بین الملل

به بهانه پاریس، فلسطین تحت فشار است

انتفاضه جوانان فلسطینی امروز به قلب اراضی اشغالی نفوذ کرده و رژیم صهیونیستی به‌شدت از گسترش انتفاضه در میان جوانان فلسطینی بیمناک و نگران شده است. به شکلی آثار این نگرانی آشکار شده است که رژیم صهیونیستی در بی سابقه‌ترین اقدام حدود 800 میلیون دلار بودجه ارتش را افزایش داده است.
«حسن هانیزاده»، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «شما» در خصوص روند انتفاضه در سرزمینهای اشغالی گفت: انتفاضه جوانان فلسطینی امروز به قلب اراضی اشغالی نفوذ کرده و رژیم صهیونیستی بهشدت از گسترش انتفاضه در میان جوانان فلسطینی بیمناک و نگران شده است. به شکلی آثار این نگرانی آشکار شده است که رژیم صهیونیستی در بی سابقهترین اقدام حدود 800 میلیون دلار بودجه ارتش را افزایش داده است.

تحلیلگر روابط بینالملل در ادامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی درصدد است از حیلههای تهاجمی و سرکوب و کشتار ملت فلسطین این انتفاضه را خاموش کند تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورتگرفته و استفاده از شیوههای جدید مبارزاتی که جوانان فلسطینی اتخاذ کردهاند به نظر میرسد که این انتفاضه طولانی خواهد بود و آسیبهای جدی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد خواهد ساخت، در طول ماههای اخیر ملت فلسطین شهدای زیادی را تقدیم کردهاند.

هانیزاده در ادامه گفت: به نظر میرسد وضعیت به گونهای است که رژیم صهیونیستی احساس کرده تهدیدی جدی از سوی انتفاضه سوم امنیت این رژیم را هدف قرار داده است و آثار و تبعات امنیتی فراوانی را برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حال حاضر وضعیت اراضی اشغالی به گونهای است که در هر لحظه ممکن است این انتفاضه گستردهتر و به غزه کشیده شود.

وی در ادامه در خصوص ارتباط معنادار انفجارهای تروریستی فرانسه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: به نظر میرسد اجراکننده انفجارهایی که پاریس را هدف قرار داد، داعش است اما داعش با نقشه راه و همچنین قطبنمای رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی این عملیاتها را طرحریزی کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: دو رژیم سعودی و صهیونیستی در واقع تامینکننده مالی و اهداف استراتژیک داعش هستند که از 5 سال پیش تاکنون آنها یک جبهه عبری و عربی را علیه کشورهای عربی و اسلامی تشکیل دادند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر فضای جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است اقدامات اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم صهیونیستی و همچنین وضعیت ناپایدار عربستان سعودی موجب شده است که داعش برای انتقال درگیریها از خاورمیانه به اروپا دست به این اقدامات بزند.

هانیزاده در ادامه با اشاره به اینکه قطعا رژیم صهیونیستی پشت این حوادث است تصریح کرد: گزارشهایی وجود دارد که رژیم صهیونیستی از دو ماه پیش به یهودیان مقیم فرانسه هشداری نسبت به بروز عملیاتهای انتحاری در پاریس داده بود، لذا به نظر میرسد که دولت فرانسه باید با هوشمندی کامل به دنبال سرنخهای این حملات در تل آویو باشد.

https://shoma-weekly.ir/w7UCg8