سیاسی

به سوی جوانگرایی

حزب موتلفه اسلامی در راستای جوانگرایی و استفاده از مدیران جوان و متدین و انقلابی گام های بسیار مفیدی برداشته است . در همین راستا رحیم جهانی به جای مقدسی در مراسمی ویژه دبیر استان آذربایجان شرقی شد و از زحمات مقدسی دبیر گذشته این حزب قدردانی شد.
گزارش: مصطفی حسینی

اشاره: حزب موتلفه اسلامی در راستای جوانگرایی و استفاده از مدیران جوان و متدین و انقلابی گام های بسیار مفیدی برداشته است . در همین راستا رحیم جهانی به جای مقدسی در مراسمی ویژه دبیر استان آذربایجان شرقی شد و از زحمات مقدسی دبیر گذشته این حزب قدردانی شد.

این مراسم ویژه با حضور محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و جمعی از مسئولان آذربایجان شرقی از جمله نمایندگان، اعضای شورای شهر، استاندار و شخصیت های استانی برگزار شد.

هیچ طوفانی حزب موتلفه اسلامی را  از مسیر خود منحرف نکرده است

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: هیچ طوفانی حزب موتلفه اسلامی را از مسیر خود منحرف نکرده است و این به دلیل استحکام ایدئولوِی این حزب است.

وی  که در مراسم تودیع و معارفه دبیران این حزب در استان آذربایجان شرقی سخن می گفت در ابتدا با اشاره به اساسنامه حزب موتلفه اسلامی  و با تاکید بر اینکه ما به دنبال جامعه نمونه اسلامی هستیم اظهار داشت:. اصلیترین سند فعالیت حزب موتلفه اسلامی، چشمانداز 15 سالهای است که سه بُعد، ارتقاء ایدئولوژیک حزب، برنامهمداری جهت اداره کشور و کادرسازی و پرورش مدیران لایق در این چشمانداز پیشبینی شده است.

حبیبی ادامه داد: هر فعلی که در حزب صورت میگیرد باید در این سه محور قابل رؤیت باشد. در کنگره حزب موتلفه اسلامی که هر سه سال یک بار برگزار میشود، خط مشی سه سالهای با حدود 50 بند به صورت مکتوب، تدوین میشود و مدیران حزب موظفاند در چارچوب این خط مشی سه ساله که ریشه در چشمانداز 15 ساله دارد به فعالیت بپردازند.   حزب موتلفه اسلامی برای هر سال نیز در چارچوب چشم انداز 15 ساله و خط مشی سه ساله دارای برنامه کاری مشخص است.

حبیبی اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی که در 31 مرکز استان و 200 شهر کشور دارای دفتر است، از چندین سال قبل ساختار مشخصی را تدوین و تصویب کرده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دیدار سالهای پیش خود با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: سید حسن نصرالله در آن دیدار درباره ویژگی بارز این دو تشکل گفت که حزبالله لبنان و حزب موتلفه اسلامی به دستور مستقیم امام خمینی (ره) تشکیل شده است.  وی در ادامه با تاکید بر اینکه اتقان ایدئولوژیک برای یک حزب ضرورتی قطعی و دائمی است گفت: برخی تشکل ها در همان ابتدای تاسیس دچار انشعاب شده اند که به دلیل ضعف ایدئولوژی آنها است. حزب موتلفه اسلامی در طول حیات خود همان پایبندی به ولایت فقیه را که در نیم قرن پیش اعلام کرده بود بر همان موازین پایبند است.

حبیبی تصریح کرد: محتوای اصلی ایدئولوژی ما اسلام است و اصل پایبندی به ولایت فقیه از زمان تاسیس در تمامی رفتارهای موتلفه اسلامی قابل رویت است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش مستمر برای حفظ نظام مهمترین دغدغه حزب موتلفه اسلامی بوده است.

