سیاسی

تأخیر در محاکمه عاملان فتنه روشن شدن حقایق را در پی داشت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: چناچنه آن زمان با سران فتنه برخورد صورت می‌گرفت و بر اساس قانون شرع عاملان فتنه اعدام می‌شدند نوعی ابهام برای رأی دهندگان آنها بوجود می‌آمد و تصور می‌کردند که آنها مظلوم واقع شده‌اند.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز، با اشاره به سوء استفاده عوامل خارجی از فضای انتخابات گفت: روندی که دولت نهم در برخورد با استکبار جهانی داشت آنها را به شدت عصبانی کرده بود و خارجی ها هم بدنبال فرصتی بودند تا به نظام ضربه بزنند.

وی بیان کرد: برهه زمانی انتخابات فرصت مناسبی برای ضربه زدن دشمنان خارجی به نظام انقلاب اسلامی بود و توانستند از فضای انتخابات که فضایی آزاد برای بیان نقدها و نظرات است در جهت براندازی استفاده کنند.

ترقی گفت: از متون و علائمی که در بین خبرنگاران و دانشجویان توزیع شده بود به راحتی می توان استنباط کرد که عوامل خارجی برنامه ریزی گسترده ای برای استفاده از انتخابات در جهت براندازی انقلاب اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: قانون شکنی و قانون گریزی جریان شکست خورده انتخابات یکی دیگر از عوامل ایجاد فتنه بود که با نپذیرفتن نتیجه قانونی انتخابات طرفداران خود را به جای تبعیت از قانون به اردوکشی خیابانی تشویق کردند.

ترقی با اشاره به عدم کنترل این اردوکشی های خیابانی گفت: جریان شکست خورده انتخابات نتوانست این اردوکشی های خیابانی را کنترل و مدیریت کند و منافقین و ضد انقلاب توانستند از این ضعف در مدیریت تجمعات برای تخریب اماکن عمومی و تقابل معترضین استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دشمن در فتنه درصدد تغییر دادن جای حق و باطل بود، عده ای را در اثر فقدان بصیرت فریب داد به همین دلیل سیاست نظام باید به گونه ای تنظیم می شد که در درجه اول بتواند فریب خوردگان در اثر ناآگاهی و عدم اطلاع از پشت پرده این وقایع را از گمراهی در بیاورد.

وی افزود: بعد از اینکه مردم در حماسه نه دی جریان فتنه را خاموش کردند، تلاش نظام بر این بود که تا اکنون باطل و اشتباه بودن اقدامات فتنه گران و اطرافیانشان برای آنها روشن و شفاف شود و جذب حداکثری مخاطبین در جامعه صورت بگیرد و کسانی که به سمت آنها رفته بودند برگردند چون بنای نظام بر این نیست که غیر از عاملان فتنه بقیه افراد را هم مورد کیفر قرار دهد.

ترقی گفت: برای اینکه این جمعیت از آنها جدا شود این سیاست بهترین روش بود و اگر آن زمان برخورد صورت می گرفت و بر اساس قانون شرع عاملان فتنه اعدام می شدند نوعی ابهام برای رأی دهندگان آنها بوجود می آمد و تصور می کردند که آنها مظلوم واقع شده اند در حالی که اکنون همه پی به اقدامات خصمانه آنها برده اند و دیگر کسی جز کاسبان فتنه از آنها طرفداری نمی کند.

https://shoma-weekly.ir/RS4L2X