سیاسی

بصیرت و همت در برابر جاهلیت مدرن پیروز است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه، نمونه‌هایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه طراحی قدرت‌های استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا است، گفتند: آن‌ها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده می‌کنند که نمونه آن ادعای آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم است.
در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله، امام خامنهای در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر لزوم بهرهگیری از درسهای بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناکتر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در رأس آن آمریکا را عامل اصلی شکلگیری «جاهلیت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه ۳۵ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» میتواند در مقابل اینجاهلیت بایستد و آن را شکست دهد.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروههای تروریستی در کشورهای منطقه، نمونههایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه طراحی قدرتهای استکباری و در رأس آنها آمریکا است، گفتند: آنها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده میکنند که نمونه آن ادعای آمریکاییها در مبارزه با تروریسم است.

ایشان خاطرنشان کردند: آمریکاییها در حالی این ادعاها را مطرح میکنند که خودشان به دست داشتن در ایجاد خطرناکترین گروههای تروریستی همچون داعش اذعان کردند. آمریکاییها رسماً از گروههای تروریستی در سوریه و پشتیبانان آنها حمایت میکنند، آمریکاییها از رژیم جعلی صهیونیستی که فلسطینیها را در غزه و ساحل غربی مورد فشار قرار داده است، حمایت میکنند اما در شعارهایشان، به دروغ مدعی مبارزه با تروریسم هستند و این،‌‌ همان «جاهلیت مدرن» است.

رهبر انقلاب اسلامی همه کشورهای اسلامی را خطاب قرار دادند و گفتند: ملت ایران، امت بزرگ اسلامی و زمامداران کشورهای اسلامی، بدانید، ما میتوانیم در مقابل این جاهلیت بایستیم.

حضرت آیتالله خامنهای، محور اصلی سیاستهای خباثتآلود استکبار را در منطقه، در شرایط کنونی، ایجاد جنگهای نیابتی خواندند و تأکید کردند: آنها به دنبال منافع خود و پر کردن جیب کمپانیهای اسلحهسازی هستند، بنابراین کشورهای منطقه باید هوشیار باشند تا اسیر این سیاستها نشوند.

ایشان ملتهای یمن، بحرین و فلسطین را از جمله ملتهای مظلوم دانستند و خاطرنشان کردند: در حالیکه در صدر اسلام، مشرکین مکه در ماه حرام، جنگ را متوقف میکردند، امروز در یمن، در ماه رجب که ماه حرام است، بر سر مردم بیگناه این کشور بمب و موشک ریخته میشود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حمایت از مظلوم دستور صریح اسلام است، افزودند: ما هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد.

حضرت آیتالله خامنهای کشورهای منطقه را به هوشیاری در قبال سیاست استکبار برای ایجاد دشمن موهوم و ترساندن این کشورها از یکدیگر، فراخواندند و گفتند: آنها تلاش دارند تا دشمن اصلی را که استکبار و وابستگان آنها و صهیونیستها هستند، در حاشیه نگه دارند و کشورهای اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار دهند، بنابراین باید با این سیاست که‌‌ همان جاهلیت مدرن است، مقابله کرد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند، قدرتهای استکباری سالها است که در تلاش برای سرکوب بیداری و مقاومت در منطقه هستند و در ۳۵ سال گذشته نیز از هیچ تلاشی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور این بیداری فروگذار نکردهاند، اما همواره شکست خوردهاند و بعد از این هم شکست خواهند خورد.

https://shoma-weekly.ir/odrZYQ