بین الملل

برنامه سیاسی آل‌خلیفه؛ تبدیل اجباری جامعه بحرین به یک جامعه یهودی استقرار ارتش عراق در مرز ایران و اقلیم شمال اینجا ایران نیست

برنامه سیاسی آل‌خلیفه؛

تبدیل اجباری جامعه بحرین به یک جامعه یهودی

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبران شیعیان بحرین گفت: تبدیل اجباری جامعه بحرین به یک جامعه یهودی از برنامه‌های سیاسی رژیم آل‌خلیفه است که در آن جشن‌ها و برنامه‌های یهودی اجرا شود و جشن "حانوکا" یک نمونه از این نشانه‌هاست.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پیش‌تر از ملت بحرین خواسته بود تا از فروش خانه و زمین به یهودی‌ها خودداری کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسی که زمین و خانه‌ای را به یهودی‌ها بفروشد، خاک و سنگ نفروخته بلکه وطن فروشی، ملت فروشی، تاریخ فروشی، مقدسات فروشی و اسلام فروشی کرده است.

استقرار ارتش عراق در مرز ایران و اقلیم شمال

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که به دستور شیاع السودانی نخست وزیر این کشور، می‌بایست نیروهای مرزبانی دولت مرکزی عراق کنترل خط مرزی با ایران و ترکیه را به دست گیرند و پس از این دستور، فرماندهی نیروهای مرزبانی مأموریت خود را آغاز کرده‌ است.

اینجا ایران نیست

کاربری در واکنش به فیلم برخورد با معترضین در اروپا نوشت اینجا ایران نیست‼ اینجا قطر نیست‼ حمله پلیس آلمان به بیش از ۹۰ خانه در ۱۴ ایالت این کشور برای دستگیری برخی از کاربران فضای مجازی به اتهام توهین (به سیاستمداران)، شایعه پراکنی و تحریک به خشونت در پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی.

اگر ایران بود اینها و رسانه سعودی چه می‌کردند؟

سلب مسئولیت امریکا پس از ناکامی پروژه بی ثبات سازی

پس از مهار و شکست پروژه بی ثبات سازی ایران، دولت امریکا تلاش دارد بر مسئولیت خود در طراحی این پروژه و حمایت از اغتشاشگران سرپوش بگذارد. در تازه‌ترین تلاش‌ها از این دست، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا برخلاف رویه هفته‌های اولیه مقام‌های این رژیم، مدعی شد که آنچه او اعتراضات در ایران نامیده است، به این دولت ارتباطی ندارد. وی با رد کردن حمایت این کشور از ناآرامی‌ها در ایران، گفت که اساساً اعتراضات ایران به امریکا ارتباطی ندارد!

هرچند نعل وارونه امریکایی‌ها پس از هر شکست، طبیعی و یک روال برای سیاستمداران این کشور است، اما حمایت آشکار و صریح مقام‌های این کشور از آشوبگران و اقدامات تروریستی‌شان در آشوب‌ها، امری نیست که بر کسی پوشیده باشد. از جمله جلسه بلینکن با نازنین بنیادی و دیگر ضدانقلاب‌های خارج نشین و حمایت آنان از آشوب‌ها از جمله آنها است. یا در موردی دیگر، جلسه کاملا هریس، معاون رئیس جمهور امریکا با نازنین بنیادی یا دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با مسیح علینژاد، مربوط به چند سال پیش نیست که حالا روی فراموشی رسانه‌ای حساب باز کرده باشند، بلکه مربوط به هفته‌های گذشته است. همچنین زمینه‌سازی رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران برای شرکت دادن اپوزیسیون ضدایرانی در نشست غیر رسمی شورای امنیت از جمله بخشی از اقدامات سیاسی امریکایی‌ها در حمایت از ناامنی‌های ایران است. در کنار این اقدامات و حمایت‌های آشکار از اغتشاشگران، شاخص‌ترین اظهارنظر مداخله جویانه، مربوط به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور بود که علناً آرزوی خود مبنی بر سلطه بر ایران را بر زبان آورد و گفت که «ما ایران را آزاد می کنیم»!

اما حالا که پروژه بی ثبات سازی و به آشوب کشاندن شهرهای کشور مهار شده است، مقام‌های این کشور در یک عقبگرد آشکار، تلاش دارند نقش مستقیم خود را انکار کنند.

https://shoma-weekly.ir/ZMa9ri