بین الملل

برگی از دفترسیاه حقوق بشر آمریکایی- اروپایی

به خاک و خون کشیدن حجاج ایرانی به دست سران سعودی، منهدم کردن هواپیمای مسافربری توسط ناو وینسنس و تجاوز8 ساله رژیم بعث عراق به ایران اسلامی تنها بخشی از نقض حقوق انسانی ملت ایران توسط مدعیان حقوق بشر است، جامعه بین المللی نه تنها درباره تمام این جنایات داعیه دفاع ازحقوق بشر سر نداد ،بلکه با اعطای مدال افتخار به فرمانده ناو وینسنس این اقدامات را تایید کردند.

وجیهه سادات حسینی- در روز دهم دسامبر ۱۹۴۸ النور روزولت، بیوه رئیس جمهور سابق آمریکا، فرانکلین روزولت، اعلامیه جهانی حقوق بشر را در محل سازمان ملل در پاریس خواند و مجمع عمومی سازمان ملل متحد آن را تصویب کرد. برای نخستین بار در تاریخ بشریت ۴۶ عضو سازمان ملل متحد اعلام کردند که بر سر حقوقی با هم به توافق رسیدهاند که همه انسانها بایست از آن برخوردار باشند. با وجود این پشتوانه عظیم فکری که محصول صدها سال کار فیلسوفانی است که به حقوق انسان به عنوان انسان اندیشیدهاند، باز لازم بود که در سالهای پس از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر اصولی تکمیلی به آن افزوده شود تا روشن گردد که اسیران جنگی، آوارگان، زنان، مخالفان با جنگ، قربانیان شکنجه و کودکان نیز انسانهایی هستند که باید از حقوق پایهای بشری برخوردار باشند. این اصول دست کم روی کاغذ ثبت شدند.

نمونه هایی از نقض حقوق بشر توسط مدعیان آن در ایران

به خاک و خون کشیدن حجاج ایرانی به دست سران سعودی، منهدم کردن هواپیمای مسافربری توسط ناو وینسنس و تجاوز8 ساله رژیم بعث عراق به ایران اسلامی تنها بخشی از نقض حقوق انسانی ملت ایران توسط مدعیان حقوق بشر است، جامعه بین المللی نه تنها درباره تمام این جنایات داعیه دفاع ازحقوق بشر سر نداد ،بلکه با اعطای مدال افتخار به فرمانده ناو وینسنس این اقدامات را تایید کردند.

عراق و حملات شیمیایی علیه ایران

با وجود همه امضاهایی که کشورهای دنیا در پای اعلامیه جهانی حقوق بشر نهادهاند، در عمل در سراسر جهان هر روز این حقوق را نقض کرده و می کنند، شواهد زیادی بر نقض حقوق بشر بویژه در کشورهای غرب آسیا و جنوب آفریقا وجود دارد که هزاران زن و مرد و کودک بی گناه و حتی غیر نظامی را هدف قرار دادند.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 59 رژیم بعث عراق با حمایت کشورهای غربی علاوه بر مناطق جنگی مناطق غیر نظامی را هدف قرار داد و از تجهیزات نامتعارف همچون سلاح های شیمیایی علیه رزمندگان و ملت ایران استفاده کرد.

در جنگ تحمیلی، بیش ازیکصدهزارنفر از مردم و غیرنظامیان بی دفاع کشورمان طی حملات شیمیایی مکرر رژیم صدام، با گازهای اعصاب، تاول زا و خردل شهید و مجروح شدند.

تاریخچه ای از حملات شیمیایی عراق علیه ایران

شاید عده ای تصور کنند که رژیم بعث نخستین بار در سال 1366 از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد ،اما رزمندگان جبهه شلمچه نخستین قربانیان خاموش این جنگ افزارها بودند و بعد از آسمان میمک شاهد ورود سفیران مرگ دیکتاتور معدوم عراق بود.

عراقی ها ازاوایل سال 1361، استفاده از مواد شیمیایی را به طور پراکنده آغاز کردند و یک سال بعد، پیرانشهر و منطقه پنجوین به فهرست قربانیان تحفه های مرگبار متحدان صدام اضافه شدند.

به این ترتیب، استفاده سریالی عراق از تسلیحات شیمیایی علیه ایران کلید خورد و شهدا و مجروحان شیمیایی عملیات های والفجر 2،والفجر 4،خیبر،بدر،والفجر 8 وکربلای 5 کارنامه صدام را سیاه تر کردند. دیکتاتور عراق، سرمست از کمک های سخاوتمندانه متحدان خود در 27 اسفند ماه سال 1362، برای اولین بار درتاریخ جنگ های دنیا ازگاز اعصاب استفاده کرد.

