سیاسی

بصیرت جنتی باعث هجمه‌ها به وی است

آیت‌الله جنتی یک فقیه مبارز، شجاع و آگاه و از نظر بصیرت حقیقتاً در میان فقهای ما یک استثنا هستند و متأسفم که آقای مطهری مطالبی را به ایشان نسبت می‌دهد که صحیح نیست. ما افتخار می‌کنیم چنین فقیهی در شورای نگهبان هست و با شجاعت در این نهاد مهم و تعیین‌کننده حضور دارد. شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است و هم از مبانی اسلامیت و هم از مبانی جمهوریت نظام دفاع می‌کند و ما در شورای نگهبان به چنین فقهایی نیاز داریم که با حمله یکی دو روشنفکر که واقعاً نمی‌توانند مصالح نظام و مردم را درست تحلیل کنند و بفهمند از میدان به در نمی‌روند.
زین العابدین امیری- روز جمعه آقای جنتی بحث جابهجایی اتوبوسی مدیران را مطرح کردند. پس از این سخنان، رسانههای گروه هایی که احساس کردند منافعشان به خطر افتاده است هجمههای مجدد و بی رحمانه ای را علیه وی شروع کردند. بهخصوص شبکههای اجتماعی از جمعه شب به بعد حملات زیادی را علیه آقای جنتی انجام دادند. دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته بحث کنار گذاشتن نیروهای انقلابی و با داس به جان آنها افتادن را مطرح کردند و پس از آن پاسخ زیاده طلبان در مورد رفع حصر موسوی و کروبی را دادند. به بهانه سخنان انقلابی آیت الله جنتی سراغ کاظم انبار لویی رفته ایم.

 

   بازتاب سخنان آیت الله جنتی در نماز جمعه بسیار زیاد بود. تا جایی که دوباره حمله ها علیه ایشان آغاز شد. نظر شما در این مورد چیست؟

صحبتهای آقای جنتی هم در شبکههای مجازی و هم در روزنامهها بازتاب داشته است، منتهی از آن طرف هم از سوی عناصر ضد انقلاب حملاتی علیه آقای جنتی بوده است و هم از سوی بعضی از افراد غافل مثل آقای علی مطهری عنوان شده است تغییرات حق دولت است. دولت جدید که میآید باید نیروهای علاقمند به خودش را بیاورد، اما این تغییر نباید منجر به این شود که عناصر انقلابی و موافق نظام را برداریم و یک مشت آدمی را که سابقه خوبی در انقلاب ندارند یا در فتنه نقش داشتهاند، در پستهای کلیدی جایگزین کنیم. در مجلس هنگام رأی به وزرا، نمایندگان با دادن رأی موافق و مخالف در واقع از عناصر فتنه رونمایی کردند و این نشان داد در سطوح بالا این کار صورت گرفته است. در سطوح پایین این کار دارد انجام میشود و این درایت آیتالله جنتی بود که گفتند داس برداشتهاند و دارند نیروهای انقلابی را در وزارتخانهها درو میکنند. دولت باید به این نقد مشفقانه به دیده خریداری نگاه کند و این شیوه را متوقف سازد، والا ادامه این حرکت برای دولت فایده نخواهد داشت و کارآمدی دولت را در سالهای آینده زیر سئوال خواهد برد.

 

  آیت الله جنتی در مورد سران فتنه هم مطالبی بیان کرده بودند.

 بله ایشان فرمودند اگر ملاحظات نظام نبود، این دو نفر باید به جرم محاربه با نظام اعدام شوند. این نکته دقیقی است که در فتنه 88 دهها نفر کشته شدند. فقط بنیاد شهید اسامی 22 نفر را ثبت کرده است که توسط عناصر فتنهگر به شهادت رسیدند.

