سیاسی

بنایی: تقویت مراکز دانش بنیان تضمین آینده است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تقویت بخش خصوصی و مراکز دانش بنیان در تامین آینده علمی نقش مهمی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در نشست هم اندیشی مسوولان مراکز آموزش عالی قم در تالار امام رضا (ع) استانداری قم که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: طبق روایات و احادیث اسلامی، قم سهم بسزایی در علم جهان دارد و می توان دانش تولید شده در این شهر را به عنوان یک شاخص علمی به دنیا عرضه کرد.

وی تاکید کرد: تقویت بخش خصوصی و مراکز دانش بنیان در این خصوص نقش مهمی را ایفا می کند و به میزانی که به بخش خصوصی و تشویق دیگران به توسعه علم و تاسیس شرکت های دانش بنیان اهتمام ورزیده و تاکید شود، می توان به آینده علمی قم و توانمندی مالی و اقتصادی آن نیز خوشبین و امیدوار بود.

بنایی با بیان اینکه مراکز پژوهشی و دانشگاهی نباید منتظر تخصیص اعتبار دولتی برای فعالیت های پژوهشی خود باشند، افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی باید به دانشجویان در همه عرصه های علمی بویژه علوم انسانی فرصت دهند، تا بواسطه هر چه نزدیک تر شدن علوم انسانی به بازار اقتصاد این علم به منشاء درآمد و رونق اقتصاد تبدیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در خاتمه خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان یک شهر علمی که کانون توجه همه جهان قرار دارد، می تواند در زمینه توسعه علمی و تعیین شاخص های جدید علم با همکاری همه روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و استفاده از ظرفیت های عظیم حوزه اقدام موثری را انجام دهد.

https://shoma-weekly.ir/rErkMG