدید جهان و منطقه می طلبد که دو کشور ایران و چین که دارای تمدن و فرهنگی کهن هستند بیش از پیش با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در راستای تقویت این ارتباط تلاش کنند.
لازم به ذکر است که 'آی پینگ ' معاون وزارت ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین در یک سفر دو روزه مهمان حزب موتلفه اسلامی بود.

https://shoma-weekly.ir/IrlNQp