بین الملل

بزرگترین مانع اشغال منطقه می‌خواهیم ولی می‌ترسیم تعبیر نتانیاهو: شمشیر ایران بر گردن صهیونیست‌ها باکو، حیات خلوت رژیم صهیونیستی بازداشت تبعه آلمان حین عکاسی از مراکز حساس‌ ضرب شست حماس به صهیونیست‌ها بازیگران تطهیر آل‌سعود خودتحقیرها کجا هستند نماز جماعت یزیدی

بزرگترین مانع اشغال منطقه

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در مراسم توزیع «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» گفت: حاج قاسم سلیمانی شهیدی فرامکانی است، او شهید لبنان، عراق یا سوریه نیست بلکه شهید تمام دنیاست. او فرمانده‌ای بزرگ و اساسی در نبردی بود که مانع اشغال منطقه ما توسط آمریکا شد. مهم‌ترین مؤلفه در حاج قاسم سلیمانی قدرت معنوی ایشان بود که به همکارانش روحیه می‌داد و ترس جایی در قلبش نداشت. امام خامنه‌ای فرمودند: «امروز شهید سلیمانی دشمنان را بیش از سردار قاسم سلیمانی می‌ترساند.»

می‌خواهیم ولی می‌ترسیم

نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز نوشته: تصمیم شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی بعید است که قریب‌الوقوع باشد؛ وزارت خارجه انگلیس، نگران اقدام تلافی‌جویانه تهران علیه اتباع دوتابعیتی انگلیس و ایران است؛ همچنین این اقدام، هرگونه امیدهای آینده در خصوص‌تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق هسته‌ای با ایران را پیچیده خواهد کرد.

تعبیر نتانیاهو: شمشیر ایران بر گردن صهیونیست‌ها

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که آغاز دولت وی با اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی همراه شده است، بار دیگر ادعاهای خود علیه نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را تکرار کرد.

وی بدون اشاره به جنگ‌افروزی‌های این رژیم و تهدید کشورهای منطقه، مدعی شد که ایران مسئول ۹۰ درصد مشکلات خاورمیانه است. نتانیاهو، اضافه کرد: «تجاوزات رژیم متعصب تهران منطقه ما را بی‌ثبات می‌کند، این رژیم تهدید می‌کند که ما را نابود می‌کند و به کشورهای دیگری که به سمت ما نگاه می‌کنند آسیب می‌رساند. اینجا به صراحت می‌گویم: منتظر نخواهیم بود که شمشیری تیز بر گردنمان بگذارند.» این لفاظی‌های جدید درحالی است که کارشناسان دولت وی را مستعجل توصیف کرده و درعین حال معتقدند که این اظهارات، با هدف امتیازگیری از دولت امریکا و ارعاب کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

باکو، حیات خلوت رژیم صهیونیستی

سفیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در سال 2022، پنجاه هزار گردشگر صهیونیستی از جمهوری آذربایجان بازدید کرده‌اند، همچنین قرار است از سال آینده هر هفته 8 پرواز مستقیم به اسرائیل و بلعکس انجام شود. متأسفانه سال‌هاست که جمهوری آذربایجان در زیر سایه غفلت مسئولان مربوطه به جولانگاه صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

بازداشت تبعه آلمان حین عکاسی از مراکز حساس‌

یک تبعه آلمانی هنگام عکسبرداری از تأسیسات نفتی امیدیه بازداشت شد. امیدیه در استان خوزستان واقع است و میدان نفتی آغاجاری در محدوده این شهر قرار دارد. پیش از این نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از بازداشت برخی اتباع بیگانه از جمله آلمان در اغتشاشات اخیر خبرداده بودند. علاوه بر این، برخی نهادهای امنیتی نیز در گذشته گزارش‌هایی از سفرهای به اصطلاح گردشگری اعضای سفارتخانه انگلیس به شهرهای مختلف کشور خبرداده بودند که در آن، این افراد به نمونه‌برداری از خاک مناطق آزمایش موشکی مبادرت می‌کردند. به گفته کارشناسان، یکی از علل اصلی مواضع خصمانه سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال حوادث اخیر ایران ناشی از ضربات اساسی به تیم‌های جاسوسی آنها بوده است.

