سیاسی

تابع ولی‌فقیه بود

مرحوم حبیبی در جلسات نظرات و مشورت‌ها را از همه می‌گرفت، ولی تأکید می‌کرد باید به نظر ولایت توجه کنیم. سعی آن مرحوم دنبال کردن و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری بود و می‌کوشید حزب مؤتلفه اسلامی در خدمت ولایت فقیه و اجرای اوامر ولی‌فقیه باشد.

احمد کریمی اصفهانی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب پیرامون شخصیت آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: مرحوم حبیبی در طول خدمتشان در جاهای مختلف شخصی متدین، منضبط و پرکار بود و سعی می‌کرد همکارانی خوب و کاری را انتخاب کند.

وی افزود: مهم‌تر از همه اینها ایشان به‌شدت تشکیلاتی بود. تشکیلاتی بودنش باعث شده بود در جاهای مختلفی که حضور می‌یافت موفق باشد. او در حزب مؤتلفه اسلامی توانسته بود به‌خوبی کار کند و مجموعه را به کار بگیرد.

* وقت‌شناس و مسئولیت‌پذیر

کریمی اصفهانی بر وقت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری مرحوم حبیبی تأکید کرد و گفت: وقتی مسئولیتی به ایشان سپرده می‌شد ایشان کار را رها نمی‌کرد. در جبهه پیروان خط امام و رهبری که مسئولیت استان‌ها را به ایشان سپردیم، باور نداشتیم ایشان تا این حد جلو رود و کارها را پیش ببرد. ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری محدودیت‌هایی از نظر مادی داشتیم، ولی او واقعاً امور را به‌خوبی پیگیری کرد و پیش برد. اگر هم جایی از کار لنگ بود به خاطر این بود که نتوانسته بودیم امکاناتی را که آن مرحوم لازم داشت برایش تدارک ببینیم.

وی مطرح کرد: آنچه که محمدنبی حبیبی را حبیبی با ویژگی‌های خاصش کرد تبعیتش از ولایت بود. در جایی که متوجه می‌شد نظر ولایت چیست، نه اینکه صرفاً ولایت فقیه آنجا حکمی داده باشد، حتماً از نظر خودش عدول می‌کرد و آنچه را که ولایت نظر داشت یا حکم داده بود انجام می‌داد.

این عضو هیئت مؤسس حزب به تبعیت حبیبی از مراجع و روحانیت اشاره کرد و گفت: آن مرحوم به دلیل تدین و تقوایش و تبعیت از مراجع و روحانیت و ولایت فقیه توانست به‌خوبی کارها را پیش ببرد.

* اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی در جلسات نظرات و مشورت‌ها را از همه می‌گرفت، ولی تأکید می‌کرد باید به نظر ولایت توجه کنیم. سعی آن مرحوم دنبال کردن و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری بود و می‌کوشید حزب مؤتلفه اسلامی در خدمت ولایت فقیه و اجرای اوامر ولی‌فقیه باشد.

https://shoma-weekly.ir/9KGgqX