سیاسی

به کارکشتگی تجربه دارها و امیدواری و نشاط جوانان در کنار هم نیاز داریم

موتلفه هیچوقت سهم خواهی نداشته و الان هم برای انتخابات آینده سهم خواهی نخواهد داشت اما این بار می خواهد راسا کاندیدایی را معرفی کند که ولایت مدار باشد همانند خود حزب موتلفه که طی سالهای گذشته ولایت مداری خود را بارها ثابت کرده است.
اشاره: طبق آیین نامه حزب موتلفه اسلامی، همچون اغلب جلساتی که بر اساس انتخابات شکل می گیرد؛ در نخستین جلسه ریاست به عهده بزرگترین فرد به لحاظ سنی خواهد بود. با حجت الاسلام شجونی به عنوان رییس سنی موقت شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص ارزیابیش از جوانگرایی در حزب به گفتگو نشسته ایم.

* شما به عنوان رییس سنی هیات رییسه موقت شورای مرکزی، فرآیند جوانگرایی در حزب را چگونه ارزیابی می کنید؟
یکی از مسائل مهم در حزب موتلفه طی سال های گذشته بحث جوان گرایی بوده است؛ در کنگره جدید هم که برگزار شد این مساله به خوبی قابل لمس است که جوانانی در شورای مرکزی و مراکز مدیریتی حزب قرار گرفتند. اما برای اداره یک مجموعه هم کارکشتگی افراد باتجربه نیاز است و هم امیدواری و شور و نشاط جوانان.
افراد جوان تر باید از تجربیات افراد مسن تر و باتجربه استفاده کنند اما در هر حال امید کشور به تربیت نیروهای جوان برای اداره کشور است. البته اکثر احزاب در حال پوست اندازی و جوان گرایی هستند؛ درحال حاضر جامعه روحانیت مبارز هم به بحث جوان گرایی روی آورده است. چراکه در صورت فقدان افراد مسن نیازمند حضور مثمر ثمر جوانان خواهیم بود.

* این رویکرد در انتخابات آینده هم تاثیری خواهد داشت؟
موتلفه هیچوقت سهم خواهی نداشته و الان هم برای انتخابات آینده سهم خواهی نخواهد داشت اما این بار می خواهد راسا کاندیدایی را معرفی کند که ولایت مدار باشد همانند خود حزب موتلفه که طی سالهای گذشته ولایت مداری خود را بارها ثابت کرده است. این رویکرد نیازمند یک آمادگی داخلی هم هست.
روز شنبه قرار است دبیرکل حزب انتخاب شود؛ به جوان تر ها هم گفته شده که کاندیدا شوند اما این که چه کسی دبیرکل خواهد شد بستگی به رای اعضا دارد.

https://shoma-weekly.ir/3r5cpk