سیاسی

برکات نظام اسلامی برای جوانان بیان شود

باید به مردم و جوانان گفته شود که درگذشته چه بودیم و امروزه به برکت نظام اسلامی در کجا قرار داریم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اظهارنظر برخی افراد بر جناحی عمل کردن شورای نگهبان در بحث صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بی‌تقوایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت فرارسیدن دهه پرفروغ فجر و سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در دهه‌فجر امسال سی‌و‌هفتمین سال عمر بابرکت خود را پشت سر می‌گذرد که باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب برای مردم به‌ویژه جوانان استفاده مطلوب را برد.

امام‌جمعه کازرون گفت: باید به مردم و جوانان گفته شود که درگذشته چه بودیم و امروزه به برکت نظام اسلامی در کجا قرار داریم.

خرسند تصریح کرد: امروزه عده‌ای در عرصه مطبوعات و فضای مجازی به اسلام و ملت و وطن اظهار علاقه می‌کنند اما به دنبال تطهیر چهره زشت رژیم پهلوی هستند و طوری وانمود می‌کنند که درگذشته در برخی زمینه‌ها وضعیت بهتر از امروز بوده است.

وی متذکر شد: در دوره رژیم‌های طاغوتی و سلطنتی به‌ویژه قاجاریه و سپس در دوره پهلوی کشورمان به‌تمام‌معنا وابسته به خارج بود و چه ستم‌هایی که در حق این ملت روا داشته نمی‌شد درحالی‌که امروزه به برکت جمهوری اسلامی، ملت ایران در دنیا آبرو و عزت دارد و به‌تمام‌معنا کشوری مستقل است.

امام‌جمعه کازرون از مردم شریف و شهیدپرور کازرون درخواست کرد در جلسات و آیین‌های مردمی جشن فجر انقلاب که در طول دهه مبارک فجر هر شب در یکی از مساجد این شهر برگزار می‌شود حضور فعال و چشم‌گیری داشته باشند.

خرسند به پیام مقام معظم رهبری و تأکید معظم‌له بر ترویج نماز در اجلاسیه نماز اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مؤثرترین راه‌های اقامه و ترویج نماز احساس مسئولیت همگانی است که همگی به‌نوبت خود باید در این امر واجب اللهی تلاش کنیم که در این راستا مقام معظم رهبری هرساله در اقامه نماز تأکید دارند.

وی نخستین وظیفه مدیران در دولت و حکومت اسلامی را اقامه نماز و معنویت برشمرد و گفت: از مساجد، دانشگاه، مدارس و سایر ارگان‌ها و نهادها گرفته تا کانون خانواده‌ها ازجمله پدر و مادر همگی باید در بحث اقامه نماز و ترویج آن همت گماریم.

خطیب نماز جمعه کازرون به دو انتخابات پیش‌رو، مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی نظارت و احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی به عهده شورای نگهبان است تا صلاحیت اشخاص ثبت‌نام‌شده را بر اساس معیارهای تعیین‌شده موازین اخلاقی و اسلامی و التزام عملی به قانون اساسی و ابراز وفاداری به اصل مطلقه ولایت‌فقیه بررسی و اعلام کند.

خرسند وظیفه شورای نگهبان را بسیار حائز اهمیت و مهم توصیف کرد و بیان داشت: از اینکه برخی افراد این وظیفه سنگین شورای نگهبان را سیاسی و جناحی قلمداد و در محافل و فضای مجازی اعلام می‌کنند که شورای نگهبان فقط یک جناح را رد می‌کند در حقیقت بی‌تقوایی است درصورتی‌که برخی افرادی که رد یا تأیید شده‌اند از هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هستند.

وی تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها به‌طور یقین به خاطر کثرت داوطلبان با دیدگاه‌های مختلف احتمال اشتباه و یا حتی تنگ‌نظری وجود دارد بنابراین باید داوطلبان در فرصت قانونی که در دو مرحله در اختیار دارند اعتراض و یا شکایت خود را ابراز کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

امام‌جمعه کازرون به انتخابات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: عده‌ای از آقایانی که از این شهرستان برای مجلس ثبت‌نام کرده‌اند صلاحیت آنان رد و یا احراز صلاحیت شده‌ که همگی انسان‌های محترم و شریفی هستند و باید به قانون تمکین کنند تا شورای نگهبان به اعتراض آنان رسیدگی کند.

خرسند متذکر شد: باید به آن دسته از افرادی که در فضای مجازی دست به شایعات می‌زنند که بنده در رد صلاحیت‌ها دخیل بوده‌ام باید گفت که عضو هیئت نظارت و شورای نگهبان نیستم و هیچ مسئولیتی و دخالتی در این راستا ندارم.

خطیب نماز جمعه کازرون افزود: همیشه بر سلامت انتخابات تأکید داشته‌ام تا نامزدها بر اساس معیارهای اسلامی در فضایی سالم به رقابت بپردازند و هیچ‌گاه در تریبون نماز جمعه به نفع شخصی و یا علیه کسی سخن نگفته‌ام.

خرسند در پایان اظهار امیدواری کرد که شورای نگهبان در فرصت باقی‌مانده به شکایات و اعتراضات رسیدگی کند تا انتخابات باشکوهی رقم بخورد.
https://shoma-weekly.ir/ZnBXWR