سیاسی

بعد از انتخاب شدن رئیس جمهور

پذیرش پیروزی رئیس جمهور یازدهم با تفاوت 250 هزار رأیی از حد نصاب یعنی 7درصد اضافه بر نصف رسوائی دیگری برای جریان اصلاح‌طلبان بود که نظام و همین دست‌اندرکاران انتخابات را در سال 88 متهم به تقلب کردند و آن همه در حق نظام مرتکب ظلم شدند.
حمیدرضا ترقی- انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حماسه سیاسی ملت ایران به سرانجام رسید و مردم با حضور گسترده خود دشمنان را حیرت زده نموده و نامزدها و برگزارکنندگان انتخابات و صدا و سیما و نامزدها همگی رکورد جدیدی از سلامت و امنیت و نظارت در انتخابات و رعایت اخلاق و ادب و رقابتها و تبدیل آن به رفاقت را بجای گذاشته و بلوغ سیاسی و اخلاقی و فرهنگی خود را نشان دادند.

پذیرش پیروزی رئیس جمهور یازدهم با تفاوت 250 هزار رأیی از حد نصاب یعنی 7درصد اضافه بر نصف رسوائی دیگری برای جریان اصلاحطلبان بود که نظام و همین دستاندرکاران انتخابات را در سال 88 متهم به تقلب کردند و آن همه در حق نظام مرتکب ظلم شدند.

اینک ملت ایران و رهبری بزرگوار آن پیروز این حماسه سیاسی هستند، و دشمنان انقلاب اسلامی نیز ضربه و سیلی محکمی از ملت بیدار ایران خوردند.

 

کسی که میآید نیازی نیست از صفر شروع کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز بزرگداشت امام خمینی(ره) فرمودند:

«امروز در کشور ما اگر کسی سر کار بیاید، احتیاج ندارد که از صفر شروع کند، هزاران کار برجسته انجام گرفته است. در سالهای طولانی، در دوره مسئولیتهای مختلف دولتها، هزاران زیرساخت اساسی برای این کشور بهوجود آمده است. علم پیشرفت کرده است، صنعت پیشرفت کرده است، کارهای زیربنائی پیشرفت کرده است، امور بسیار مهم در زمینههای مختلف برنامهریزی و اجرا شده است. اینها را نباید از دست بدهند، هر کاری میکنند، باید از اینجا به بعد باشد.» 14/3/92

افزایش ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور که در سال 84، 38 هزار مگاوات بوده که امروز به 70 هزار مگاوات رسیده.

سهم تولید محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه از 16درصد در سال 84 به 24 درصد در سال 91 افزایش یافته.

تعداد مشترکان برق از ابتدای دولت نهم که 19 میلیون بوده به 28 میلیون مشترک رسیده.

در طی 5/7 سال بیش از 8 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده.

از این نوع آمارها که نشان دهنده اقدامات زیربنایی درکشور است فراوان است و در حال حاضر دولت در پایان عمر خود تلاش زیادی برای تهیه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای 6 ماه آینده را انجام میدهد و مواد اولیه دارو برای 9 ماه آینده را نیز وارد کرده که در این زمینه هم مردم و هم دولت آینده مشکلی و تأخیری نداشته باشند. احداث قریب به 2 میلیون واحد مسکونی و سرمایهگذاری زیربنایی در مترو و قطار شهری مراکزاستانهای کشور و احداث راههای عادی به تهران 37 هزار کیلومتر در سراسر کشور و احداث خطآهنهای مختلف و بهرهبرداری از بیش از صد سد آبی در سراسر کشور و... زیربناهای اقتصاد و کشاورزی وانرژی است که راه را برای رشد و توسعه در دولت آینده هموار ساخته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی میفرمایند:

این همه کار را نمیشود فقط به بهانه این که امروز مشکلات اقتصادی داریم، گرانی و تورم داریم، انکار کنیم این که درست نیست بله مشکلات اقتصادی هست، تورم هست، انشاءالله آن کسی که بعداً خواهد آمد، بتواند حلال این مشکلات باشد. این گرهها را هم باز کند، این آرزوی ملت ایران است. اما این معنایش این نباشد که اگر ما یک راه حلی برای مشکلات در نظر خودمان داریم، همه آنچه که امروز انجام گرفته است و وجود دارد، را انکار کنیم.

 

رئیس جمهور امکانات فوقالعاده زیادی در اختیار دارد

یکی از نکاتی که مردم باید بدان توجه و عنایت داشته باشد این است که بدانند اختیارات و امکانات اداره مطلوب کل کشور کلاً در اختیار رئیس جمهور است، مقام معظم رهبری تأکید دارند که رئیس جمهور امکاناتش در قانون اساسی، امکانات وسیعی است، رئیس جمهور بودجه کشور را در اختیار دارد. همه ارکان اجرایی کشور رادر اختیار دارد، ترتیب اجرای قوانین رادر اختیار دارد، توانایی استفاده از همه افراد صاحبنظر را در سراسر کشور در اختیار دارد، رئیس جمهور در همه مسائل گوناگون دستش باز است. 14/3/92

 

- مفهوم این سخنان و تبیین آن این است که مردم تصور نمایند رئیس جمهور فاقد اختیارات و به تعبیر یکی از رؤسای جمهور قبل تدارکاتچی است. بلکه بدانند که دارای اختیارات کامل است و باید با هزاران میلیارد تومان بودجه و بیش از 20 وزارتخانه و پانصد شرکت و دهها سازمان و میلیونها کارمند و 32 استاندار و ششصد فرماندار کشور را در تمام عرصهها مدیریت و اداره کنند و در قبال آن پاسخگوی عملکرد خود نیز باشد.

 

نباید مشکلات کشور را به گردن دیگران انداخت

یکی از اشتباهات  بعضی مردم مغرض یا ناآگاه این است که هر مشکلی در کشور پیش میآید را به حساب رهبری میگذارند در حالی که این مشکلات یا مربوط به قوه مجریه است یا قوه مقننه یا قوه قضائیه و ارتباطی با رهبری بزرگوار ندارد، اشتباه دیگر مربوط به خود دولتمردان است که مشکلات را به گردن دیگر قوا میاندازند و میگویند نمیگذارند کار کنیم، البته ممکن است  مجلس چوب لای چرخ دولت بگذارد یا بالعکس یا قوه قضائیه همینطور ولی به نظر میرسد که دولت آینده باید بداند که اختیارات او طبق  قانون اساسی زیاد است و تنها محدود کننده قدرت رئیس جمهور قانونی است و این هم به قول مقام معظم رهبری محدودیت نیست بلکه قانون هدایت کننده دولت است، راه را نشان میدهد که چگونه حرکت کنند.

امیدواریم دولت جدید از همه ظرفیتهای قانون اساسی برای اجرای وظیفه بزرگ خودش استفاده کند.

امیدواریم دولت جدید به چالش اقتصاد که چالش تحمیلی از سوی بیگانگان است خوب توجه کند.

امیدواریم دولت جدید حاشیهسازی نکند و دست اطرافیان خود را باز نگذارد و منافع بیگانگان را بر منافع ملت ایران ترجیح ندهد.

https://shoma-weekly.ir/QSd3mz