سیاسی

تاسیس مدارس مؤتلفه دماوند نتیجه کار فرهنگی مرحوم عسگراولادی بود

بعد از بنیان‌گذاری مدارس تهران شاید اولین شعبه‌ای که بعد از تهران با نظر شخص آقای عسگراولادی تأسیس شد مدارس دماوند بود، ایشان دوست داشتند بچه‌های دماوند بدرخشند و همین‌طور هم شد و دانش‌آموختگان این مجتمع در سطح بالا و کلان کشور در حال خدمت هستند .
خطیب دماوندی از مدرسان و مشاوران مجتمع آموزشی مدارس دماوند در خصوص چگونگی بنیانگذاری این مدارس به اهتمام مرحوم حبیبالله عسگراولادی گفت: مجموعه مدارس دماوند به فرموده آقای عسگراولادی به صورت مجتمع شروع به کار کرد؛ حاجآقا عسگراولادی ارادتی نسبت به شهرستان دماوند داشت؛ زیرا ایشان معتقد بود مردم دماوند بسیار اصیل و نجیب هستند و این شهر دارالمؤمنین است و دوست داشتند در این شهر اقدامی انجام دهند.

وی افزود: بعد از بنیانگذاری مدارس تهران شاید اولین شعبهای که بعد از تهران با نظر شخص آقای عسگراولادی تأسیس شد مدارس دماوند بود، ایشان دوست داشتند بچههای دماوند بدرخشند و همینطور هم شد و دانشآموختگان این مجتمع در سطح بالا و کلان کشور در حال خدمت هستند .

خطیب دماوندی با اشاره به فعالیتهای مرحوم میرزا آیتالله توسلی در دماوند تأکید کرد: مرحوم میرزا آیتالله توسلی دایی حاجآقا عسگراولادی بودند و ایشان نقش برجستهای در فرهنگ مردم دماوند داشت. نگاه فرهنگی عجیبی به مسائل فرهنگی داشتند من به یاد دارم قبل از انقلاب ایشان در دماوند مدرسه اسلامی را با هزینه شخصی خود تأسیس کرد و به تعلیم بچهها اهتمام داشت و آقای عسگراولادی به تأسی از دایی خود در پی پایهریزی یک کار فرهنگی در دماوند بودند که مدارس مؤتلفه به همت ایشان تأسیس شد.

وی اضافه کرد: مرحوم عسگراولادی در وصیت خود قبل از مرگ توصیه کرده بود برای پدر و مادرشان به نامهای حسین و آمنه مجموعه فرهنگی و مدارسی تأسیس شود که اکنون مدرسه صالح اندیشان در کنار مدارس مؤتلفه یادگاری برای این بزرگواران است.

https://shoma-weekly.ir/0eDhmV