بعد از این حادثه بود که عراق مجبور شد به خاطر علنی شدن ابعاد وسیع استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و رزمندگان ایران در مجامع بین المللی، موقتا بکارگیری این جنگ افزارها را متوقف کند اما کمتر از دوسال بعد در زمستان سال 1364، بعد از تصرف فاو توسط ایران، بار دیگر زرادخانه های شیمیایی خود را علیه ایران به کار انداخت.

اوایل سال 1366 نیز، جبهه سومار شاهد بکارگیری وسیع این تسلیحات بود.پس ازعملیات والفجر 8 ،نیروهای عراقی حدودهفت هزارگلوله خمپاره حاوی موادشیمیایی به سمت مواضع رزمندگان ایران شلیک کردند که تا آن زمان بی سابقه بود.

کمک های غربی ها برای جنایات صدام

مسلما رژیم بعث عراق به تنهایی قادر نبود جنگی گسترده علیه ملت ایران بدون چراغ سبز آمریکایی ها و حامیان غربی به راه بیاندازد. از این رو کشورهای اروپایی و آمریکا تجهیزات نظامی خود اعم از هواپیما و موشک های دوربرد و تسلیحات دیگر و حتی غیر متعارف را در اختیار صدام قرار دادند.

حمایت های شوروی از صدام

عراق درسال1359 (1980 میلادی)،مقادیری ازعوامل شیمیایی ومواداولیه ساخت تسلیحات شیمیایی را ازشوروی سابق به خاک خود انتقال داد و باخریدتجهیزات ویژه ازکشورهای اروپایی و آمریکا،تولیدمستقل جنگ افزارهای شیمیایی را کلید زد.

آلمان مهمترین شریک صدام در حملات شیمیایی

در سال 1361، صدام با شرکت آلمانی درایرایخ قراردادی امضا کرد و گاز اعصاب را به زرادخانه کشتار جمعی خود اضافه کرد.

ردپای شوم اروپا در جنایات جنگی عراق را می توان در همکاری شرکت پتروشیمی فیل پیندربلژیک یافت که درسال 1362شمسی، 500 تن ماده اولیه تولید گازخردل رابه عراق فروخت.

فرانسه و حمایت از عراق

در دوران جنگ تحمیلی وقتی یک کشتی عراقی در بندر نرماندی فرانسه توقیف و 35000 تن ماده دی متیلتسنوتات که در بندر لیورپول به مقصد کویت و برای تحویل به رژیم عراق بارگیری شده بود، کشف شد، لندن در ادعایی مضحک اعلام کرد هدف از فروش این مواد به بغداد، تولید
حشره
کش!! بوده است.

انکار کشورهای غربی

با وجود اسناد و شواهد گسترده جنایات صدام علیه ملت ایران و اعتراف سازمان ملل بر بخشی از این جنایات کشورهای اروپایی حمایت های خود از رژیم صدام را انکار می کنند.

اعتراف دیر هنگام به نقض حقوق انسانی ملت ایران

پس از جنایات گسترده صدام علیه ایران در گزارش وقت سازمان ملل در 28 اردیبهشت 66 دبیر کل وقت سازمان ملل استفاده از سلاح شیمیایی عراق علیه ایران را بررسی کرد، در این سند نام ده ها مرد، زن و کودک غیرنظامی ایرانی درج شده که در شهرهای خرمشهر، سردشت، آبادان و بانه طی حملات شیمیایی عراق مجروح شده اند. جوان ترین مجروح یک دختربچه دو ساله کرد است و مسن ترین آنها مردی 65 ساله که در خرمشهر مجروح شده است.

در کنار اسامی قربانیان غیرنظامی، نام ده ها نوجوان و جوان ارتشی، سپاهی و بسیجی ایرانی را نیز می بییند که در جبهه های شلمچه و فاو با مواد شیمیایی مصدوم شده اند.

سریال نقض حقوق انسانی در کشورهای منطقه ادامه دارد

امروزه نیز کشورهای غربی به مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایاتی را در کشورهای منطقه و جهان اسلام با بهانه هایی چون مبارزه با تروریسم در دستور کار دارند و هرساله هزاران غیر نظامی کشته مجروح و آواره شدند.

در این میان مدعیان حقوق بشر و سازمان های
بین
المللی به جای محکوم کردن جنایات ابرقدرت ها به دنبال مداخله در کشورهای حامی مقاومت همچون ایران هستند و گزارش های دروغ ضد بشری در ایران را گزارش می دهند.

https://shoma-weekly.ir/KvKvUa