سیاسی

بیشترین نقض حقوق بشر در آمریکا است

امروزه بیشترین تبعیض‌نژادی و نقض حقوق بشر در دولت آمریکا مشاهده می‌شود.
 حجت‌الاسلام محمد خرسند در سخنانی اظهار کرد: دولت آمریکا که خود را کدخدای عالم و متولی حقوق بشر می‌داند تبعیض‌نژادی و نقض حقوق بشر در آن بیداد می‌کند و در 80 تا 90 شهر آن آشوب خیابانی برپا است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: از سوی دولت آمریکا به سیاه و یا سرخ‌پوستان بدترین اهانت و فجیع‌ترین جنایت می‌شود و آنان را از هرگونه حقوقی محروم می‌کنند.

امام‌ جمعه کازرون به مذاکره 1+5 اشاره کرد و افزود: ما به دولت آمریکا اعتماد نداریم و نخواهیم داشت چرا که اساس این دولت بر ظلم و دروغ‌گویی است.

خرسند با تقدیر از اقتدار و قاطعیت وزیر امور خارجه کشورمان در مقابل زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار تصریح کرد: با وجود اینکه دولت آمریکا قابل‌ اعتماد نیست مذاکره را ادامه می‌دهیم تا این دولت سر عقل بیاید و حقوق ملت ایران را رعایت کند.

وی بابیان اینکه کشورهای مذاکره‌کننده به دنبال نتیجه‌گیری نیستند، گفت: طرف‌های مذاکره‌کننده با ملت ایران بدانند چنانچه این مذاکره به نتیجه نرسد آنکه بیشترین ضرر می‌کند خود آنان هستند و نظام جمهوری اسلامی با تدبیر مقام معظم رهبری و اقتصادی مقاومتی به جلو خواهد رفت.

امام‌ جمعه کازرون از مسئولان خواست به اقتصاد مقاومتی بها بدهند و در این فکر باشند که مشکلات کشور را از راه اقتصاد مقاومتی حل‌ و فصل کنند.

خرسند به برگزاری کنگره جریان‌های افراطی از دیدگاه اسلام به‌همت مرجع عالی‌قدر آیت‌الله مکارم‌شیرازی و آیت‌الله سبحانی که در قم برگزار شد اشاره و تصریح کرد: امروزه یکی از معضلات امت اسلامی، فتنه جریانات افراطی تکفیری است که به‌نام اسلام آبروی اسلام را می‌برند.

وی ادامه داد: واضح و روشن است که جریانات فتنه‌انگیز تکفیری در راستای تحقق اهداف قدرت‌های استکباری به‌ویژه آمریکا، انگلستان و منافع رژیم صهیونیستی به‌وجود آمده است.

خطیب نماز جمعه، نخستین اهداف گروه تکفیری را منحرف کردن حرکت بیداری اسلامی و تأمین منافع دنیای استکبار برشمرد و افزود: دنیای استکبار با مشاهده بیداری اسلامی که سراسر جهان اسلام را فراگرفته بود منافع خود را در خطر دیدند و با حمایت از گروه افراطی و تکفیری مسلمانان را با خودشان درگیر کردند.

خرسند اذعان کرد: امروزه رژیم صهیونیستی در حاشیه امنی که تکفیری‌ها به‌وجود آورده‌اند، قدس شریف را سرزمین یهودی اعلام می‌کند و دست به جنایات می‌زند.

وی گفت: مشتی انسان کج‌فهم و عقب‌افتاده به اسم اسلام، مسلمانان را سر می‌برند و برای تشکیل خلافت اسلامی دست به جنایات می‌زنند و همراه دشمن قسم‌خورده اسلام با اسلام مبارزه می‌کنند.

امام‌ جمعه کازرون اضافه کرد: امروزه جریان تکفیری با دلارهای نفتی عربستان، قطر و امارات در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و یمن فجایع می‌آفرینند.

خرسند از علمای شیعه و سنی خواست بهانه به‌دست دشمن ندهند و به مقدسات یکدیگر توهین نکنند چنانچه به مقدسات توهین شود خدمت به رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان 10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس به‌عنوان روز مجلس را گرامی ‌داشت و متذکر شد: مجلس در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و امیدواریم نمایندگان قدر این جایگاه را بدانند و در راه حل مشکلات کشور و رفع خلأ‌های قانونی گام بردارند.

امام‌ جمعه کازرون در بخش پایانی خطبه‌های امروز این شهر، توهین آل‌خلیفه از وابستگان آمریکایی در بحرین به علما و مرجعیت را محکوم کرد.

https://shoma-weekly.ir/0YtKDD