سیاسی

بستن قرارداد با خارجی ها برای ساخت نیروگاه گازی، ضد اقتصاد مقاومتی است

ما در داخل کشور شرکت های بزرگی همچون مپنا داریم که توان ساخت نیروگاه را داشته و دارند و بسیاری از نیروگاه های کشور را پیمانکاران ایرانی می سازند، از جمله نیروگاه حوزه انتخابیه ما؛ خرم آباد که در حال احداث است. با توجه به اینکه ما نیروی انسانی و توان عملی این کار را داریم و تجربه ساخت نیرگاه هم داریم، کسانی که چنین هدفی را دنبال می کنند، به نظر من دقیقا برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند
اشاره: در سالی که به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده، از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسد مبنی بر انجام شدن اقداماتی خلاف شعار سال. یکی از این اقدامات، مذاکره مسئولین با شرکت های خارجی برای ساخت نیروگاه در داخل کشور است که گفته می شود با شرکت های ترکیهای رایزنی هایی صورت گرفته است. نظر به اهمیت موضوع، خبرنگار هفته نامه «شما» به سراغ محمدرضا ملکشاهی راد؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه و نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی رفته است و در این خصوص گفتگویی را با وی ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.

اخیرادر خبرها آمده که مسئولین برای ساخت نیروگاه در کشور، در حال رایزنی با شرکت های خارجی از جمله شرکت های ترکیه ای هستند. این در حالی است که شرکت های داخلی توان ساخت نیروگاه را دارند. به نظر شما، این اقدام بر خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست؟

اینکه این حرکت برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اظهر من الشمس است. ما در داخل کشور شرکت های بزرگی همچون مپنا داریم که توان ساخت نیروگاه را داشته و دارند و بسیاری از نیروگاه های کشور را پیمانکاران ایرانی می سازند، از جمله نیروگاه حوزه انتخابیه ما؛ خرم آباد که در حال احداث است. با توجه به اینکه ما نیروی انسانی و توان عملی این کار را داریم و تجربه ساخت نیرگاه هم داریم، کسانی که چنین هدفی را دنبال می کنند، به نظر من دقیقا برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند؛ حالا نه اینکه تعمداباشد، اما در هر صورت این اقدام ضد اقتصاد مقاومتی است؛ البته در گذشته هم شاهد اقداماتی از این دست بوده ایم. کسانی که دلال هستند، بیشتر در پی خرید از خارج کشور هستند، به خاطر اینکه بتوانند درصد خودشان را بگیرند. متأسفانه اینگونه افراد تبدیل به مافیا شده اند. کسانی که یک شبه میلیاردر
می
شوند، بیشتر از طریق دلالی و واردات و بستن قرارداد با خارجی ها به اینجا می رسند. بستن قرارداد ساخت نیروگاه با کشورهای خارجی، به معنای مخالفت با اشتغال داخلی و تولید ملی است و ما باید شدیدابا این موضوع مخالف باشیم و نگذاریم فضا برای دلالان امن باشد و نباید اجازه داد کسانی که جیب هایشان را از طریق تجارت خارجی پر می کنند، در امنیت به سر ببرند؛ باید فضا را برای آنها نا امن کنیم؛ چون این کار خیانت بزرگی است که به مملکت و جوانان بیکار انجام می شود.

بستن قرارداد با شرکت های خارجی در حالی صورت می گیرد که شرکتهای داخلی، در دورانی که ما در تحریم بودیم و شرکت های خارجی حاضر به ساخت نیروگاه برای ما نبودند، به خوبی نیاز ما را تأمین می کردند. آیا درست است حالا که به ظاهر تحریم ها رفع شده اند، ما شرکت های داخلی را رها کنیم و به سمت شرکت های خارجی برویم؟

مدیرانی که اینگونه می اندیشند و عمل می کنند، واقعامگر ایرانی نیستند؟! مگر در این نظام اسلامی مدیریت نمی کنند؟ این چه تفکر غلطی است که پیدا کرده اند؟ چه معنی دارد زمانی که مدیران داخلی و امکانات فنی ما توانمندی شان ثابت شده و در زمان تحریم خوب کار کرده اند و نیروگاه های ما را ساخته اند، حالا بگوییم چون زمان تحریم گذشته است، پس با خیال راحت برویم و با خارجی ها قرارداد ببندیم؟ خب معنی این کار، عداوت و دشمنی است؛ مخالفت با سیاست های کلان نظام است. کسانی که این روش های غلط را ترویج می دهند، باید زیر سؤال بروند و اصلانباید در جمهوری اسلامی مدیر باشند.

https://shoma-weekly.ir/rXVhX9