سیاسی

برگزاری سومین سالگرد مرحوم محمدنبی حبیبی؛ دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی

سومین سالگرد درگذشت دبیر کل فقید حزب مؤتلفه اسلامی مرحوم محمد نبی حبیبی با حضور اعضاء شورای مرکزی، اعضا و طرفداران و خانواده وی برگزار شد.
سومین سالگرد درگذشت دبیر کل فقید حزب مؤتلفه اسلامی مرحوم محمد نبی حبیبی با حضور اعضاء شورای مرکزی، اعضا و طرفداران و خانواده وی برگزار شد.

مرد بابرکت مؤتلفه اسلامی
دکتر اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد نبی حبیبی گفت: ما بعد از وفات مؤمن باید از برکات او بهره ببریم و تجربه بیاموزیم تا غفران و رحمت الهی بدرقه راه ما و باقیات و صالحات شود، مرحوم آقای حبیبی بنده خدا بود و همیشه در فکر عبدالله بودن و کار عبادی و الهی بود.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی لبیک گفتن مرحوم حبیبی برای حضور و خدمت در حزب را نوعی ادای تکلیف ایشان در مسیر بندگی خداوند دانست و یادآور شد: حزب یک معبد است و مرحوم حبیبی صراحتاً به آقا گفتند برای این به حزب آمدم که اگر پشت میز از دنیا رفتم می‌خواهم نزد خدا حجت داشته باشم و در مسیر عبادت الهی از دنیا طی طریق کنم.
وی ادامه داد: برنامه عبودیت و بندگی مرحوم حبیبی از روی نظم و ترتیب بود و مرحوم حبیبی همواره از روی نظم و برنامه در محل خدمت حضور می یافت یعنی او عبدالله دارای کتاب و برنامه بود. همچنین آن مرحوم دارای آگاهی و اطلاع و با صدق در عمل بود و این مسیر، مسیری است که انبیاء آن را می‌پیمودند و آمدن وی در حزب نیز بر اساس این آگاهی و اطلاع بود.
بادامچیان بر اساس آیات و روایات برخی از بندگان خدا را با برکت خواند و اذعان داشت: افراد با برکت عمر وزندگی و خدمتشان نیز دارای مبارک و دارای برکت است و مرحوم حبیبی حتی در زمان رحلت نیز در مجلس عزای حضرت زهرا دار فانی را وداع گفت و ما نیز پس از سه سال از درگذشتشان از یاد و خاطره ایشان بهره مند می شویم و این برکت الهی است.

