سیاسی

بی اعتنایی به مردم واگرایی از دولت را رقم می زند

مردمی که با تحقیر و بی اعتنایی مواجه باشند به عدم همگرایی با دولتها گرایش می یابند و درخود احساس ذلت می کنند و نارضایتی ها افزایش می یابد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به حرکتهای عظیم جهان اسلام گفت : امروز تمام مسلمانان دنیا این پیام را از مردم ما آموخته اند که تنها راه حفظ عزت و استقلال استعانت از اسلام است.

حسین انواری افزود: امروز به برکت همین پیروزی ها و افتخارات نظام اسلامی است که مسلمانان به وضوح به حقیقت و صحت وعده های الهی پی بردند.

وی حضور مردم را در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که همانند سالهای اول انقلاب پرشور بود برگرفته از اراده قوی و نیت خالص مردم عنوان کرد و گفت: این حضور یکی از حلقه های تقویت کننده نظام اسلامی است.

وی ، نظام اسلامی را یک حقیقت واحد خواند که بر اساس گفتمان حضرت امام خمینی (ره) ومقام معظم رهبری براصول و مبانی ارزشی اسلام استوار شده است.

انواری با اشاره به اینکه انقلاب ایران، اسلامی و مردمی است اظهارداشت: شاخص های این انقلاب که بر خط اسلام ، امام و رهبری است به خودی خود دارای نیرویی است که ایجاد جاذبه می کند و ملتها و حکومتها را به سمت خود جذب می کند.

وی دشمنی دشمنان انقلاب را که در یک جنگ روانی نرم و گسترده بسوی سنگرهای فکری و معنوی مردم نشانه رفته اند نشانه ضعف آنها دربرابرعظمت اسلام و انقلاب عنوان کرد.

انواری تاکید کرد: آنها برای آنکه در بین آحاد مردم بدبینی و در ارکان نظام و پایه های نظام اسلامی مان تزلزل ایجاد کنند و وحدت و همدلی مردم را بشکنند و نشانه های امید به آینده را در دلهای مردم مخدوش کنند تاکنون تمام حیله های خود را بکار گرفته و از این پس هم از هیچ تلاشی برای از بین بردن فضای همدلی ، محبت و آگاهی مردم فروگذار نخواهندکرد.

وی، جریان خطرناک تکفیری ها را که باپول دولتهای منطقه و طراحی سرویس های جاسوسی کشورهای استعماری راه اندازی شده از نمونه های تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برشمرد و گفت: دشمنان اسلام درجهان بدنبال تغییر جهت دادن حرکت بیداری اسلامی و جنگ بین مسلمانان و از بین بردن زیرساختهای ارزشمند کشورهای اسلامی هستند تا چهره اسلام ناب محمدی را که همان اسلام رحمت ، محبت و منطق است خطرناک جلوه دهند و از همین رو نیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم اساعه ادب می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ملتها با احساس هویت و تکیه ذاتی خود و اتکا بر ایمان الهی در صحنه حضور داشته باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر عزم و اراده آنها غلبه کند همچنان که در ایران اسلامی ما چنین است.

انواری ادامه داد: مردم ایران با استقامت و پایداری بی نظیر خود به ملتهای دنیا نشان داد که شکستن بت بزرگ ظلم و استعمار میسر است و این پیام به سراسر دنیا منعکس شده است.

انواری در بخش دیگری از سخنرانی خود با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه سبقت در خیرات باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ افزود: خداوند احسان و انفاق را دوست دارد و امر به نیکی و انفاق نموده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: کسانی که از احسان و انفاق به دورند بایستی هزینه سختی ها و فشارهای جانفرسا را هم تحمل کنند چرا که طبق آموزه های دینی و صراحت قرآن کریم هرکس بخل بورزد به خودش آسیب زده و مانع پیشرفت خودش شده است.

انواری عدم رضایت مردم را از آفت هایی برشمرد که نظام اجتماعی را مختل می کند و همکاری و مشارکت مردم را درهموارکردن راه نظام و انقلاب ضروری خواند و خاطرنشان کرد: مردمی که با تحقیر و بی اعتنایی مواجه باشند به عدم همگرایی با دولتها گرایش می یابند و درخود احساس ذلت می کنند و نارضایتی ها افزایش می یابد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رعایت اصول اساسی را در مسأله رفاه اجتماعی یادآورشد، گفت: ما نظام رفاه اجتماعی را در چارچوب نظامهای اسلامی تعریف و ترسیم می کنیم بطوری که عزت و کرامت انسانی بجای ترحم به آنها و اولویت قرار دادن اقشار آسیب پذیر در برخورداری از رفاه اجتماعی از مهمترین این اصول می باشد.

وی توسعه اصل احسان و نیکوکاری و سبقت در خیرات را تاکید کرد و گفت: باید به تفاوتهای فردی مردم توجه شود و عدالت را در توزیع امکانات و فرصت ها مد نظر قرار داد.

انواری سرمایه گذاری درمساله تامین رفاه اجتماعی را خاطر نشان کرد وگفت: این نوع سرمایه گذاری با اثر بخشی نقش مؤثر زن ، بنیان خانواده را ارتقا بخشیده و مستحکم می کند.

وی تغذیه فکری فرهنگی زنان را از سوی غرب خطری برای خانواده ها برشمرد و هشدارداد: این امر موجب سستی بنیان خانواده ها و افزایش نرخ طلاق در کشور خواهد شد و فرزندان این خانواده ها را نیز دارای مشکلات فراوانی می کند.

https://shoma-weekly.ir/dxN7uK