سیاسی

بی توجهی منتظری به هشدار درباره نفوذ موجب انحرافش شد

در آن دوران همین توجه نکردن به بحث نفوذ باعث شد؛ آقای منتظری که امیدهای بسیاری می رفت تا منشاء خیرات و برکات برای نظام جمهوری اسلامی باشند به بیراهه رفته و دچار این گرفتاری شوند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:به واسطه جریانی که سالها از آن گذشته و از سوی مردم هم هیچ رغبتی نسبت به این مسئله وجود ندارد قطعا روش مناسبی برای شروع تبلیغ انتخاباتی نیست و من بعید می دانم که این آقایان از چنین قضایایی بخواهند بهره وری انتخاباتی کنند. به هر حال پرونده این مبحث خیلی سال است که بسته شده و اذهان دیگر چیزی به یاد نمی آورند که حال به آن دست اندازی شود.

حجت الاسلام محمدحسن ذاکری؛ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص فایل صوتی منتشر شده از منتظری درباره گفت: در بحث آقای منتظری آن چیز که برای ما میزان و ملاک قضاوت است همان مطالبی است که از سوی امام ره به دست ما رسیده است لذا چون نسل جوان ما آن دوران را لمس نکردند و در دل حوادث نبودند می توانند از دست نوشته های امام راحل رضوان الله تعالی علیه استفاده کنند و از مواضع ایشان اطلاع پیدا کنند و آن را معیار و میزان قضاوت خودشان قرار دهند.

وی ادامه داد: نامه معروف امام (ره) که در حضور سران ارائه شد و خیلی از بزرگان بر آن صحه گذاشتند موجود است همچنین کتاب جناب آقای ری شهر که در این رابطه نوشته شده است و همینطور مطالبی که مرحوم سید احمد آقا خمینی در خصوص قضای مربوط به این شخصیت نوشته اند همه این مستندات موجود و قابل مطالعه است. به هر حال آقای منتظری در زمان خودشان انسان معمولی نبودند تعبیری که امام (ره) درباره آقای منتظری داشتند این سخن را تایید می کند ایشان گفته بودند که من مجبور شدم حاصل عمرم که خسارت بزرگی برای من بود را کنار بگذارم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: دلیل این اتفاق توجه نکردن به عامل نفوذ بود که در این دوره هم مد نظر مقام معظم رهبری است و ایشان در این سالیان در برهه های مختلف تذکرهایی را درباره نفوذ دشمن و دقت در شناخت عوامل نفوذ دادند که همیشه چاره کار بوده و خواهد بود. در آن دوران هم همین توجه نکردن به بحث نفوذ باعث شد؛ آقای منتظری که امیدهای بسیاری می رفت تا منشاء خیرات و برکات برای نظام جمهوری اسلامی باشند به بیراهه رفته و دچار این گرفتاری شوند. دشمن با شناسایی روزنه های نفوذ در افراد به ویژه موثرین های نظام در حال برنامه ریزی است. در هر صورت کشور ما در اطراف خود دشمنانی دارد که شکوفا شدن انقلاب اسلامی در این منطقه مهم و حیاطی برای آنها بسیار دردناک تمام شده است لذا تلاش دارند تا از روزنه های نفوذ استفاده کنند و به این نظام مستحکم نفوذ کنند بخصوص با تحت تاثیر قرار دادن مسئولین ما و افکار مسئولین و به ویژه کسانی که مسئولیت های مهمی را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند. ما باید همیشه نسبت به این موضوع هشیار باشیم و دقت کنیم که خدایی ناکرده هدف نفوذ دشمن قرار نگیریم.

ذاکری ادامه داد: یک نکته ای هم باید در اینجا یادآوری شود و من به عنوان یک طلبه کوچک باید آن را ذکر کنم, باید توجه داشت که همیشه از مدار انصاف و اخلاق برای قضاوت کسی باید پیش قدم شد. در این قضیه هم باید دقت کنیم که از این مدار خارج نشویم آن چیز که حقیقت ماجراست و اتفاق افتاده است را مطرح کنیم و معیار همان چیزی باشد که مدنظر امام راحل هم بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: درباره اینکه ممکن است این باز خوانی دوباره پرونده آقای منتظری از طرف تاج زاده یک حقه انتخاباتی اصلاح طلبان باشد باید بگویم: میزان محبوبیت افراد بین مردم مشخص است. به واسطه جریانی که سالها از آن گذشته و از سوی مردم هم هیچ رغبتی نسبت به این مسئله وجود ندارد قطعا روش مناسبی برای شروع تبلیغ انتخاباتی نیست و من بعید می دانم که این آقایان از چنین قضایایی بخواهند بهره وری انتخاباتی کنند. به هر حال پرونده این مبحث خیلی سال است که بسته شده و اذهان دیگر چیزی به یاد نمی آورند که حال به آن دست اندازی شود.

https://shoma-weekly.ir/C4X5qt