سیاسی

به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی شرط اول گفتگو باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: :ما نمی‌توانیم 60 سال دشمنی آمریکا با ایران را ندید بگیریم، ملت نمی‌گذارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: :ما نمیتوانیم 60 سال دشمنی آمریکا با ایران را ندید بگیریم، ملت نمیگذارد.

حجت الاسلام جعفر شجونی در ادامه گفت: این آمریکا بود که صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد و کودتای نظامی در طبس را ترتیب داد و تروریستها را برای این کشور پروراند و کودتای نوژه را طرح ریزی و اجرا کردند.

وی تاکید کرد: این مردم، صاحب این انقلاب هستند! انقلاب را که نباید پیش پای آمریکا ذبح کرد، نباید کلاه سر ما برود، دانشجویان، جوانان، خانواده شهدا و روحانیت، همه در انتظارند که حقایق پشت پرده آشکار شود!

شجونی تاکید کرد: اینها با ما دشمن هستند و 25 سال در زمان شاه روزی شش میلیون بشکه نفت ما را بشکه ای یک و نیم دلار تا 10 دلارنفت ما را مفت خوری کردند. کودتای 28 مرداد را هم که خودشان گفتند برپا کردند. پولهای بلوکه شده ما در امریکا چه میشود؟ این ها از ما پول گرفته بودند که هواپیماهایی به ما بفروشند که ندادند. بمبهای شیمیایی که به صدام فروختند فرانسه و آمریکا این ها باید مشخص و پیگیری شود.

وی ادامه داد: ما نباید در مذاکرات با آمریکا، در خصوص انرژی هستهای کوتاه بیاییم. وقتی آمریکا، چین، فرانسه، روسیه و اسرائیل دارند، چرا ما نداشته باشیم؟! خود امریکا در زمینه استفاده از سلاحهای اتمی روسیاه عالم است! چطور به ما میگوید که حق غنیسازی نداریم.

https://shoma-weekly.ir/4GIfJn