ضرب شست حماس به صهیونیست‌ها

حماس برای نخستین بار سندی از اسارت منگیستو منتشر کرد. در فیلمی که از اسیر اسرائیلی منتشر شده او می‌گوید: من آورا م نگیستو پس از سال‌های طولانی تا کی در اینجا اسیر خواهم بود؟ حماس در ابتدای این ویدئو نوشته: «گردان‌های قسام همیشه بر شکست‌های مفتضحانه آویو کوخاوی تأکید داشتند. او یک دروغگو و متوهم است.» حماس پس از نفوذ دو اسرائیلی به غزه، به نام‌های آورا منگیستو و هشام السید، آنها را به ترتیب از سپتامبر 2014 و آوریل 2015 در بازداشت دارد. از سرنوشت جمعه ابوگانیمه سومین شهروند اسرائیلی نیز که در ژوئیه 2016 وارد غزه شد اطلاعی در دست نیست. هنوز مشخص نیست که او توسط حماس دستگیر شده یا برای پیوستن به حماس وارد غزه شده است. این فیلم می‌تواند تأثیر منفی بر جامعه اسرائیل بگذارد که این روزها با یک دولت راست افراطی مواجه است.

بازیگران تطهیر آل‌سعود

انتقال 200 میلیون یورویی رونالدو به النصر، گرفتن میزبانی ال‌کلاسیکو و سوپر کاپ‌های اسپانیا و ایتالیا در چند سال گذشته بیش از پیش باعث شده تا به جنون سعودی‌ها با صحنه‌گردانی بن‌سلمان در عرصه ورزش پی ببریم. بمب فوتبالی آل‌سعود با پیشنهاد 900 میلیون دلاری همچنان ادامه دارد. پروژه بزرگ این‌بار روی مسی بهترین بازیکن دنیا و قهرمان جام جهانی 2022 است. با نگاه به ریخت‌وپاش‌های عجیب بن‌سلمان در چند سال گذشته مشخص است که پسر شاه مأموریتی بلندمدت برای عربستان دارد. مأموریتی برای تطهیر چهره زشت آل‌سعود به‌عنوان یک کشور با دموکراسی و آزادی از طریق تریبون ورزش با هزینه‌های نجومی از جیب مردم عربستان. اقدامی که به نظر می‌رسد بیشتر برای ظاهرسازی است تا تغییرات گسترده در کشوری که حتی یک انتخابات هم در آن برگزار نمی‌شود و همه چیز بر اساس تصمیمات شاهزاده‌های سعودی است. البته این تمام ماجرا نیست؛ شاهزاده عربستانی در زمینه خرید باشگاه نیوکاسل، حق پخش مسابقات مشهور گلف «گلف لایو» و کشاندن کشتی‌گیران سرشناس به عربستان و برگزاری مسابقات مشهور کشتی‌کج یا WWE و خرید بازی‌های کامپیوتری در ورزش، چهره متفاوتی را به دنیا مخابره کند.

خودتحقیرها کجا هستند

ژاپن این روزها درگیر شدیدترین پیک کروناست اما آمارها نشان می‌دهد که این کشور 612 میلیون دز واکسن به مردمش تزریق کرده است. 91 درصد دز سوم، 82 درصد دز چهارم و حتی ۵۶ درصد هم دز پنجم را زدند. همه‌اش هم واکسن‌های اصل آمریکایی و انگلیسی‌! حالا سؤال مردم ژاپن این است؛ چرا باز درگیر کرونا هستیم؟ این سؤال شاید بهترین سؤال برای برخی سلبریتی‌های خودتحقیری است که برای تزریق فایزر و... چه قیل و قالی که راه نینداختند.

نماز جماعت یزیدی

فیلمی از نماز جماعت مجاهدین خلق در فضای مجازی بازتاب بسیاری داشت. کاربری در کنایه به این نماز جماعت نوشت: «یاد نماز لشکر یزید افتادم وضوی نمازشون رو هم با خون 17 هزار ایرانی گرفتند.»

https://shoma-weekly.ir/G0aGbf