سیاسی

تئوریسین‌های فرسوده‌ میان اصلاح‌طلبان هم مخاطب ندارند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در واکنش به ادعای تقلب در انتخابات مشهد مدعیان را تئوریسین‌های فرسوده‌ای دانست که موضع‌گیری‌ آنها برای اصلاح‌طلبانی که از عقلانیت برخوردارند، قابل قبول نیست.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان تئوریسین جریان اطلاحات مبنی بر تقلب در انتخابات مجلس دهم در مشهد اظهار کرد: نکته اولی در این موضوع قابل ذکر است، این است که انتخابات توسط دولتی نزدیک به جریان اصلاحات برگزار شد و خود این دولت هم صحت انتخابات را تأیید کرد.

وی ادامه داد: بنابراین طرح مسئله تقلب در انتخابات مجلس در مشهد نشان‌دهنده آن است که برخی از اصلاح‌طلبان اصولا در هرجایی که انتخابات به نفعشان نبوده و موفقیت آنها را به دنبال نداشته باشد، آن را نمی‌پذیرند و موضوع تقلب رامطرح می‌کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه تحلیل این دست از اصلاح‌طلبان، یک تحلیل توهمی و غلط است، گفت: تحلیل این گروه از تئوریسین‌های جریان اصلاحات که در سال ۸۸ نیز سران فتنه دچار اشتباه محاسباتی و استرات‍ژیک کردند، ناشی از نگاه غلط و نبودن در بطن جامعه است.
ترقی با اشاره به اینکه توجه به اینگونه تحلیل‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارد، افزود: اصلاح‌طلبان که در انتخابات مجلس دهم در تهران پیروز شدند، تلاش م‍ی‌کردند تا به مردم القا کنند که در سایر نقاط کشور نیز پیروز شده‌اند در حالیکه تنها توانستند یک سوم مجلس را بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که چنین تحلیل‌هایی می‌کنند، تئوریسین‌های فرسوده‌ای هستند که موضع‌گیری‌های آنها برای آن دسته از اصلاح‌طلبانی که ازعقلانیت برخوردارند، قابل قبول نیست، این افراد تقریبا منزوی شده‌اند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا طرح مسئله تقلب از سوی تئوریسین‌هایی همانند سعید حجاریان، در انتخاباتی که توسط دولت نزدیک به اصلاح‌طلبان برگزار شده، عجیب نیست ، اظهار کرد: طبیعتا همینطور است و دلیل سالم بودن انتخابات، دو نتیجه متفاوتی است که در تهران و مشهد به‌دست آمده است زیرا شرایط این دو شهر با یکدیگر تقاوت دارد.
ترقی ادامه داد: کسی در خانه نشسته است، بیرون نمی‌آید و در بین مردم نیست، نمی‌تواند جامعه را درک کند به همین جهت در تحلیل‌ها دچار اشتباه می‌شود و اصلاح‌طلبان را نیز دچار توهوم می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/LyEsWG