سیاسی

برگزاری عزاداری‌های باشکوه نمایش قدرت شیعه است

فلسفه عزاداری به معنای این بوده که واقعه عاشورا مختص به زمان خاصی نیست، بنابراین باید با برگزاری عزاداری‌های باشکوه پیام آن حضرت را برای همیشه تاریخ در اذهان زنده نگاه داشت.

حجتالاسلام محمد خرسند با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان حضرت اباعبداللهالحسین (ع) و یاران باوفایشان در صحرای کربلا، اظهار داشت: فلسفه عزاداری به معنای این بوده که واقعه عاشورا مختص به زمان خاصی نیست، بنابراین باید با برگزاری عزاداریهای باشکوه پیام آن حضرت را برای همیشه تاریخ در اذهان زنده نگاه داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: قیام امام حسین (ع) درس عزت، سربلندی و احیای امر به معروف و نهی از منکر برای مسلمانان بود که در مقابل خوبیها و بدیهای روزگار بیتفاوت نباشند.

وی گفت: امروزه شکوه عزاداری امام حسین (ع) که دشمنان نسبت به شیعیان و اهل بیت رسول خدا (ص) اهانت میورزند و مورد هجمه تبلیغاتی ناروای خود قرار میدهند، یک نمایش قدرت است.خرسند به توجه هیئتهای عزاداری و مداحان بر شکوه و عظمت و محتوای عزاداری از لحاظ رعایت نظم، نوحهخوانی، سخنرانی و برپایی نمادها به دور از خرافات تأکید کرد و ابراز داشت: سنتهای محلی و روضهخوانیهای منازل به ویژه در دهه نخست محرم و نیز در طول ماه محرم و صفر نباید کمرنگ و یا ترک شود.

https://shoma-weekly.ir/zSPHyj