سیاسی

بهتر است کسانی کاندیدا شوند که برنامه دارند

آیت‌الله محمد‌رضا مهدوی کنی در سیزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری با ارائه برخی توصیه‌های انتخاباتی به کاندیداها و مسئولان کشور اظهار امیدواری کرد که مسئولان و مدیران به نحوی رفتار کنند که مشکلات مردم برطرف شود چراکه آنها وجود مشکلات را احساس می‌کنند و ما هم باید به آنان حق بدهیم که این مشکلات وجود دارد ولی با تدبیر و مدیریت می‌توان آن را حل کرد.
آیتالله محمدرضا مهدوی کنی در سیزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری با ارائه برخی توصیههای انتخاباتی به کاندیداها و مسئولان کشور اظهار امیدواری کرد که مسئولان و مدیران به نحوی رفتار کنند که مشکلات مردم برطرف شود چراکه آنها وجود مشکلات را احساس میکنند و ما هم باید به آنان حق بدهیم که این مشکلات وجود دارد ولی با تدبیر و مدیریت میتوان آن را حل کرد.

وی با اشاره به شرایط کشور در 8 سال جنگ تحمیلی افزود: شرایط تحریم امروز بدتر از دوران جنگ تحمیلی نیست و میشود آن را مدیریت کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده زیادی هستند که میخواهند برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شوند، گفت: من دخالت نمیکنم که چه کسی کاندیدا شود یا نشود اما قطعاً کاندیداتوری حق هرکسی نیست. بهتر است کسانی کاندیدا شوند که براساس قانون تواناییها و صلاحیت لازم را دارند تا وقت شورای نگهبان هم برای بررسی صلاحیت کاندیداها گرفته نشود.

وی افزود: بهتر است کسانی برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند که برنامه دارند چراکه ما دچار بحران و هجمههای خارجی هستیم و در حال حاضر ریاست و مدیریت در کشور ما خیلی آسان نیست و هرکسی رئیسجمهور شود قطعاً با مشکلات زیادی روبهرو خواهد شد.

آیتالله مهدویکنی گفت: با توجه به روشی که مورد عمل واقع شده است کار دشواری برای مدیران بعدی متصور هستیم لذا باید کسانی کاندیدا شوند که هم برنامه و هم تیم دارند.

وی با ارائه برخی توصیههای اخلاقی به کاندیداهای ریاست جمهوری آینده تصریح کرد: در انتخابات تبلیغات، مصاحبههای تلویزیونی، روزنامهها و سایتهای کاندیداها باید حریم یکدیگر را حفظ کنند چراکه تخریب روش دینی اسلامی نیست و مردم هم آنرا نمیپسندند اگرچه ممکن است عده فریب بخورند اما اکثریت مردم راستی و صداقت را دوست دارند و بیاخلاقی و تخریب را برنمیتابند.

وی تأکید کرد: به عنوان مجلس خبرگان امیدواریم که همه مردم درانتخابات ریاست جمهوری آینده مشارکتی فعال داشته باشند و مسئولان هم به نحوی رفتار کنند که دشمنان را ناامید و راه نفوذشان را ببندند.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه مردم به چه کسی رأی میدهند، همه باید برای حضور حداکثری در انتخابات سال آیند تلاش کنیم و مسلماً بعد از انتخابات هم یکی رأیاش کمتر و یکی رأیاش بیشتر است.

آیتالله مهدویکنی اضافه کرد: ما باید حق مردم را رعایت کنیم، مردمی که دراین کشور زندگی میکنند برادر دینی ما هستند، بنابراین باید نسبت به رعایت حقوق آنان که از سوی رهبر معظم انقلاب هم مورد تأکید است اهتمام داشته باشیم برای اینکه اسلام برپا شود.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه وابستگی روحانیت به مردم پشتیبانی کننده انقلاب است گفت: همه قوا باید با یکدیگر متحد باشند و اگر اختلافی وجود دارد که قطعاً هست، آنرا در داخل حل کرده و سعی کنیم اختلاف افکنی نکنیم چراکه با توجه به در پیش بودن انتخابات آنچه اهمیت دارد حضور حداکثری مردم دراین عرصه است.

https://shoma-weekly.ir/Y005hx