سیاسی

برنامه و هیئت همراه رئیس جمهوری آینده را در دست بررسی داریم

عسگر اولادی : از اصولگرایان استدعا دارم که بیش از دو یا سه کاندیدا معرفی نکنند و حداقل بر سر دو نفر توافق کنند و نگذارند که تعداد کاندیداها زیاد شود.

مراسم گرامیداشت مرحوم حاج سعید امانی معتمد امام و رهبری که سالها مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات بسیار فراوانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته توسط جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در محل یادمان شهدای هفتم تیر در حالی برگزار شد که بسیاری از شخصیت های سیاسی و همچنین از صنف بازار در کنار هم جمع شده بودند.
در مراسم افطاری جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و همچنین احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار سخن گفتند.
 عسگر اولادی در این مراسم با اشاره به ویژگیهای شخصیتی مرحوم حاج سعید امانی وی را الگو و اسوه ای معرفی کرد که خودش نیز آموزه های بسیاری از وی فرا گرفته است.
همچنین وی فرصت را مغتنم شمرد و در خصوص انتخابات ریاست جمهوری خطاب به یاران اصولگرای خود گفت: از اصولگرایان استدعا دارم که بیش از دو یا سه کاندیدا معرفی نکنند و حداقل بر سر دو نفر توافق کنند و نگذارند که تعداد کاندیداها زیاد شود.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه پیروان کاندیدای مستقل در رقابتهای انتخاباتی دارد گفت: در حال حاضر بر روی برنامه کاندیدای ریاست جمهوری و تیم همراه آن کار می کنیم.
وی  در این مراسم در واکنش به برخی سیاه‌نمایی‌ها در مورد شرایط و وضعیت کنونی کشور اظهار داشت:‌ شرایط کشور در دنیا و منطقه بسیار شرایط خوبی است و نباید از این بابت تاسف داشته باشیم.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با ذکر خاطره‌ای از شهید بهشتی گفت: جامعه اصناف بازار روزی از شهید بهشتی درخواست کرده بود که بیاید در مسجد امام سخنرانی کند و آن زمان در شرایطی بودیم که امام (ره) در مورد بنی صدر سفارش به سکوت کرده بود.
وی افزود: زمانی که شهید بهشتی سخنرانی کرد، اشاره‌ای به بنی صدر نکرد و یکی از بازاریان در یادداشتی به ایشان نوشته بود  چطور شد   شما که همیشه فریادگر بودید در رابطه با این موضوع سکوت کردید؟ شهید بهشتی نیز در جواب آن گفت آن زمان که فریاد داشتم فریاد امام بود و امروز که سکوت دارم سکوت خودم نیست سکوت امام است، سکوت سکوت سکوت.

باید جاذبه در حد توان و دافعه در حد ضرورت باشد
عسگراولادی همچنین با اشاره به شرایطی که موجب شد شهید مطهری کتاب "جاذبه و دافعه" امام علی(ع) را بنویسد،‌ گفت: در آن زمان عده‌ای خشونت بیش از اندازه و عده‌ای نرمش بیش از اندازه نشان می دادند بنابراین آن چه که در شرایط کنونی خیلی باید توجه داشته باشیم این است که جاذبه در حد توان و دافعه در حد ضرورت باشد.
همچنین رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مساله حذف یارانه‌ها توسط دولت فعلی گفت: مساله حذف یارانه‌ها در دولت‌های قبلی نیز مطرح بود اما هیچکدام آن را اجرا نکردند چرا که احساس می‌کردند حذف یارانه‌ها به سادگی ممکن نیست.
وی افزود: در هیچ جای دنیا حذف یارانه‌ها کم خطرتر و کم ضررتر از حذف یارانه در کشور ما نبوده است.
عسگراولادی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های اصل 44 گفت: همان طور که پیش بینی می‌شد با این ابلاغیه باید یک انقلاب در ایران پدید می‌آمد اما این طور نشد به دلیل آنکه ما در محاصره،‌ تحریم و تهدید هستیم.