دغدغه‌مند نسبت به سرنوشت انقلاب
در ادامه این مراسم مهندس سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شناخت من از مرحوم حبیبی به اوایل دوران انقلاب و پیش از آغاز جنگ تحمیلی بازمی‌گردد و از اوایل فعالیت مشترک ما در وزارت کشور با یکدیگر آشنایی داشتیم.
میرسلیم افزود: در دوران وزارت دکتر نیک‌روش بود جلسات مهمی برای استانداران برگزار می‌شد و مقامات نکاتی را به‌عنوان راهبرد بیان می‌کردند در این جلسات متوجه نکته مهمی از آقای حبیبی شدم که حکایتگر غیرت انقلابی او بود؛ آن زمان مرحوم حبیبی حزبی نبود و توجه و غیرت وی در چارچوب انقلاب اسلامی بود. نوع گرایش و برخورد و فعالیت وی در مسیری بود که جلوه‌های قوی پاسداشت انقلاب در آن مشاهده می‌شد از همین رو مرحوم استاد عسگراولادی با پیگیری آقای بادامچیان از ایشان دعوت به حضور در حزب مؤتلفه اسلامی کردند.
رئیس شورای مرکزی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام دبیر کلی مرحوم عسگراولادی؛ ایشان بنا به اعتقادی که به آن پافشاری کرد که دبیر کل باقی نماند؛ شورای مرکزی در آن مقطع به این تصمیم نرسیده بود و اصرار کرد نسبت به دبیر کلی ایشان و آن مرحوم شش ماه در سمت دبیر کلی ابقاء شد و پس‌ازآن جناب آقای حبیبی را از همه موجه‌تر یافتیم و ایشان با همان اهتمامی که نسبت به انقلاب داشت به‌عنوان دبیر کل در حزب حضور یافت.
میرسلیم با بیان اینکه در طول دوران دبیر کلی مرحوم حبیبی شاهد موضع‌گیری‌های منظم هفتگی ایشان بودیم اذعان داشت: ایشان با دقت و مشورت با دیگران مواضع خود را اتخاذ می‌کرد و از رموز موفقیت ایشان اهتمام به مشورت بود.
وی مرحوم حبیبی را دغدغه مند نسبت به سرنوشت انقلاب دانست و افزود: نکاتی که باید در مورد سرنوشت انقلاب باید ذکر کرد این است که مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال است یعنی کشور در دوران انقلاب اسلامی به استقلال رسید این استقلال ابتدا نسبت به آمریکا شکل گرفت، آمریکا نمی‌پذیرفت و همچنان نیز نمی‌پذیرد که در یک میز مذاکره مقابل هم قرار بگیریم و این نشئت‌گرفته از دید استکباری آمریکا است آن‌ها دیدگاه خود را نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تغییر پیدا نمی‌کند زیرا خوی استکباری آن‌ها قرن‌هاست که در دنیا حکومت و تعیین تکلیف می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استقلال از تمدن غرب را دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی و دینی  عاملی برای به خطر افتادن منافع تمدن نوین غربی است و آن‌ها احساس خطر کردند؛ زیرا آن‌ها طی بیش از یک قرن برای دین زدایی تلاش کرده بودند و اکنون شاهد روحیه گرفتن و بیداری مستضعفین و بیداری مردم جهان شدیم.
میرسلیم با تأکید بر چگونگی شکل‌گیری بنیان‌های انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست انقلاب؛ آغاز اقدامات تخریبی برای مقابله با جریان انقلاب را سهمگین برشمرد.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دنیای غرب و به‌ویژه آمریکا نسبت به ایران و مردم شناخت نداشت و بعد از انقلاب آن‌ها به‌صورت متمرکز نسبت به شناخت مردم ما کارکردند تا بتوانند اقدامات تخریبی نسبت به ما انجام دهند، اگر امروز شاهد تخریب نسبت به معنویت و عقایدمان در فضای مجازی هستیم این امر ناشی از شناختی است که آن‌ها به دست آورده‌اند.
این نماینده مجلس با گریزی به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در خانه ملت تأکید کرد: جریان تخریب در فضای مجازی تا اندازه‌ای است که اکنون ما چندین ماه است که در مجلس طرح صیانت از کاربران فضای مطرح‌شده تا این فضا قانونمند شود اما زمانی که طرح به شکل جدی مطرح می‌شود اعتراض‌ها و مقاومت‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود تا از قانونمندی این فضا جلوگیری شود و این ناشی از مقابله کسانی است که می‌خواهند با انقلاب اسلامی به‌صورت ریشه‌ای مخالفت نمایند.
میرسلیم در پایان تصریح کرد: اکنون وظیفه اصلی پاسداشت از انقلاب اسلامی است و همه ما آزمایش خواهیم شد که با این دستاوردی که خداوند به ما عطا کرد چه کردیم و چگونه از آن نگهداری کرده و آن را پاس داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در شناخت، نگهبانی و تثبیت و ترسیم آینده روشن انقلاب موفق شویم.

مرحوم حبیبی مرد خدمت
در این مراسم همچنین سیده فاطمه فخر؛ همسر مرحوم حبیبی با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به‌عنوان یک بعثت یاد کرد در این بعثت انگیزشی توسط حضرت امام(ره) نسبت به مردم ایران و سپس جهان روی داد و گردوغبار از چهره اسلام زدوده شد و اسلام به شکلی تازه به مردم ارائه شد.
وی افزود: مردم ایران در چهار دهه گذشته با استعانت از خداوند و رهبری امام و مقام معظم رهبری توانستند راه‌های پرپیچ‌وخم و دشواری را طی کنند و دشمنان به سرکردگی آمریکا تمام توان خود را برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی خرج کردند و با جان‌فشانی شهدا و تلاش و کوشش مردم این توطئه‌ها خنثی شد.
این عضو شورای مرکزی با بیان اینکه خداوند به مرحوم حبیبی عزمی راسخ و خضوع به درگاه احدیت اعطا فرموده بود گفت: ایشان در هر سمتی که حضور داشتند برای یاری رهبری و اعتلای انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند و طالب سمت و موقعیتی نبودند و اگر موقعیتی برایشان پیش می‌آمد آن را عرصه‌ای برای خدمت به اسلام و سرافرازی انقلاب قرار می‌دادند.
فخر تصریح کرد: مرحوم حبیبی بسیار دقیق و ژرف‌نگر بود هنگامی‌که به استانداری فارس منصوب شد مسئله جنگ پیش آمد و استان فارس به‌واسطه نزدیکی به جبهه‌ها درگیر شد و ایشان از زمان آماده‌باش هرگز به منزل مراجعت نکرد و در همان زمان ابتدای جنگ ستاد اسکان جنگ را تشکیل دادند.
وی رسیدگی به مجروحان جنگی و امور جنگ‌زدگان را از مهم‌ترین خدمات مرحوم محمد نبی حبیبی در دوران خدمت در دوران دفاع مقدس دانست.
همسر دبیر کل فقید مؤتلفه اسلامی ادامه داد: ایشان در حزب نیز همین روش را اتخاذ کردند و اقداماتی که از دستش برمی‌آمد و ممکن بود برای ارتقاء حزب به انجام می‌رسانید؛ امیدوارم خداوند ایشان را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و با تلاش‌های همکاران ایشان شاهد ارتقاء حزب و انقلاب اسلامی باشیم.


https://shoma-weekly.ir/xSqG7B