بین الملل

بیرون زدن دم خروس داعش در فروش زنان

این گروه تروریستی تکفیری تنها به فروش زنان و دخترانی که ربوده یا به اسارت می‌گیرد، به عنوان برده اکتفا نمی‌کند، بلکه تعدادی از آن‌ها را با هدف کسب درآمد بیشتر به خانه‌های فساد می‌فروشد و در این خصوص شاهدان عینی تاکید می‌کنند که داعش دختران ۱۲ ساله عراقی را به قیمت ۳۰ هزار دلار به این مراکز فساد فروخته است.
امیر صابری- گزارشها نشان میدهند پس از فروش نفتهای سرقتی توسط داعش از میدانهای نفتی سوریه و عراق، فروش «زنان» و «کودکان» سوری و عراقی به عنوان مهمترین منبع درآمد گروه تروریستی تکفیری داعش تبدیل شده است.

هنگامیکه گروه تروریستی تکفیری موسوم به امارت اسلامی عراق و شام معروف به داعش در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی با جدایی از گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه رسمی القاعده در سوریه اعلام موجودیت کرد، کمتر کسی باور داشت که به چنین قدرتی دست یابد و مرتکب چنین جنایاتی شود. داعش عملیاتهای گسترده و بیشماری را در مناطق تحت تصرف خود از جمله در موصل و دیگر نقاط سوریه با هدف ربودن زنان وکودکان آنها به اجرا میگذارد.

البته به نظر میرسد هدف از این آدم رباییها صرفا فروش این زنان و کودکان نیست، بلکه داعش از این اسرا به عنوان طعمهای برای جذب جوانان بیکار در کشورهای مختلف استفاده میکند. جدیدترین اطلاعات به دست آمده از مناطق تحت تصرف داعش در موصل عراق و رقه در سوریه حکایت از آن دارد که هم اکنون این گروه تکفیری تروریستی ۲ بازار ثابت برده فروشی را در این دو شهر دایر کرده است. در این بازارها زنان و دختران نوجوان و حتی کودکان براساس سن و زیبایی چهره و کاربردی که باید برای بردهدار داشته باشند، به فروش میرسند و گزارش شده که بهای هر کودک در این بازارها تنها ۱۰ دلار است. گزارشهای سازمان ملل تاکید میکند که بسیاری از این زنان پیش از فروخته شدن به عنوان برده از سوی عناصر تکفیری داعش مورد انواع تعرضها و آزارها قرار میگیرند.

گزارش منتشره در ماه آگوست گذشته سازمان ملل به این امر اشاره میکند که گروه تروریستی تکفیری داعش اقدام به ربودن ۵۰۰ زن از طایفه ایزدیها از یکی از روستاهای شمال غربی عراق کرد تا بعدها به عنوان برده در بازارهای موصل و رقه فروخته شوند. همچنین گزارش دیگر این سازمان تاکید میکند که داعش اقدام به ربودن ۱۵۰ زن مسیحی شهر موصل کرد تا پس از انتقال به سوریه در بازارهای برده فروشی رقه به فروش برسند و در این خصوص داعش ضمن طبقه بندی این زنان و کودکان هریک را به قیمتی به فروش میرساند.

همین گزارش تاکید میکند که تعدادی از این زنان جوان و دختران نوجوان ربوده شده به عنوان برده به عناصر این گروه که اغلب دارای تابعیت چچنی و افغانی هستند، به عنوان تشویقی داده و مابقی در بازارهای موصل و رقه فروخته شدند. یک دختر ایزدی که به واسطه عناصر تکفیری داعش ربوده و موفق به فرار شده بود، در گفتگو با بازرسان سازمان ملل تاکید کرده است که وی بارها پیش از فروخته شدن در بازار بردههای داعش مورد تعرض قرار گرفته بود.

برخی دیگر از گزارشها اضافه میکنند که عناصر داعش از تعدادی از زنان به اسارت گرفته شده به عنوان زندانبان استفاده میکنند. در حالیکه برخی منابع محلی نیز تاکید کردهاند که داعش از این زنان و دختران نوجوان بالاجبار در عملیاتهای خود استفاده و آنها را به خط اول نبردها اعزام و اسرای دیگر را وادار به دادن خون برای درمان مجروحان خود در نبردها میکنند.

عدی الخدران، فرماندار شهر الخلاص از توابع استان نینوا تاکید میکند که مدارکی وجود دارد که ثابت میکند، عناصر داعش پس از به اسارت گرفتن ۲۵۰ زن از این منطقه آنها را به الکفاح منتقل کرده و پس از برهنه کردن تمام آنها، به آنها تجاوز و تعرض کردند تا پس از آن، این زنان را در بازارهای خود به عنوان برده به فروش برسانند.

در حالیکه گزارشهای دیگری از رواج پدیده جدیدی میان داعش پرده برداشته و تاکید می‌‌کنند که این گروه تروریستی تکفیری تنها به فروش زنان و دخترانی که ربوده یا به اسارت میگیرد، به عنوان برده اکتفا نمیکند، بلکه تعدادی از آنها را با هدف کسب درآمد بیشتر به خانههای فساد میفروشد و در این خصوص شاهدان عینی تاکید میکنند که داعش دختران ۱۲ ساله عراقی را به قیمت ۳۰ هزار دلار به این مراکز فساد فروخته است.

از نکات قابل توجه اینکه داعش برای این بازارها ساعات کاری خاصی را مشخص کرده است، به گونهای که ساعات کار بازار برده فروشی موصل از ۷ تا ۱۰ صبح و از ۱۶ تا ۱۸ بعد از ظهر مشخص شده است و این زمانی است که عناصر داعش اغلب آزاد هستند تا به امور شخصی خود رسیدگی کنند.

https://shoma-weekly.ir/L855SB