سیاسی

برنامه‌ای برای مبارزه با مفاسد فرهنگی وجود ندارد

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: علت بروز مسائل اقتصادی ناشی از فشار خارجی، نبودن تدبیر کافی در داخل و سودجویی جمع اقلیت غارتگر است

یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از فقدان برنامه برای مبارزه با مفاسد فرهنگی در کشور، با خبر شدیم در تشکیلاتی که برای ارشاد اسلامی است فیلم‌هایی از زیر دست آنها در رفته که عجیب است.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو مشکل مهم داخلی و یک مشکل خارجی مواجه هستیم، تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم داخلی مسائل مادی و اقتصادی است.
وی تصریح کرد: علت بروز مسائل اقتصادی ناشی از فشار خارجی، نبودن تدبیر کافی در داخل و سودجویی جمع اقلیت غارتگر است و این سه عامل دست به دست هم داده و تنگناهای اقتصادی را ایجاد کرده و متاسفانه مردم نیز طالب اجناس خارجی شده و این مسئله باعث می‌شود در داخل صنایع ما پیشرفت لازم را نداشته باشند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر روی تقویت تولید داخلی و نام‌گذاری سال از سوی ایشان اظهار داشت: باید از این مشکل که دشمن برای ما ایجاد کرده، فرصت پیشرفت و ترقی را فراهم کرده و با برنامه‌ریزی و تدبیر کارها را دنبال کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم باید صرفه جویی داشته باشند، تصریح کرد: باید جلوی دزدها و ثروت‌اندوزان بی‌رحم گرفته شود و قوای سه‌گانه و همه مسئولان دست به دست هم دهند تا مشکلات برطرف شود.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اخیرا فردی گفته است که مسئله زنای با محارم اشکالی ندارد، تاکید کرد: آنها تا اینجا پیش آمده‌اند و مقدسات، مسلمات و ضروریات دین را زیر سئوال می‌برند و این افراد یا خود دشمن بوده و یا ابزار دشمن هستند.

https://shoma-weekly.ir/tTDmfe