 

  اینها جزو شهدای مظلوم انقلاب هستند. مسبب شهادت اینها چه کسانی جز موسوی و کروبی هستند؟

طبیعی است اینها باید به جرم محاربه با نظام و دخالت در قتل این شهیدان اعدام میشدند، اما نظام به هر حال ملاحظاتی داشت و لطف کرد و اینها را در حبس قرار داد و آن وقت الان عدهای میگویند حصر جایز نیست. چرا؟ آقای مطهری در یادداشتی که امروز نوشته، گفته است موسوی و کروبی به نتایج انتخابات اعتراض داشتند و کار خلافی نکردند. طبق قانون اساسی هم اگر کسی معترض باشد، مجرم نیست و حق اعتراض در اصل 127 قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. قانون اساسی که فقط اصل 127 نیست. این همه اصول در قانون اساسی هستند که نظم در کشور را تضمین میکنند. نهادهای فیصلهبخش مثل شورای نگهبان هست. یک کسی که امضا داده که ملتزم نظام است، بیاید و مردم را به شورش دعوت کند؟ به چه دلیلی؟ بر اساس چه منطقی؟ چرا آقای مطهری آن طرف قضیه را نمیبیند و فقط این طرف را میبیند؟ و تازه قتل این عدهای را که در فتنه 88 کشته شدند به گردن نظام میاندازد. به چه دلیل نظام باید بیاید و 20، 30 نفر را شهید و بنیاد شهید نام آنها را در فهرست شهدا ثبت کند؟ طرف در اثر رفتارهای این فتنهگران شهید شده است. یکسری اراذل و اوباش در خیابانها ریختند و مغازهها را غارت کردند و امنیت و اقتدار ملی را به خطر انداختند و برای بی.بی.سی و آمریکا خوراک درست کردند و فرصتهای عظیمی را از انقلاب گرفتند. آقای مطهری چنین چیزهایی را نمیبیند و نمیخواهد ببیند. فقط عشق و علاقهاش به این دو نفر باعث میشود حقایق را نادیده بگیرد. اینهایی که در تظاهرات غیرقانونی شعار میدادند مرگ بر اصل ولایت فقیه، به انتخابات اعتراض داشتند؟ اگر به انتخابات اعتراض داشتند به اصل ولایت فقیه چه کار داشتند؟ وقتی نتانیاهو میگوید اینها به نمایندگی از اسرائیل در تهران میجنگند، به نتایج انتخابات اعتراض داشتند یا عامل اسرائیل بودند؟ آقای مطهری باید متوجه این مسائل بشود و متأسفم که ایشان چشمهایش را به روی بسیاری از حقایق بسته است و دارد کورکورانه از کسانی دفاع میکند که اصلاً منطقی پشت این دفاع نیست، جز یک منطق احساسی فارغ از این که ایشان به مصالح نظام توجه کند. در دولت گذشته ما فرصتهای عظیمی را به خاطر فتنه 88 در صحنههای جهانی از دست دادیم و ایشان دو باره دارد بدون هیچ دلیلی از کسانی دفاع میکند که قابل دفاع نیستند.

 

  چرا هجمهها علیه آقای جنتی  زیاد است؟

آیتالله جنتی یک فقیه مبارز، شجاع و آگاه و از نظر بصیرت حقیقتاً در میان فقهای ما یک استثنا هستند و متأسفم که آقای مطهری مطالبی را به ایشان نسبت میدهد که صحیح نیست. ما افتخار میکنیم چنین فقیهی در شورای نگهبان هست و با شجاعت در این نهاد مهم و تعیینکننده حضور دارد. شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است و هم از مبانی اسلامیت و هم از مبانی جمهوریت نظام دفاع میکند و ما در شورای نگهبان به چنین فقهایی نیاز داریم که با حمله یکی دو روشنفکر که واقعاً نمیتوانند مصالح نظام و مردم را درست تحلیل کنند و بفهمند از میدان به در نمیروند.

 

https://shoma-weekly.ir/MUbJaC