راه آسفالت نیست و سنگلاخ دارد.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران اجماع جهانی بر علیه آن وجود نداشته است،‌ گفت: راه آسان و آسفالت نیست و پر از سنگلاخ است. می‌شد بهتر از این عمل کرد اما اینکه در حال مقاومت اظهار تاسف کنیم امر پسندیده‌ای نیست.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه وضع ما از مردم ترکیه، سعودی و از عمده کشورهای جهان سوم بهتر است ، گفت: مقاومت کردن تلفات دارد. هر روز توطئه‌ای بر علیه ما انجام می دهند و تحریم‌ها به صورتی طراحی می‌شود که باز توطئه دیگر شکل می گیرد.

رهبر معظم انقلاب
مقاومت مسئولان
و مردم را می ستایند

وی با بیان اینکه الان در شرایطی هستیم که رهبر عزیز انقلاب اسلامی ما مقاومت مردم و مسئولان را می‌ستایند گفت: ایشان در یک ارتفاعی قرار دارند که ما، منطقه و نظام بین‌المللی را رصد می‌کنند.
عسگراولادی با تاکید بر این که برای برون رفت از شرایط کنونی گسترش تبادل نظر بهترین راه است گفت:‌ باید بدانیم که نمی‌شود در پشت اتاق بسته تصمیم گیری کرد. فکر نکنید فقط دولتی‌ها اقتصاددان هستند چرا که به فرموده امام خمینی (ره) کاری که مردم می‌توانند انجام دهند دولت بهتر است وارد نشود. مقام معظم رهبری نیز در این مورد فرمودند که تا به مردم توجه واقعی در امر اقتصاد نشود توسعه اقتصادی حاصل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما از جریانات پیش آمده افتخار می‌کنیم و می‌دانیم که برای رسیدن به توسعه و بالندگی کار خیلی ساده نیست. ملت ما در شرایطی دارد مقاومت می‌کند که امضای نایب ولی عصر(عج) را دارد.

هر کسی را  که
 شورای نگهبان تایید
 صلاحیت کند صالح است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر آنکه هر شخصیتی که شورای نگهبان تایید کند برای ما صالح است، گفت: همچنان که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان هراس پیدا نکرد و هر کسی را که صلاحیت نداشت رد صلاحیت کرد و امروز می‌بینیم که مجلس نهم اصولگرایانش از مجلس هشتم بیشتر است.

به‌جای خصوصی‌سازی
 بیشتر خودمانی‌سازی
 شده است
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نیز در این مراسم گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب و طرح مجدد مساله اقتصاد مقاومتی، معتقدیم که راهکار حل مسائل اقتصادی تنها و تنها سپردن کارها به دست مردم است.
وی به نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری خیلی دقیق و حساب‌شده سال 87 را سال نوآوری و شکوفایی پیش‌بینی کردند که متاسفانه این مسائل با اما و اگر گذشت و کاری انجام نشد. سال 88 سال اصلاح الگوی مصرف نام گرفت که باز هم دیدیم مسائل به صورت عادی می‌گذرد و به خصوص شاهد اجتهاد شخصی قوه مجریه بودیم.
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه "سال 89 سال همت مضاعف و کار مضاعف بود که این سال هم به روال قبل گذشت"، افزود: سال 90 سال جهاد اقتصادی بود و طبیعی است واژه جهاد به این معنی است که دشمن در مقابل ما قرار گرفته که با ابزار اقتصاد می‌خواهد به جنگ ما بیاید لذا مقام معظم رهبری در این زمینه به خوبی مسائل را پیش‌بینی کردند ولی متاسفانه باز هم مسائلی را که بتواند رونقی در این رابطه ایجاد کند، ندیدیم.
کریمی‌اصفهانی اضافه کرد: در سال 91 مقام معظم رهبری به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کردند که الان نزدیک پنج ماه از این جریان می‌گذرد ولی ما همچنان داریم با شعار مسائل را سپری می‌کنیم. مسائل اصل 44 همچنان به زمین مانده است و به جای خصوصی‌سازی، بیشتر مسائل خودمانی‌سازی شد.
کریمی‌اصفهانی در پایان اظهار کرد: ما معتقدیم که حتما کار باید به دست مردم سپرده شود و یقینا با تجاربی که بخش خصوصی دارد، امیدواریم که این معضل هم پشت سر گذاشته شود و همان‌طور که آمریکا و استکبار در تمام جبهه‌ها مایوس شدند، ان‌شاءالله این‌بار هم مایوس شوند.

https://shoma-weekly.ir/Rv6hwY