سیاسی

بسته اقتصادی دولت تنها متمرکز بر بنگاه‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی است

صدها بنگاه اقتصادی کوچک وجود دارند که با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند باید دولت کاری برای آنها بکند. اینکه بسته فقط ناظر به حل مشکل بنگاه‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی است، مشکلی را حل نمی‌کند.
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تجربه قرارداد الجزایر گفت: دولت عملکرد آمریکاییها را در برجام با دقت رصد کند.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت با اشاره به شروط نه گانه مقام معظم رهبری اظهار داشت: شروط رهبری در مورد برجام باید طی یادداشت رسمی از سوی وزارت خارجه به کشورهای 1+5 ابلاغ شود.

وی افزود: ما بدون گرفتن تضمینهای قوی و کافی درلغو تحریمها نمیتوانیم به سمت اجرای یک سویه برجام رویم.

پایان بازی کهنه شرط اجرای برجام

حبیبی بیان داشت: بازی آمریکاییها در پرونده هستهای ایران در موضوع موسوم به پی.ام.دی باید پایان یابد تا بستر لازم برای اجرای برجام مهیا شود.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدیهای آمریکا گفت: علاوه بر دولت باید در مجلس هم یک سازوکار دقیق نظارتی برای اجرای برجام شکل بگیرد تا با رصد دقیق معلوم شود به کجا میرویم.

مراقبتها به پسابرجام معطوف شود

وی تاکید کرد: موضوع برجام یک مسئله ملی است و باید همه ظرفیت کشور برای اجرای درست آن بهکار گرفته شود و هر گونه بهرهبرداری جناحی و گروهی به اجرای آن آسیب میزند.

حبیبی اعلام نظر رهبر معظم انقلاب در باره برجام را فصلالخطاب نامید و تصریح کرد: امیدوارم با روشن شدن موضع رهبری در مورد برجام بگومگوها در مورد برجام پایان پذیرد و همه مراقبتها به پسابرجام معطوف شود.

شروط تضمین رفع کاستیهای برجام

وی افزود: شروط رهبری بهعلاوه شروط مجلس و شورای عالی امنیت ملی در مورد برجام نشان داد که موافقت نامهای که دولت با 1+5 داشته کاستیهایی دارد و نمیتوان آن را فتح الفتوح خواند. کما اینکه جام زهر هم نباید تلقی کرد، لذا دولت در اجرا باید با رعایت شروط ،کاستیهای آن را برطرف کند.

شتابزدگی آسیبزا است

حبیبی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب برجام را دارای «ضعفها و ابهامهای ساختاری» دانستند نباید اجازه داد آمریکا از طریق این ضعفها و ابهامها فهم خود را از برجام به دولت جمهوری اسلامی دیکته کند.

وی افزود: هر گونه شتابزدگی در اجرای تعهدات بدون در نظر گرفتن تعهدات طرف مقابل آسیبهای جدی برای منافع ملی دارد، باید مجریان در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.

بنگاههای خاص ،کل اقتصاد نیست

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود راجع به بسته اقتصادی دولت تاکید کرد: مسئولین اقتصادی کشور باید نسبت این بسته را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بودجه سال 94 و برنامه پنجساله پنجم مشخص کنند.

وی افزود: صدها بنگاه اقتصادی کوچک وجود دارند که با مشکل نقدینگی روبهرو هستند باید دولت کاری برای آنها بکند. اینکه بسته فقط ناظر به حل مشکل بنگاههای بزرگ دولتی و نیمه دولتی است، مشکلی را حل نمیکند.

حبیبی بیان داشت: دولت میخواهد مشکل فروش برخی بنگاههای خاص را حل کند که در جای خود کار خوبی است. البته دولت در اصل باید به مطالبات واقعی معیشتی مردم توجه کند و پاسخگوی این مطالبات باشد.

جای خالی منتقدان

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم هر از چند برخی از اقتصاددانان که اغلب دوم خردادی بودند، نامه به رئیس جمهور وقت مینوشتند و به نقد سیاستهای اقتصادی میپرداختند، گفت: اینکه عدهای صاحبنظر به طریقی که تشخیص میدهند به نقد دولت بپردازند فی نفسه کار مفیدی است. دلسوزان انقلاب که در علم و کار اقتصاد صاحبنظر هستند میتوانند فارغ از علقههای سیاسی و جناحی با نقد کارشناسانه دولت را یاری کنند و پیشنهاد عملی بدهند، نرخ بیکاری، صادرات غیرنفتی، تولید صنعتی، نقدینگی، سرمایهگذاری میزان رشد علمی و هماهنگی بین مسئولین اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد و بلکه در مواردی نگرانکننده است.

شکوه عاشورا یادآور ضعف آل سعود

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد حال و هوای تاسوعای و عاشورا امسال و اثر آن در تحولات منطقه بیان داشت: حضور ملت ایران در مراسم تاسوعای و عاشور و نیز شیعیان در حداقل 40 کشور جهان در حقیقت یک رزمایش سیاسی علیه مانورهای شکست خورده آمریکا در منطقه و جهان بود. چند برابر زانران بیتالله الحرام در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در کربلا حضور یافتند اما بهحمدالله خونی از بینی کسی به زمین نریخت اما آل سعود 2 میلیون زائر را نمیتواند در مکه و مدینه مدیریت کند و فاجعه منا یک نقطه سیاهی در کارنامه سیاسی آنها برجای گذاشت.

دولت پاسخ سعودی را بدهد

حبیبی با اشاره به اهانتهای وزیر خارجه عربستان نیز اظهار داشت: آل سعود بی پروا در یمن به مسلمانکشی مشغول است. در عراق و سوریه با حمایت از داعش هر روز جنایت میکند ولی جبیر وزیر خارجه عربستان ایران را اشغالگر و مداخلهگر معرفی میکند. دولت باید پاسخی به مواضع خصمانه عربستان بدهد و آنان را سرجایشان بنشاند.

انتفاضه سوم باتلاق اشغالگران

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به انتفاضه جدید در کرانه باختری رود اردن گفت: رژیم صهیونیستی در حال فرورفتن به باتلاق انتفاضه سوم در کرانه باختری رود اردن است. حرکتی که در آنجا شروع شده است هر روز اوج بیشتری میگیرد و سکوت سازمان حقوق بشری در برابر جنایات اسرائیل نمیتواند سرپوشی بر رسوایی رژیم صهیونیستی در این مناطق باشد.

برای ائتلاف همه اصولگرایان

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «برنا» نیز گفت: ما به دنبال ارائه یک لیست مشترک با حضور تمامی اصولگرایان با همه سلایق و نظرات هستیم.

حبیبی درباره جلسات مشترک این حزب با سایر احزاب گفت: جلسات ما با جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران که جلسات بسیار مفیدی هم بوده شروعی برای ائتلاف همه اصولگرایان کشور است، یعنی رابطه ما با این دو جبهه برای کلید زدن کل اصولگرایان صورت گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره اختلافات در بین جبهه اصولگرایان گفت: ما معتقدیم تمام اصولگرایان فارق از هرگونه سلیقه و نظری که دارند باید در انتخابات سلایق را به هم نزدیک کنند. در غیر این صورت نمی توانند به پیروزی مطلق در انتخابات مجلس امیدوار باشند و همان عدم موفقیتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیش آمد مجددا گریبانگیر این جریان شود.

https://shoma-weekly.ir/w9XDf9