بین الملل

به ما اعتماد نکنید داریم ورشکسته می‌شویم ادعای جدید اوکراینی ها افزایش ۵۵ درصدی حداقل دستمزد در ترکیه با تورم ۸۴ درصدی! تسلیحات اوکراین در بازار سیاه ترس صهیونیست‌ها از انتفاضه جدید وال استریت ژورنال: ۲۰۰ دستگاه استارلینک به ایران قاچاق شده است سرما و یخبندان در آمریکا

به ما اعتماد نکنید
فعال رسانه‌ای آمریکایی در طعنه به رفتار آمریکایی‌ها در دوره‌های مختلف نوشت:"دولت آمریکا به ما می‌گوید "گوش کن
! من می‌دانم که ما در مورد ویتنام به شما دروغ گفته‌ایم، می‌دانم که ما در مورد عراق به شما دروغ گفته‌ایم، می‌دانم که ما در مورد افغانستان به شما دروغ گفته‌ایم، می‌دانم که ما در مورد لیبی به شما دروغ گفته‌ایم، اما شما قطعا می‌توانید در مورد #اوکراین به ما اعتماد کنید!"

داریم ورشکسته می‌شویم

ولفگانگ کوبیکی نایب رئیس پارلمان آلمان در مصاحبه با بیلد ام زونتاگ گفت: به دلیل ناتوانی در حل مسئله بحران انرژی و تعدادی دیگر از مشکلات، آلمان در خطر تبدیل‌شدن به یک کشور ورشکسته ناکارآمد است. اگر به همین روش ادامه دهیم و اگر بخواهیم سال‌ها یارانه‌های انرژی بپردازیم، تهدید می‌شویم، البته نه سوسیالیسم دولتی، بلکه ورشکستگی دولتی.

ادعای جدید اوکراینی ها
سناریوهای ضدایرانی در زمینه اتهام مشارکت ایران در بحران اوکراین با ادعای استفاده نیروهای روسیه از پهپادهای ایرانی که ابتدا از سوی رسانه‌های غربی طراحی و ساخته شد، در شبکه‌های تلویزیونی اوکراین تکرار شد. رسانه‌های غربی پیشتر ادعا کرده بودند که حملات پهپادی روسیه - که آنان مدعی هستند این تسلیحات از ایران تأمین شده است - به دلیل برودت هوا در اوکراین قابل استفاده نیستند. اما اکنون رسانه‌های تصویری اوکراین مدعی هستند که روسیه این تجهیزات را به روزرسانی کرده و از آنها در سرمای زمستان هم استفاده کرده است. نکته عجیب در این میان، خلاقیت این رسانه‌ها در داستان‌پردازی است. این شبکه‌ها ادعا کردند که احتمالاً روسیه محموله‌های موشک بالستیک از ایران دریافت کند و در این صورت، رژیم صهیونیستی نیز کمک‌های متقابل خود را به اوکراین ارائه خواهد داد. این سناریوپردازی‌ها درحالی است که جمهوری اسلامی ایران نه تنها ارسال تجهیزات نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است، بلکه مقام‌های اوکراینی هم در دیدار دوجانبه با مقام‌های ایرانی نتوانستند شواهدی از وجود یا استفاده از این سلاح‌ها ارائه کنند. از این رو آنچه محل توجه و بررسی است، ادامه بازی رسانه‌های اوکراینی در زمینی است که پیشتر مقام‌ها و رسانه‌های غربی برای آنان تعریف و ترسیم کرده‌اند.


افزایش ۵۵ درصدی حداقل دستمزد در ترکیه با تورم ۸۴ درصدی
!
رجب طیب اردوغان، اعلام کرد که ترکیه حداقل دستمزد را از اول ژانویه ۵۴.۵ درصد افزایش می‌دهد. رئیس‌جمهور ترکیه گفت که حداقل دستمزد خالص برای افراد مجرد ۸۵۰۰ لیره ترکیه (۴۵۵ دلار) در ماه خواهد بود که از ۵۵۰۰ لیر در ماه (۲۹۵ دلار) افزایش یافته است. بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه (TurkStat)، نرخ تورم مصرف‌کننده سالانه ترکیه در ماه نوامبر ۸۴.۳۹ درصد بوده که نسبت به ۸۵.۵۱ درصد در ماه اکتبر کاهش یافته است.
تسلیحات اوکراین در بازار سیاه

بنا بر گزارش CNN دولت آمریکا هیچ گونه نظارت فیزیکی در داخل اوکراین بر مسیر حرکت و مقصد تسلیحات ارسالی برای رژیم اوکراین ندارد. این یعنی از بعد مرز لهستان تسلیحات آمریکایی وارد سیاه‌چاله‌ای میشود که واشینگتن ابزار برای بررسی آن ندارد.

ترس صهیونیست‌ها از انتفاضه جدید
با روی کار آمدن صهیونیست‌های افراطی و از سوی دیگر کم‌رنگ‌شدن تاثیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مدیریت فلسطینیان، ارزیابی‌ها از رفتن به سمت یک تنش داخلی شدید حکایت دارد.

عامی ایالون، رئیس سابق سازمان شاباک در رابطه با انفجارهای اخیر در قدس اشغالی گفت: «نقش شاباک خنثی‌کردن حملات تروریستی است و وقتی می‌بینیم شاباک نمی‌تواند حملات تروریستی را خنثی کند، شکی وجود ندارد که در اینجا مشکلی وجود دارد و چیزی آن‌طور که ما می‌خواهیم، کار نمی‌کند.» ایالون با تأکید بر این‌که اعضای شاباک بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که شکست خورده‌اند، بیان کرد: ما در حال رفتن به سمت تشدید تنش هستیم. ما باید این روند را درک کنیم؛ نگاهی به حوادث سال‌های گذشته و اتفاقاتی که در این مدت افتاد، نشان می‌دهد ما در حال رفتن به سوی تشدید تنش‌ها هستیم. به نظر من، ما به سمت یک تشدید درگیری بسیار مهم می‌رویم. نمی‌دانم باید اسم این پدیده را انتفاضه گذاشت یا نه. انتفاضه، به معنی قیام مردمی است، خشونتی نیست که پیشینه نداشته باشد

وال استریت ژورنال: ۲۰۰ دستگاه استارلینک به ایران قاچاق شده است
به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، حدود ۲۰۰ دستگاه دریافت کننده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کمک به دور زدن محدودیت‌های اینترنت در ایران، طی چند محموله به داخل این کشور قاچاق شده است. یکی از این افراد به وال استریت ژورنال گفت برای این نقل و انتقال پرمخاطره، گاهی مبلغی معادل قیمت خود دستگاه (۶۰۰ دلار) یا حتی بیشتر به قاچاق‌بر‌ها پرداخت می‌شود.


سرما و یخبندان در آمریکا

طوفان بزرگ زمستانی «الیوت» در آمریکا تا کنون بیش از ۵۷۰۰ پرواز در این کشور را لغو کرده و ده‌ها هزار مسافر را سرگردان کرده است. دمای هوا در بسیاری از ایالت‌ها به زیر صفر درجه رسیده و بخش زیادی از خاموشی‌ها در نیوانگلند رخ داده که در آنجا برق بیش از ۵۰۰ هزار مشترک قطع شده است. همچنین بیش از ۲۵۰ هزار مشترک در ایالت مین و بیش از ۱۰۰ هزار مشترک در نیوهمپشایر در خاموشی به سر می‌برند.

https://shoma-weekly.ir/aiMfyS