سیاسی

به جای کوبیدن منتقدان منطق نقد را جواب دهید

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: این گله وجود دارد که چرا رئیس جمهور همچنان بر طبل بی‌مهری با منتقدان خود می‌کوبد.
محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در بزرگداشت ۱۶ آذر در دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: رئیس جمهور برخورد درستی با منتقدان خود ندارد قبل از آن هم منتقدان خود را ناآگاه به مسائل جهان، بی‌سواد، بی‌شناسنامه و بروید به جهنم خطاب کرده بود که این ادبیات درستی برای گفتگو نیست.

وی با بیان اینکه نقد کردن ادب و آدابی دارد اضافه کرد: اولین آداب آن این است که به منتقد و نقاد به دیده احترام نگاه کرد و این گله‌ای است که همواره منتقدان رئیس جمهور داشته‌اند که وی باید لحن خود را تغییر دهد.

انبارلویی با اشاره به اینکه امسال هم در روز ۱۶ آذر روزی که باید فریاد‌ها بر سر آمریکا باشد منتقدان تازه به دوران رسیده خطاب شدند اضافه کرد: جز اظهار تاسف از این ادبیات چیزی نمی‌توانم بگویم والا اینکه مخاطبان روحانی انتظار دارند در ۱۶ آذر که روز نابودی رژیم پهلوی است فریاد بر سر زیاده خواهی آمریکا کشیده شود.

وی افزود: لازم بود رئیس جمهور در این روز گوشه‌ای از مظالم آمریکا را رونمایی می‌کرد و مردم را درجریان زیاده خواهی آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای می‌گذاشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این مطلب که در نقد اساسا به ناقد توجهی نداریم تصریح کرد: بلکه در این زمینه به موضوع نقد و قوت و استحکام منطقی نقد سروکار داریم به گفته توجه داریم نه گوینده چرا که اگر حرف درستی باشد باید بپذیریم و کشاندن بحث نقد به منتقدان و آدرس معین ندادن اقدام صحیحی نیست.

انبارلویی با تاکید بر اینکه بسیاری از منقدان دولت از فرهیختگان حوزه و دانشگاه هستند گفت: حتی برخی از منتقدان از مراجع عظام تقلید و مدرس حوزه هستند لذا نمی‌توان به همه با دیده بی‌مهری نگاه کرد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: این گله وجود دارد که چرا رئیس جمهور همچنان بر طبل بی‌مهری با منتقدان خود می‌کوبد.

گفتنی است، گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در همایش بزرگداشت 16 آذر که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: سیاست خارجی ما هرچه موفق باشد به نفع این مردم و کشور است و به نفع ثبات کشور. آن‌ها که امروز مسئولیت سیاست خارجی را بردوش دارند از رئیس دولت گرفته تا وزیر امور خارجه و همه کار‌شناسان، افرادی انقلابی و چهره‌هایی هستند که سوابقشان در انقلاب برخی از آن‌ها مربوط به روزهای اول انقلاب است. یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آن‌ها هم احترام می‌گذاریم، نمی‌خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند. ما همه باید در ارزش‌ها اجماع نظر پیدا کرده و نظر مشترک پیدا کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Cj4ROq