 

  حزب موتلفه اسلامی در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه ثابت قدم است

همچنین در این مراسم سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب در نظام جمهوری اسلامی نقش متفاوتی با احزاب در سایر کشور ها دارند. یکی از ویژگی های احزاب مانند حزب موتلفه اسلامی این است که پایبند به ولایت فقیه هستند.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی همانگونه که انتظار امام خمینی(ره) از گروهها و تشکل های مبارز اسلامی بود هیچ زاویه ای با ولایت فقیه پیدا نکرد و این رمز ماندگاری این حزب است.

سعیدی تصریح کرد: متاسفانه برخی احزاب پس از انقلاب اسلامی با ولایت فقیه زاویه پیدا کردند اما موتلفه اسلامی در مسیر ارزشها و آرمانهای اسلامی ثابت قدم مانده است.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی پس از رحلت امام خمینی(ره) خط رهبری را ادامه داده و نشان داده در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه ثابت قدم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  جایگاه موتلفه را در میان دلسوزان و علاقه مندان به انقلاب جایگاه ممتازی دانست و افزود: کار تشکیلاتی و حزبی بسیار ارزشمند است و از نیاز های اصلی جامعه می باشد اما یکی از ضروریات کار حزبی کادرسازی است که باید در سطوح مختلف اداره کشور مدیرانی را تربیت کنند تا افرادی مناصب نظام را بر عهده گیرند که در چارچوب ارزشهای نظام و شاخص های انقلاب اسلامی حرکت کنند.

حزب موتلفه اسلامی مطیع اوامر ولایت فقیه بوده است

همچنین در این مراسم ششگلانی عضو شورای اسلامی شهر تبریز ایدئولوژی حزب موتلفه اسلامی  را اسلامی و قوی دانست و گفت: حزب موتلفه اسلامی مطیع اوامر ولایت فقیه بوده و این مسئله را در زمان های مختلف اثبات کرده است.

رحیم جهانی دبیر جدید حزب موتلفه اسلامی در آذربایجان شرقی همچنین در این مراسم اظهار داشت: دغدغه اصلی حزب موتلفه اسلامی این است که با آهنگ ولایت هماهنگ شد و حرکت کندو امروز در این راه تربیت مدیران جوان و انقلابی را سرلوحه خود قرار داده است.

 

  جوانگرایی را در موتلفه اسلامی با محاسبات منطقی انجام داده ایم

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: جوانگرایی را در موتلفه اسلامی با محاسبات منطقی انجام داده ایم.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی در دیدار با علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تحزب در جامعه بیان داشت: حزبی که جوانگرایی نکند مرگ خود را امضا کرده است. جوانگرایی به معنای تقابل نسل ها نیست. متاسفانه برخی ها به صورت فریبکارانه شعار جوانگرایی سر می دهند. جوانی که اصل پذیرش مسئولیت را طی نکرده باشد  نمی تواند مسئولیت بپذیرد بلکه هر جوانی برای پذیرش مسئولیت های سنگین باید از سربازی به سرداری برسد.

وی افزود: موتلفه اسلامی دارای سابقه 50 ساله با
خط
مشی و چشم انداز و دارای اساسنامه و مرامنامه است و در 30 استان و 200 شهرستان دفتر دارد و از تمام خصوصیات یک حزب با تعریف روز برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: شهدای حزب موتلفه اسلامی که نهضت امام خمینی (ره) را در سختی ها یاری کردند و با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و مردم این شهدا را فراموش نمی کنند.

وی افزود: شهدای موتلفه اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و از اسطوره های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

بیگی تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی نیازمند تشکیلات حزبی در کشور هستیم و موتلفه اسلامی با ویژگی ها و سابقه خود کارنامه درخشانی در تحزب دارد.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی جایگاهی خوب و با ارزشی در کشور دارد که بر مبنای آموزه های دینی و از نهضت امام خمینی(ره) جوشیده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی در تاریخ نشان داده بر اصول و مبانی انقلاب و اسلام پا فشاری داردو هیچگاه خود را درگیر مسائل زودگذر نکرده است.

وی در پایان بر ضرورت تربیت مدیران توسط احزاب تاکید کرد.

 

https://shoma-weekly.ir/beBVP5